הפגנת העובדים הסוציאליים. צילום: אוליבייה פיטוסי
הפגנת העובדים הסוציאליים. צילום: אוליבייה פיטוסי

במחאה על האלימות נגדם: שביתה של העובדים הסוציאליים

פורסם בתאריך: 11.11.18 09:11

     

בעקבות עליה במספר המקרים בהם הותקפו עובדים סוציאליים הוחלט על שביתה שאליה הצטרפו גם העובדים הסוציאליים בעיריית אשקלון וגם במועצה האזורית חוף אשקלון.

ארמו וקנין. צילום: אילן אסייג

ארמו וקנין. צילום: אילן אסייג

לא תתקיים קבלת קהל ולא יינתן שירות על ידי העובדים והעובדות הסוציאליות. "ישנה עלייה דרמטית בתקיפת עובדות ועובדים סוציאליים בתקופה האחרונה", נכתב בהודעה מטעם יו"ר ועד עובדי העירייה, ארמו וקנין. "בשבוע האחרון נרשמו חמישה מקרי אלימות, בניהם תקיפה מתוכננת של עובדת סוציאלית בבית דגן בפטיש. לא נשלח את העובדים הסוציאליים אל מותם".

העובדת הסוציאלית שהותקפה בבית דגן

העובדת הסוציאלית שהותקפה בבית דגן

באירוע שהתרחש בבית דגן, הותקפה עובדת סוציאלית שהייתה ברכבה. התוקפת, לקוחה של שירותי הרווחה שבתה נלקחה ממנה תקפה אותה באמצעות פטיש. העובדת הצליחה להימלט ממנה, והתוקפת נעצרה.

"אנו דורשים משר הרווחה חיים כץ ושר האוצר משה כחלון למצוא פתרון מיידי למגיפת האלימות כנגד עובדות ועובדים סוציאליים ברחבי הארץ", אמרה ענבל חרמוני יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. "לא תהיה קבלת קהל ע"י עובדים סוציאליים, במחלקות לשירותים חברתיים ובשאר השרותים בהם ישנם עובדים סוציאליים, עד למציאת פיתרון מיידי לביטחון העובדים וטיפול בתנאי העבודה הירודים והמחסור בתקינה. דמנו אינו הפקר, חובתה של המדינה, ששלחה אותנו להגן ולטפל באוכלוסייה, להגן עלינו. במידה והיא אינה מסוגלת לעשות זאת, אנחנו לא נקבל יותר קהל".

גם במועצה האזורית חוף אשקלון, הודיעו כי הם מצטרפים לשביתה. "לא תתקיים מחר קבלת קהל באגף לשירותים חברתיים שבמועצה האזורית חוף אשקלון, לא יתקיימו וועדות למיניהן, עובדים סוציאליים לא יופיעו בבתי משפט ולא יענו לטלפונים. עמכם הסליחה", נכתב בהודעה מטעם, מעוזיה סגל סמנכ"ל ומנהל אגף רחו"ק.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר