טופס תשלום הארנונה

“מוציאים מאנשים כסף בכוח”: העירייה העלתה את תעריפי הארנונה לעיוורים

על פי חוק, זכאים העיוורים להנחה של 90 אחוזים בארנונה, אולם השנה החליטה הרשות המקומית להגביל את ההנחה לבעלי דירות שגודלן פחות מ-100 מ”ר בלבד

פורסם בתאריך: 2.2.18 11:50

     

לאחר שבעלי העסקים בעיר פתחו במחאה על כך ששינוי שיטת חישוב הארנונה במשרדים שלהם גרם להעלאה של אלפי שקלים, הגיע גם תורם של העיוורים. בשבוע שעבר הם הופתעו לגלות שמועצת העיר החליטה שההנחה שהם זכאים לה מתוקף נכותם תוגבל על שטח דירה שלא יעלה על 100 מ”ר. כל חריגה מהמטרים הנקובים תגרור אחריה תעריף רגיל לכל מ”ר, מה שמעלה את הסכום במאות שקלים בשנה.

שמעון חזיזה

גם שמעון חזיזה, קשיש עיוור בן 84, קיבל בשבוע שעבר את תלוש התשלום והופתע לגלות שהסכום שילש את עצמו בשל העובדה שגודלו של הבית שהוא מתגורר בו הינו 130 מ”ר. “25 שנה אני גר בבית הזה ותמיד קיבלתי הנחה של 90 אחוזים בשל היותי עיוור”, הוא מסביר. “הסכום השנתי עמד על כ-500 שקלים, שילמתי אותם בהוראת קבע בפעם אחת בכל שנה. פתאום אני מגלה שהשנה אני אצטרך לשלם לא פחות מאשר 1,660 שקלים. זאת תוספת של 1,100 שקל רק על ה-30 מטרים הללו. אני לא מבין מה השתנה פתאום. הם אומרים לי שזה החוק החדש, אבל כנראה שהחוק החדש קובע שיש להוציא מאנשים כסף בכוח”.

 

שמעון עדיין לא הספיק לברר את העניין בעצמו מול הרשות המקומית בשל מצבו הרפואי, אך בנו גל בירר עבורו. “בשורה התחתונה, הם אמרו שזה מה שיש, וזה שונה כמובן לכל העיוורים, ולא רק לאבא שלי. הם אמרו שזה על סמך צו הארנונה החדש, ונתון לשיקול דעתה של הרשות. לדעתי זה הזוי שעל תוספת של 30 מ”ר בלבד אבא שלי צריך לשלם סכומים גבוהים כל כך”.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “המועצה החליטה כי ההנחות הקבועות בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) בשיעור המקסימאלי יחולו על מחזיקי הנכסים בתחום העירייה, תוך הגבלה לשטח דירה של עד 100 מ”ר, אלא אם כן מדובר במשפחה המונה שש נפשות ומעלה, והדירה, ששטחה עולה על 100 מ”ר, נרכשה בשל צורכיהם המיוחדים של בני המשפחה, והם מתגוררים בה בפועל.

"ככל וישנם מחזיקים שמצבם הסוציו-אקונומי או הרפואי לא מאפשר להם לעמוד בתשלומי הארנונה כתוצאה ממגבלת השטח שתיקבע ו/ או שהנכס נקנה בשל צורכיהם המיוחדים של בני המשפחה, הם יוכלו להגיש בקשה לוועדת ההנחות באגף ההכנסות, אשר תידון בבקשתם להנחה ותיבחן את מצבם הסוציואקונומי או הרפואי. במידה והדבר מוכח באסמכתאות מתאימות ולהנחת דעת העירייה, תינתן הנחה על כל גודל הנכס ללא הגבלה. נציין כי העירייה מעניקה מידי שנה הנחות ופטורים בשיעור כולל של כ-50 מיליון שקלים (בערכי שנת 2017)”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר