זיכרון בסלון בשנה שעברה בפאב נשיא

ערב יום השואה: "זיכרון בסלון" בפאב הנשיא

בתי הקפה והפאבים סגורים בערב יום השואה, אך פאב הנשיא דווקא יהיה פתוח, על מנת לקיים במקום ערב של "זיכרון בסלון". השנה ישתתף בו יהושוע ורשבסקי, תושב העיר

פורסם בתאריך: 10.4.18 21:44

     

בערב יום השואה יפתח פאב הנשיא את המקום. בשונה מיום רגיל, אשר בו פוקדים את הפאב צעירים לשתות בירה, יגיע למקום ניצול השואה יהושוע ורשבסקי, תושב העיר אשקלון, ניצול מחנה ההשמדה טרבלינקה שמשפחתו נספתה בזוועות ויספר את עדותו. הקהל הרחב מוזמן להגיע ולהשתתף בערב.

נפגשתי עם יהושוע ואשתו חיה, זוג מקסים שמתגורר בשכונת אפרידר לא הרחק מפאב הנשיא. הסיפור של יהושוע מתחדד השנה לנוכח החוק הפולני לאסור האשמה של פשעים של פולנים נגד יהודים, כשבעצם אחיו נרצח בידי מקומיים פולנים. חשוב להשמיע את האמת ההיסטורית ולא לתת להכחשת שואה לעבור. יהושוע יצא בעבר למסעות לפולין ונרגש מאוד להגיע לערב ולספר את סיפורו לצעירים ולתושבי העיר ליד המקום שהוא מתגורר בו.

יהושוע ורשבסקי ואשתו (במרכז)

זוהי השנה השלישית שאני מעורב בפרויקט. הפעם אני מרכז את הפרויקט באשקלון. אני דור שלישי לניצולי שואה מצד אימי, וחשוב לי שליום הזה תהיה משמעות שונה, מעבר לטקסים והסרטים שאנו רגילים לראות על המסך בכל שנה.

לפני כשנתיים אירחתי בדירתי ניצולת שואה, והגיעו 50 איש, חברים קרובים ונוספים שביקשו להשתתף. בשנה שעברה ארגנתי לראשונה ערב "זיכרון בסלון" בפאב הנשיא, ואליו הגיעו 130 איש שמילאו את הפאב עד אפס מקום ושמעו את העדות של חיים הרצל, סבא של חברת ילדות שלי, ניצול שואה מבודפשט שריגש את כל הקהל. השנה יתקיים שם שוב ערב "זיכרון בסלון". דור הניצולים הולך ונעלם, והשואה היא מאורע חשוב בהיסטוריה שלנו, וזוהי הזדמנות לשמוע ממקור ראשון את העדות של מי שהיה שם. על כתפינו האחריות להעביר את זה הלאה.

"זיכרון בסלון" הוא יוזמה חברתית המאפשרת לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית בסלון הבית, במקומות ציבוריים פתוחים, בין משפחה וחברים, במפגש המורכב מעדות, חלק אמנותי-שיתופי ודיון. בסוף העדות מתקיים דיון על חשיבות השואה בהווה ובחברה שלנו. מוזמנים להיכנס לאתר ולחפש סלון להתארח בו: www.zikaronbasalon.com.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר