אילוסרציה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

לירון קבסה נפרדת מאחיה, שי, שנהרג מפגיעת משאית

“צר לי שהוא לא הספיק להקים משפחה ולהביא ילדים“ שי קבסה, תושב אשקלון, בן 30, נהרג בתאונת דרכים קטלנית, לאחר שמשאית פגעה בו כשניסה לחצות את הכביש בצומת ניר עם. סמוך לזירה נמצאו התפילין שלו

פורסם בתאריך: 16.6.17 18:00

     

תאונת דרכים קטלנית, שהתרחשה לפנות בוקר של יום שני השבוע גדעה את חייו של שי קבסה תושב אשקלון, שהיה בן 30 במותו. הדיווח על התאונה, שאירעה על כביש 34 סמוך לצומת ניר עם לכיוון יד מרדכי, התקבל בשעה 1:30 לפנות בוקר, ולפיו הולך רגל נפגע ממשאית בעת שניסה לחצות את הכביש.

זרת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

חובשים ופרמדיקים של מד”א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה קבעו את מותו במקום. “ראינו גבר כבן 30 שוכב בתעלה בצד הדרך כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה”, סיפר פרמדיק מד”א איליה שפירא, שהגיע לזירת התאונה. “הוא סבל מחבלת ראש ומפגיעה רב-מערכתית. ערכנו לו בדיקות רפואיות, והוא היה ללא סימני חיים, כך שנאלצנו לקבוע את מותו במקום”.

"זה שבר גדול מאוד"

"שי היה בחור חכם מאוד, משכמו ומעלה. בחור עצמאי, שעבד עם אבא שלי בעסק המשפחתי, אהב את החיים, אהב את הזולת", מספרת אחותו הגדולה, לירון. רק שנה ושבעה חודשים מפרידים ביניהם. הם גדלו יחד, והיה ביניהם קשר מיוחד. "עשינו הכול ביחד ועברנו את כל שלבי החיים זה לצד זו. בשנים האחרונות התרחקנו קצת, אני התחתנתי וילדתי ועברתי לגור בבאר שבע. שי נשאר עם אבא באשקלון, אבל הבסיס שלנו היה חזק ביותר", היא אומרת.
את הבשורה על מותו של אחיה קיבלה בשעות הבוקר של יום שני מפי אביה. את אותו הלילה עשתה במקרה בבית אמה, והייתה זו שבישרה לה על הנורא מכול. "אימא שלי לא הרגישה טוב וביקשה שאבוא לישון אצלה. בבוקר אבא שלי התקשר ואמר ששי נהרג. אחרי ההלם הראשוני הבנתי שאני צריכה לבשר לאימא, ולא ידעתי בכלל איך לגשת אליה. אבל לא הייתי צריכה לדבר הרבה, היא ראתה את הפנים שלי והבינה הכול. זו הרגשה שלא ניתן לתאר במילים, כל מה שאני אגיד יתגמד לעומת מה שהרגשתי באותו הרגע ולעומת מה שאני מרגישה עכשיו. זה שבר גדול מאוד, בלתי נתפס פשוט. ידענו ששי אדם מדהים וטוב, מלא נתינה, אבל בימי השבעה זה התברר לנו עוד יותר. אנשים מגיעים ומספרים עליו. אנחנו לא מופתעים לשמוע, אנחנו יודעים מי הוא היה, וטוב לדעת שהיו אנשים שהכירו וידעו להעריך אותו. צר לי שהוא לא הספיק להקים משפחה ולהביא ילדים. הוא חיפש בת זוג לחיים, ומאוד רצה לעשות את זה".

“היה בן אדם מיוחד”

“היינו חברים מגיל 14, חברים מאוד-מאוד טובים”, מספר חברו הקרוב של קבסה, רפי חלפון. הם נפגשו בפעם האחרונה ביום שבת, כששי הצטרף אליו ואל בנותיו לבילוי בים.

בחור חכם מאוד. קבסה ז"ל.

“מי היה מאמין שהפעם הבאה שאפגוש אותו תהיה כשאני נושא את האלונקה שעליה מונחת הגופה שלו. הוא היה בן אדם מיוחד, שקט וחכם מאוד. בתקופה האחרונה חיפש את עצמו קצת והתקרב לדת. קיבלתי את ההודעה באמצע הלילה מגרושתי ששלחה לי קישור לכתבה והייתי המום. התקשרתי לאבא שלו, שלא הצליח להוציא הגה מהפה ורק בכה. שי בא ממשפחה מאוד מיוחדת, אבא שלו נתן את החיים שלו בשבילו. עצוב לי שהוא לא הספיק הרבה בחיים, לא התחתן ולא הביא ילדים. ספדתי לו בהלוויה וסיפרתי עד כמה מיוחד הוא היה, הכי מיוחד שיש”.
הלווייתו של קבסה נערכה ביום שני בצהריים, בני משפחה וחברים המומים ליוו אותו בדרכו האחרונה והתקשו לעכל את הבשורה המרה.

התפילין בזירת התאונה

חבריו מספרים על אדם ישר וצנוע, שאהב את החיים והתחיל בתקופה האחרונה להתקרב לדת. בליל התאונה עשה קבסה את דרכו חזרה לאשקלון לאחר שסיים שיעור תורה בנתיבות. על פי הדיווחים, בזירת התאונה נמצאו גם התפילין שלו.
כואבים והמומים נפרדו ממנו חבריו ברשת הפייסבוק. “אח שלי היקר והאהוב נפטר היום, לא מצליח לעכל שלא נראה את החיוך שלך יותר. לא נתפס, לא מובן איך ילד כמוך נקטף כל כך צעיר. לא מצליח לדמיין עולם בלעדיך. תהיה נשמתך עדן, וה’ ישמור אותך למעלה, כי הוא שומר על הטובים ביותר לידו”, כתב לו חברו עמית זנה.
“איך הלכת לנו ככה?! מתגעגע אליך, אחי היקר. שמור עלינו מלמעלה עם הנשמה הטובה שלך. תמיד ידעת לגרום לי לחייך ולהצחיק ולהיות שם שצריך”, כתב חבר אחר.
“לא, זה לא נתפס. רק לפני חודש וחצי ישבנו וצחקנו, הבטחנו שניפגש שוב. לא מאמינה שאתמול בשנייה אחת הכול התהפך ועזבת. לא רוצה לעכל את זה, לא רוצה להיפרד מהחיוך והצחוק שלך, לא רוצה להיפרד מהשיחות שהיו לנו. תשמור על עצמך ועל כל מי שהשארת פה למטה”, ספדה לו חברתו עדי טל.
מהמשטרה נמסר כי נסיבות התאונה בחקירה: “סמוך לשעה 01:30 משאית פגעה בהולך רגל בכביש 34, ק”מ 13, סמוך לניר עם. מותו של הולך הרגל נקבע במקום. כוח משטרה ובוחני תנועה הגיעו לזירה, אספו ממצאים ופתחו בחקירת נסיבות התאונה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר