המחלקה לטיפול בנפגעי התמכרויות. צילום: אלדד עובדיה

עתיקות: נחנך המבנה החדש של המחלקה לטיפול בהתמכרויות

המחלקה נותנת מענה לאנשים הסובלים מהתמכרויות שונות, בניית תוכנית שיקומית לאסירים משוחררים וטיפול בדרי רחוב. שלא תזדקקו

פורסם בתאריך: 9.10.18 16:38

     

לאחר שנים בלי מבנה קבע ראוי, נחנך בתחילת השבוע המבנה החדש של המחלקה לטיפול בנפגעי התמכרויות, שבאגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית אשקלון.

במשך שנים רבות למכורים ובני משפחותיהם וגם לעובדי המחלקה לא היה בית קבוע ויציב שבו בוצעו המפגשים. לפני מספר שנים נשרפו משרד המחלקה והעובדים נאלצו לפעול ממשרדים זמניים במטרה לאפשר המשך מענה טיפולי תמיכתי לאוכלוסייה, חרף הקושי הגדול.

חדר במחלקה החדשה לטיפול בנפגעי התמכרויות. צילום: אלדד עובדיה

כעת, לאחר מאמצים רבים והמתנה ארוכה, נבנו משרדים ראויים מכובדים ומכבדים למען טיפול באוכלוסיית המכורים.

המחלקה לטיפול בנפגעי התמכרויות נותנת שירות לתושבי אשקלון שהתמכרו לסמים, לאלכוהול ולהימורים. המחלקה גם מטפלת באסירים משוחררים, בונה להם תכנית שיקומית ואפילו מטפלת בבעיה העצובה של דרי רחוב.

המעגל מוכן. המחלקה לטיפול בנפגעי התמכרויות. צילום: אלדד עובדיה

גם מכורים נקיים מקבלים סיוע מהמחלקה. במשך חמישה ימים בשבוע פועל מרכז יום, התומך בתהליך הגמילה הפיזי שלהם באמצעות סדנאות טיפוליות וקבוצת תמיכה.

"למדתי שאני לא יכולה לשנות את העולם אלא רק את עצמי ואת איך שאני מתמודדת עם מצבים" אמרה ר' מטופלת במחלקה והוסיפה "היום אני יכולה להסתכל על דברים בעין אחרת. היום אני יכולה להגיד שאני אוהבת את העולם ואוהבת את החיים!"

טקס חנוכת המחלקה לטיפול בנפגעי התמכרויות. צילום: אלדד עובדיה

שלא תזדקקו אבל אם נזקקתם או שאתם דואגים לאחרים שזקקוים לסיוע, ניתן להגיע באופן עצמאי או בהפנייה של גורמי טיפול (רופא משפחה, עובדת סוציאלית וכו'…) בכל יום בין השעות 10:00-12:00 לרחוב אפריים צור 55, או לתיאום פגישה ולהתייעצות בטלפון שמספרו: 08-6222001/2 ובכתובת מייל: [email protected]. כל הפגישות והמענים הטיפוליים ניתנים באופן דיסקרטי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר