יו"ר קצא"א, ארז חלפון. צילום: דניאל בראון.

יו"ר קצא"א מקדם: חשמל מוזל לשכונות מצוקה

חברת קצא"א, השותפה בתחנת הכוח דוראד, צפויה לספק חשמל בהנחה לתושבי שכונות המצוקה בדרום העיר אשקלון. במהלך סיור עיתונאים הבטיח יו"ר החברה ארז חלפון לעבוד בשקיפות אל מול תושבי האזור ובכלל

פורסם בתאריך: 23.6.17 15:56

     

מלבד תחנת הכוח הידועה רוטנברג, פועלת באשקלון גם תחנה נוספת: תחנת דוראד. התחנה ממוקמת בשטחה של קצא"א באשקלון ומייצרת חשמל נקי ויעיל מגז טבעי בהספק של 840 MW בטכנולוגיה מתקדמת של מחזור משולב. לקוחותיה של דוראד כיום הם מהמגזר התעשייתי, מפעלים וחברות גדולות.

זה כשנה מקדם יו"ר החברה ארז חלפון פיילוט, ולפיו דוראד תספק חשמל גם ל-15 אלף בתי אב בעוטף עזה ובשכונות מסוימות באשקלון ובהמשך תבחן אספקת החשמל המוזל לכמעט חצי מיליון בתים. מדובר בחשמל הנמכר במחיר מוזל מזה של חברת חשמל (חמישה-עשרה אחוזי הנחה).

תחנת הכח דוארד. צילום: יגאל גורן.

ארז חלפון יו"ר חברת קצא"א ודוראד: "מיום הקמתה הצליחה דוראד להוזיל את עלויות החשמל לעשרות לקוחותיה ובכך לייעל את פעילותם. מאז כניסתי לתפקיד אני פועל להעניק את אותו חשמל נקי וזול גם לאזרחים, וזה רק טבעי שהראשונים שייהנו מכך יהיו שכננו באשקלון ובעוטף עזה. אספקת חשמל נקי תוזיל את עלויות החשמל במאות שקלים בשנה ובמקביל – תגדיל את ייצור החשמל הנקי (המופק מגז ולא פחם) ותתרום לשמירה על איכות האוויר באזור. הנושא נמצא בימים אלו בבדיקה מול משרד האנרגיה והרשויות המקומיות, ועם קבלת האישורים הנדרשים נוכל להוביל את מהפכת האנרגיה הנקייה בדרום, ממנה נהנה כולנו".

בתוך כך חברת קצא"א, שאמורה בעתיד הקרוב לסיים את הזיכיון שבידיה ולהפוך ככל הנראה לחברה ממשלתית לכל דבר, מתחילה לעבוד ביתר שקיפות. במשך שנים ארוכות היא עבדה תחת חיסיון וצנזורה חמורה, אך לדברי ראשיה, כעת המגמה היא לעבוד בשקיפות, ובשל כך החלה לקיים סיורים לעיתונאים ולכלי תקשורת בתוך המתחם באשקלון.

בסיור שהתקיים השבוע דיברו ראשי החברה, ממלא מקום המנכ"ל איציק לוי ויו"ר החברה ארז חלפון, על הצורך לעבוד בפתיחות מול הציבור הרחב, בעיקר תושבי אשקלון והסביבה. יו"ר החברה חלפון הסכים כי תדמיתה של החברה נפגעה לאורך השנים בשל חוסר השקיפות, וכי הדבר משתנה כעת לטובה וכי ימשיך להשתפר כך בעתיד.

השניים הציגו את הקדמת התקנת תחנות הניטור אשר נתוניהן פתוחים לציבור הרחב ומדווחות און-ליין את מצב האוויר בסביבת המתחם מדרום לו ומצפון לו. כמו כן דיברו על הפעולות שנעשות בשנים האחרונות בתחומי התכנון והבנייה, זאת אף שאין הם כפופים להם.

במהלך סיור העיתונאים השבוע התקיימה גם תצוגת תכלית של כבאי מתחם קצא"א אשר ביצעו תרגיל המדמה פגיעה של רקטה באחד המכלים במקום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר