גל שפירא. צילום: המשפחה

באיחור של 13 שנה: ההורים השכולים יקבלו את פנסיית השארים של בנם

בית הדין לעבודה בבאר שבע, חייב את חברת 'מנורה מבטחים' לשלם להוריו השכולים של גל שפירא ז"ל שנהרג בפיגוע התאבדות במחסום ארז, את פנסיית השארים שסרבה לשלם להם

פורסם בתאריך: 6.7.17 10:11

     

גל נהרג ב-14 בינואר 2004 במעבר ארז ברצועת עזה. גל שימש אחראי משמרת של יחידת האבטחה של רשות המעברים היבשתיים. סמוך לשעה 9.30 הגיעה למחסום צעירה פלסטינית וניגשה לבידוק ביטחוני בטרמינל "מגן 12". היא סיפרה לחיילים שיש ברגלה פלטינה, וכך הצליחה לעבור את גלאי המתכות – ולהפעיל את חגורת הנפץ שעל גופה. 4 ישראלים נהרגו: גל שפירא, שני חיילים ולוחם מג"ב. 10 נפצעו והועברו לטיפול בבית החולים ברזילי באשקלון.
עולמם של בוריס וילנה שפירא חרב. מלבד האבל הכבד על מותו הטראגי של בנם, גל גם היה זה שתמך בהם כלכלית וסעד אותם. הם החליטו לתבוע את חברת הביטוח שבה בנם היה מבוטח.
חברת הביטוח סירבה להכיר בהם כהורים נתמכים ואף טענה שהם חתמו על טפסים שהם מוותרים על זכאותם. ההורים הגישו תביעה לבית הדין לעבודה. המשפט החל ורק לאחר שמיעת הראיות וקביעת בית הדין הסכימה חברת הביטוח להכיר בהם, אך החליטה להפחית מקצבתם 13 חודשים ללא סיבה.
השופט צבי פרנקל חייב את חברה מנורה מבטחים לשלם את התגמול החודש בסך של 780 ₪ לכל אחד מההורים רטרואקטיבית מחודש אפריל 2009 (102,000 ₪ לכל הורה בתוספת ריביות והצמדה) וחייב את חברת הביטוח בהוצאות משפט ובשכ"ט בסך של 18,000 ₪ לאור התנהלות מנורה מבטחים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר