השר צחי הנגבי. צילום: עופר וקנין
השר צחי הנגבי. צילום: עופר וקנין

גלאם גינה את דברי השר הנגבי: "תקיעת סכין בגבם של התושבים"

השר צחי הנגבי עורר היום סערה כאשר אמר שחמאס הגיב בצורה מדודה כשתקף רק את עוטף עזה ולא את תל אביב. ראש העירייה מתח עליו ביקורת והנגבי התנצל בהמשך

פורסם בתאריך: 15.11.18 18:48

     

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, גינה את דבריו של השר צחי הנגבי שאמר כי חמאס הגיב בצורה "מדודה" כאשר תקף רק את עוטף עזה וכינה אותם "שערורייתיים".

כזכור, הבוקר התראיין השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי לגלי צה"ל והתייחס להסלמה בדרום, במהלכה שוגרו מאות רקטות לעבר ערי הדרום ואמר כי "חמאס הגיב בצורה מדודה ותקף רק את עוטף עזה. יש הבדל בין העוטף לתל אביב, שהיא הבירה הכלכלית של ישראל. המתקפה של חמאס הייתה מינורית כי לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות". עוד הוסיף הנגבי שהתראיין בתוכנית דקל סגל ואמר: "האמת של הקבינט ושל ראש הממשלה ושל כל אנשי מערכת הביטחון הייתה הפוכה", אמר הנגבי בריאיון לגלי צה"ל, "כולנו חשבנו שמן הראוי להביא לקץ האלימות בעזה. היו לנו שתי דרכים, האחת של ליברמן שהציע 'מכה קשה', והשנייה היא הסדרה. אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של תחילת האפשרות השנייה".

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: פבל

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם. צילום: פבל

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, אמר בתגובה לדבריו של השר הנגבי: "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו השערורייתית של השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי. האבק עוד לא שכך מהריסות הבתים בעיר, כתוצאה ממתקפת הירי חסרת התקדים שידעה אשקלון בפרק זמן כה קצר, וכבר השר הנגבי פוגע פגיעה נוספת בחוסנם ובעמידתם האיתנה של התושבים, פגיעה אנושה לא פחות מהנזק שגורמים ארגוני הטרור בעזה. אני רואה בעצם ההבחנה, חסרת ההיגיון, בין תושבי עוטף עזה והדרום לבין תושבי המרכז, תקיעת סכין בגבם של התושבים ומוטב יעשה השר אם יחזור בו בהקדם מדבריו הקשים".

בהמשך התנצל הנגבי על הדברים וכתב בדף הפייסבוק שלו: "מעולם לא עשיתי הבחנה בין חיי תושבי העוטף לבין חיי תושבי תל אביב, ואם כך הובנו הדברים אני מצטער על כך. ‬‫ממשלת ישראל פועלת להגן על תושבי העוטף בכל כוחה, לוחמי צה"ל מתמודדים מזה חודשים ארוכים עם התקפות בלתי פוסקות על הגדר, ומיליארדים מושקעים בבניית מכשול תת קרקעי שימנע חדירת מנהרות טרור אל תוככי הישובים.‬ ‫דבריי הבוקר כוונו לכך שמערכה רחבה בעזה הייתה מובילה בהכרח לקרבנות רבים בקרב לוחמינו, לירי מסיבי על תל אביב, לפגיעה כלכלית קשה, לפגיעה בתנועה האווירית לישראל ולהשלכות על המשק ועל התיירות. בסיום המערכה היינו עלולים למצוא עצמנו בדיוק באותה נקודה שבה אנחנו מצויים היום, ולכן העדפנו להגיע לרגיעה ארוכת שנים, ככל שהיא אפשרית, ללא הסלמה, למען תושבי הדרום ותושבי כל הארץ כאחד.‬ ‫אין בדברים האלה כדי לבטא יחס שונה כלשהו כלפי תושבי הדרום, אנשים אמיצים ומסורים שהממשלה מחוייבת לביטחונם כפי שהיא מחוייבת כלפי כל אזרחי ישראל".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את הדברים ואמר: "הבוקר שמעתי אמירה מקוממת, ואף שבאה התנצלות בעקבותיה, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם. דין שדרות כדין תל אביב. הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר