חופית אייש ז"ל והאנדרטה לזכרה בצומת אשקלון

היום לפני 22 שנה: חופית אייש הי"ד נרצחה בצומת אשקלון

ב-25 בפברואר 1996 בוצע פיגוע התאבדות בצומת אשקלון. החיילת חופית אייש נהרגה ו-36 נפצעו

פורסם בתאריך: 25.2.18 13:47

     

את היום הזה ותיקי אשקלון לא ישכחו. גל הפיגועים ששטף את הארץ לאחר חיסולו של יחיא עייאש, מי שכונה בקרב המודיעין הישראלי ה'מהנדס' אשר היה אחראי על עשרות פיגועי תופת – הגיע גם לאשקלון. באותו בוקר ארע פיגוע התאבדות בקו 18 בירושלים. כתוצאה מהפיצוץ באוטובוס נהרגו 26 בני אדם מהם תשעה חיילים.

בעוד עסוקים כוחות ההצלה והשב"כ בטיפול בזירת הפיגוע הקשה בירושלים ורבבות צופים בשידורים החיים מזירת הפיגוע בירושלים, ארע פיגוע התאבדות גם בצומת אשקלון. מחבל מתאבד שככל הנראה הצליח להגיע מרצועת עזה לאשקלון, התקרב לתחנת האוטובוס כשעליו חגורת נפץ. הוא התקרב לחיילים ולאזרחים ששהו באותה עת בטרמפיאדה והפעיל את חגורת הנפץ. הפיצוץ העז לא הותיר סיכוי לחיילת חופית אייש הי"ד, תושבת אשדוד ששהתה באותה עת במקום. אייש שרתה בחיל השריון והיתה ממש לפני שחרור. 36 בני אדם נפצעו בפיגוע.

הכיתוב על האנדרטה שבצומת אשקלון

מי שידע היום לספר על הפיגוע, 22 שנים לאחר אותו יום עצוב, הוא חבר מועצת עיריית אשקלון שמעון לוגסי שמשמש כיום יו"ר סניף איחוד הצלה באשקלון. "אני הייתי הראשון והיחיד שהגיע למקום", משחזר היום לוגסי. "באותו בוקר כולם התנקזו לכיוון הפיגוע בירושלים ואז אני שומע על פיגוע בצומת אשקלון. היה לי אז את האמבולנס החדש שלי של 'נר דוד אבי', טסתי לשם וחסמתי את הכביש ואת התנועה והתחלתי לטפל בזירה. היה שם הרבה דם ולא היתה מודעות כיצד צריך לטפל בזירה מבחינה הלכתית. פרץ ויכוח גדול ביני למשטרה שדרשו שאפנה את האמבולנס מהמקום".

טיפל בזירת הפיגוע. שמעון לוגסי

מותה של אייש נקבע במקום. כוחות משטרה רבים הוקפצו לצומת אשקלון והאמבולנסים הרבים של מד"א, שהוזנקו למקום מכל האזור החלו לטפל בעשרות הנפגעים ולפנותם לבתי החולים. "ירדתי למדרון שהיה מאחורי התחנה וראיתי את זירת הפיגוע האיומה. סרקתי עד שראיתי את הראש של המחבל. לא ידעתי שזה המחבל", משחזר לוגסי. "את חופית לקחתי עם האמבולנס לבית החולים ברזילי שם היא עברה תהליך של זיהוי חללים בנוהל הצבאי ולאחר מכן ביקשו שאעביר אותה לאבו כביר. למחרת החזרתי אותה לאשדוד לקבורה".

"נפער חלל גדול בליבנו". אייש ז"ל

מפקדה של אייש, סגן אלוף ליאור, כתב עליה במסגרת פרויקט "יזכור": "חופית שאפה תמיד למצוינות ולשלמות בכל מעשיה, התגלתה כאחראית, משקיעה ויעילה. היא היתה קצינה ללא דרגות על הכתפיים, חברותית ואהודה, יפת תואר ויפת נפש. חופית היתה נכס גדול לצה"ל וליחידה כולה, ובנפילתה נפער חלל גדול בלבנו".

אייש הותירה אחריה הורים, שתי אחיות ואח. ונטמנה בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.

מי שמגיע לטרמפיאדה הדרומית בצומת יכול להבחין באנדרטה שהוקמה על ידי בני משפחתה של אייש כשנה לאחר הפיגוע.

בשבוע שעבר ציינה משפחת אייש את האזכרה כמובן לפי התאריך העברי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר