471 יחידות דיור. הדמיה של בית האבות

בית גיל הזהב הגדול ביותר בארץ ייבנה באשקלון

בנייתם של שלושה מגדלים חדשים שיכילו 417 יחידות דיור, המיועדים לדיור ציבורי לגיל הזהב יצאה היום לדרך, במעמד שר הבינוי ושיכון, יואב גלנט ויו"ר הסוכנות היהודית, מר נתן שרנסקי

פורסם בתאריך: 17.1.18 14:31

     

היום הונחה אבן הפינה באשקלון לפרויקט דיור גיל הזהב הגדול ביותר שנבנה בישראל: 471 יחידות דיור שיבנו ע"י הסוכנות היהודית באמצעות חברת עמיגור לטובתם של ניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים, כחלק ממיזם חסר תקדים בהיקפו שמובל ע"י משרד הבינוי והשיכון והסוכנות היהודית. הפרויקט ממוקם בחזית רח' בן גוריון, מול שכונת נאות אשקלון.

במקום מתוכננים לבנות שלושה בניינים בני 20 קומות ובהם 471 יחידות דיור בנות 40 מטר כל אחת. בכל דירה ייבנה ממ"ד לביטחון הדיירים מעצם קרבתה של העיר אשקלון לרצועת עזה.  כמו כן יבנה מועדון לדיור גיל זהב . הדיירים במתחם יזכו לפעילות חברתית ענפה – חוגים, חגים, טיולים, פעילויות תרבות, הצגות וכדומה. במגרש כ-48 חניות, פיתוח נופי, גינון קהילתי,  ומגרש משחקים הפתוח לרווחת הציבור הרחב.

מניחים אבן פינה. צילום: ששון תירם

במסגרת המיזם, יוקמו ברחבי הארץ  2,650 יחידות דיור ציבורי, למען זכאי משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה. עלותה הכוללת של התכנית היא כמיליארד וחצי ש"ח, במימון משותף של משרד הבינוי והשיכון ושל הסוכנות היהודית ושותפיה בקהילות היהודיות ברחבי עולם.

יחידות הדיור תועמדנה בשכירות ארוכת טווח לקשישים, זכאי סיוע משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, תמורת דמי שכירות חודשיים שלא יעלו על 300 ₪.  בנוסף, צפוי שזוגות ובודדים המתגוררים כיום בדירות גדולות השייכות למאגר הקיים של דיור ציבורי, יעדיפו לעבור למבנים החדשים ובכך יפנו את הדירות הגדולות יותר לשימוש משפחות צעירות הממתינות אף הן לדיור ציבורי הולם.

גלאם, השר גלנט ושרנסקי. צילום: ששון תירם

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון: "אנו מבצעים היום את הצעד הראשון בפרויקט דיור "גיל הזהב" הגדול ביותר שנבנה במדינת ישראל. זוהי מחויבות לאומית ומוסרית לדאוג לאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. אני גאה להוביל מהלך ראשוני זה יחד עם נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, ועם חברת "עמיגור". הפרויקט ייתן פתרון מיידי לאוכלוסיית הקשישים, וביניהם ניצולי שואה ועולים חדשים, המחכים לדיור ציבורי מוגן שנים ארוכות. "כבד את אביך ואת אימך" זו לא רק אחת מעשרת הדיברות ומצווה גדולה – זו דרך חיים. אנחנו מיישמים אותה היום ופועלים להמשיך כך גם בעתיד".

"מדברים הרבה על דיור ציבורי, ואנחנו בשיתוף פעולה יוצא דופן עם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הסוכנות היהודית וחברת עמיגור, גם פועלים בנושא", אמר ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. "היום אנחנו מניחים את אבן הפינה לפרויקט חסר תקדים שישים את אשקלון על המפה בכל הנוגע לדיור ציבורי איכותי ומתקדם. יש לנו את הזכות לגלות מנהיגות ואחריות אישית וציבורית כלפי בני הגיל השלישי ולספק להם מענה איכותי, מתקדם ומכובד לכל צרכיהם".

התכנית מתבססת על אתרים קיימים של הסוכנות היהודית, שמצבם התכנוני מאפשר בניה בטווח מהיר בתל אביב, הרצליה, נתניה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, רחובות, ירושלים, בת ים, לוד ועוד. הסוכנות היהודית גייסה לאחרונה חוב בהיקף של כ-600 מיליון ש"ח מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים להשלמת המימון הנדרש לפרויקט.

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית: "בצעד יוצא דופן הסוכנות נוטלת על עצמה מחויבות לפרויקט ענק, בשיתוף עם משרד השיכון, כדי לתרום למציאת  פתרונות למצוקת הדיור הציבורי בקרב אוכלוסיות ניצולי שואה ועולים קשישים. המאמץ העצום שהתגייסנו לו לטובת קידום הדיור הציבורי משקף את רצונה של יהדות התפוצות לסייע לחזק את החברה הישראלית  מתוך תחושה עמוקה של שותפות וערבות הדדית".

עמיגור, חברת בת של הסוכנות היהודית, המתמחה בבנייה ובהפעלה של דיור ציבורי איכותי בהיקפים גדולים בפריסה ארצית, תנהל את הקמת המבנים ואת הפעלתם לתקופה של 40 שנה לפחות. "בניית 471 יחידות דיור באשקלון מציינת מפנה ביחס המדינה לדיור הציבורי ונקודת זינוק לבניית אלפי יחידות הדיור נוספות. עמיגור גאה להוביל מהלך זה". אמר אריה אביר – יו"ר מועצת המנהלים של חברת עמיגור.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר