השופטת בדימוס נחמה נצר. צילום: ג'ני גפטרשוסטר

"זה לא נשמע לי הוגן": השופטת בדימוס מבקרת את מבחני הלשכה

רק לאחרונה פרשה השופטת נחמה נצר מתפקידה לאחר שנים רבות ולרגל הפרישה קיימנו איתה ריאיון נדיר בו התייחסה בין היתר לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין

פורסם בתאריך: 4.1.18 13:23

     

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נחמה נצר, פרשה באחרונה מתפקידה לאחר 23 שנים במערכת המשפטית. לאורך השנים היא כיהנה בשלל תפקידים בבתי המשפט ולרגל הפרישה שלה קיימנו איתה ריאיון שיתפרסם בסוף השבוע בעיתון "כאן דרום" באשקלון.

במהלך הריאיון התבקשה השופטת בדימוס, להתייחס למחאת המתמחים למשפטים, אשר מוחים על בחינת ההסמכה שיצרה לשכת עורכי הדין ושלדבריהם "אינה הוגנת".

בחינת הלשכה. צילום לשכת עורכי הדין

בעניין הסטודנטים, המחאה הגדולה שלהם היום היא בנוגע למבחני הלשכה, איפה את בעניין הזה: בצד המחמיר שיעשה הכול כדי למנוע הצפה או בעד שוק חופשי, שכל אחד ילמד ויעסוק במה שהוא רוצה?

השופטת בדימוס, נחמה נצר: "אני חושבת שבסופו של דבר כוחות השוק צריכים להכתיב, ומי שטוב הוא טוב. לנסות ולשים גבולות מבחוץ, אני לא חושבת שזו הדרך הראויה. מה התכלית? אם הכוונה היא להתמודד עם כך שבכל שנה אלפי בוגרים מסיימים לימודי משפטים, ומישהו תופס את עצמו, ‘וואו, אנחנו הולכים להציף את השוק’, אז אני חושבת שההבנה הזו צריכה לגרום לכך שתדאג שבאוניברסיטאות והמכללות הניפוי יהיה במהלך התואר. אל תיתן להם ללמוד, לסיים, לעשות התמחות ודקה לפני שמסיימים להציב להם רף בדמות של מבחן שאולי הוא לא הוגן, אולי חמור מדי או קשה מדי. זה לא נשמע לי הוגן. כמו שאנחנו יודעים שיש לא מעט מקצועות שהניפוי, מעבר לניפוי הראשוני, נעשה תוך כדי הלימודים. יש תארים שיש בהם קורסים שאם לא עברת אותם, אתה לא ממשיך לשנה הבאה. אבל אתה לא יכול לומר להם, ‘תבואו, תלמדו, תשלמו כסף לא קטן עבור הלימודים, תעשו התמחות, תסיימו’, ואז במבחן פתאום לחסום. זאת התנהלות שלאורך זמן לא משרתת את התכלית. אם התכלית היא שמי שבאמת טוב יימנה על ציבור עורכי הדין, אז תיתן לשוק לעשות את שלו. אני בהחלט סומכת על הציבור הישראלי שהוא מאוד דעתן, שיידע מי טוב ומי לא".

השופטת בדימוס התייחסה בריאיון גם לעניינים חשובים כמו חוק ההמלצות, הגיוון הנדרש בבית משפט העליון, הפוליטיקה הקיימת בוועדה לבחירת שופטים ועוד.

הריאיון המלא יתפרסם בסוף השבוע בעיתון "כאן דרום" באשקלון ובהמשך אף יעלה לאתר האינטרנט.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר