ראובן ביטון

ראש מינהלת מגדל, ראובן ביטון, סיים את תפקידו

ביטון, שהיה ממקורביו של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני, ואף תרם לו כסף בבחירות, סיים את תפקידו בחברה הכלכלית. דו"ח מבקר המדינה מתח ביקורת על מינויו לתפקיד וטען לחשש כי המינוי נבע בשל קשריו עם שמעוני

פורסם בתאריך: 15.1.18 21:10

     

ראש מינהלת שכונת מגדל, ראובן ביטון, ביקש באחרונה לסיים את תפקידו לאחר כשלוש וחצי שנים בתפקיד. במסגרת תפקידו היה אחראי ביטון על קידום ופיתוח במדרחוב, פרויקט השוק העירוני ועוד.

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בנובמבר 2016 נמתחה ביקורת על מינויו של ביטון, הנדסאי אלקטרוניקה תושב אשדוד, לתפקיד. המבקר ציין כי ביטון פעל לבחירתו של מר שמעוני לראשות העירייה ואף תרם 4,000 ש"ח לסיעתו של שמעוני בתקופת הבחירות.

ראובן ביטון ואיתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

מבחינת הליקויים ציין המבקר כי רק שני מועמדים, בהם ראובן ביטון, נשלחו למכון ההשמה, הוא זכה לרכב צמוד ומשכורתו זינקה בעשרות אחוזים ביחס לקודמו דוד סעדון שהועסק בחצי משרה ולא קיבל רכב צמוד. "שליחת שני מועמדים בלבד למכון השמה לא רק שפגעה בשוויון בין המועמדים, אלא גם הביאה לתוצאה שאינה מיטבית, ולפיה החברה בחרה לתפקיד בכיר בחברה במועמד שכישוריו אינם תואמים את הכישורים שהוגדרו במכרז כנחוצים לתפקיד. הליך מינויו של המועמד שזכה מעלה חשש כי ההחלטה התקבלה משיקולים זרים, וכי המועמד זכה בתפקיד בשל זיקתו הפוליטית לראש העירייה", כתב המבקר.

במהלך עדותו במשטרה של מנכ"ל החכ"ל לשעבר גלעד אורן, במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית אשקלון, הוא נשאל על המינוי הזה וכך הוא הסביר: "פורסם מכרז פומבי במהלך שנת 2014 להחליף את מי שהיה קודם ראש מנהלת מגדל בחור בשם דוד סעדון שפוטר על רקע מקצועי. ואז פורסם מכרז פומבי וניגשו מועמדים והגיעו לראיונות לוועדת כוח אדם שמורכבת מדירקטורים בחברה הכלכלית. אני יושב בוועדה כמשקיף בלבד ללא זכות הצבעה. במכרז של מגדל הייתה דילמה לגבי המועמדים והוחלט בוועדה לשלוח את שלושת הראשונים ביניהם ראובן ביטון למרכז השמה קינן-שפי ואז שקיבלנו את התוצאות אז הוחלט ע"י הוועדה שראובן ביטון הוא המתאים. עלי לציין שבתקופה ההיא לא ידעתי שיש קשר בין ראובן ביטון לאיתמר זה נודע כעבור זמן קצר שביטון התחיל לעבוד שיש ביניהם סוג של קשר כי היה ביניהם שיחות רבות וקולטים את זה. אני יודע שאיתמר, פונטה וראובן חברים טובים ונוסעים לאומן ביחד אין לי מושג מה בסיס ההכרות של ראובן ואיתמר".

בעיריית אשקלון אישרו כי ביטון ביקש לסיים את תפקידו ולפנות לאפיקים אחרים, "אנו מודים לו ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך", נמסר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר