הצנחנים כובשים את אשקלון. צילום: דובר צה"ל

אשקלון: עליה במספר המתגייסים; ירידה בלוחמים והקצינים

כמה אחוז מצעירי אשקלון מתגייסים לצה"ל? כמה מתוך הצעירות? כמה מהם הופכים לקצינים במהלך השירות? שאלות מעניינות אבל אל תצפו לתוצאות מכובדות לנתונים מאשקלון

פורסם בתאריך: 5.12.17 15:14

     

צה"ל מפרסם היום את שיעורי הגיוס בישובים רבים באזורי הארץ, לפי פילוחים אזוריים או מגזריים ומבחינת הנתונים עולה כי אמנם ישנה עליה באחוזי הגיוס אך ירידה בשיעור המתגייסים הבוחרים בשירות קרבי.

המדד מציג את הישובים עם נתוני הגיוס או הקצונה הגבוהים ביותר בארץ. אשקלון אפילו לא מופיעה בה. בנתונים האשקלוניים ניתן להבחין רק בטבלה המתרכזת בערי הדרום. בדירוג 11 הערים הגדולות בדרום ממוקמת אשקלון במקום הרביעי אחרי אילת, שדרות ודימונה. בשנה שעברה היא דורגה במקום החמישי, כשבאר שבע במקום הרביעי. במדד שפורסם היום 83.4% מצעירי אשקלון שהחוק קבע שהם חייבי גיוס, מתגייסים. מתוכם 38.9% מתגייסים לשירות קרבי. רק 4.2% זוכים להיות קצינים במהלך השירות.

אם נשווה את הנתונים לאשתקד, הרי שחלה עליה של 1.3% בשיעור המתגייסים, אך ירידה, גדולה יותר, של 2.1% בגיוס לשירות קרבי וירידה נוספת של 0.4% בשיעור הקצונה.

אם נבחן את נתוני הבנות החייבות גיוס באשקלון, הרי שהאשקלוניות שאשתקד דורגו במקום החמישי, עולה למקום הרביעי על חשבון ערד. השנה רק אילת, באר שבע ודימונה מקדימות את אשקלון. מהמדד שפורסם היום עולה כי 65% מבנות העיר מתגייסות לצבא ו 5.3% הופכות לקצינות במהלך שירותן.

בהשוואה למדד אשתקד עולה כי כאן ישנה עליה של 2.2% בשיעור הגיוס וגם בשיעור הקצונה ב 1.9%.

כאמור, במדד נתוני הגיוס הארצי אשקלון אף לא מופיעה, לא בשיעור הגיוס, לא בשיעורי הלחימה ואף לא בשיעור הקצונה.

המדד בוחן את התמורות שחלו מאז פרסום המדד אשתקד ומציין את הערים בהן נעשה שיפור ולו במעט ממהלך השנה שחלפה, אך אשקלון שוב נעדרת מהטבלה.

שירות קרבי. רק מעט מתגייסים ליחידות השדה. אילוסטרציה: דו"צ

המדד מדרג גם את המועצות האזוריות. שכנתנו מצפון, מזרח ודרום – המועצה האזורית חוף אשקלון נעדרת מטבלת 10 המועצות האזוריות המובילות.

הנתונים מתייחסים לילידי שנת 1996, שכבת הגיל שהתגייסה בשנת 2014 ושחלק נכבד מהחיילים, אלו שלא הפכו לקצינים, כבר השתחרר מתחילת 2017.

בעירייה היו השבוע שבעי רצון מהנתונים הגם שלא כולם מחמיאים. "קיבלנו לידינו את הנתונים ועל אף העלייה במדדים השונים אנחנו תמיד שואפים גבוה יותר ובוחנים כיצד להעלות את הנתונים, בין אם זה במסגרת קידום תוכניות לשירות משמעותי, כפי שנעשה בשנים האחרונות, ובין אם זה באיתור בני נוער לקצונה והכשרה שלהם" מסר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם והוסיף " בתור הממונה על הנוער, אני רואה בכך מחויבות אישית שלנו, הן כעירייה והן כחברה".

גם מנהל אגף תרבות, נוער וספורט, נמרוד גלנטה התייחס לפרסום הנתונים: "זו השנה השלישית שהעיר אשקלון נמצאת במגמת עלייה הן בהיקפים והן באחוזים הנמדדים. בשנת 2014 נכתבה תכנית אב להכנה לשירות משמעותי ואנו פועלים על פיה באדיקות רבה. שיעור הגיוס, הן של הגברים והן של הנשים, נמצא במגמת עלייה. כך גם לגבי נתוני השירות המשמעותי בצה"ל" מסר גלנטה "עיריית אשקלון משקיעה משאבים רבים בנושא, גם בהיערכות להליך הגיוס בליווי התלמידים בצו הראשון והשני וגם בשימור איכות השירות במהלך שנות השירות של התושבים. מרכיב הקצונה הוא המעניין ביותר בשל העובדה שהצבא מספק נתוני אחוזים רק על אותם קצינים שמסיימים את שירותם בשנה הנמדדת. כלומר, מסקירה מעמיקה ניתן לראות שקצינים רבים ממשיכים את שירות הקבע שלהם מעבר לשנה אחת. בעניין הירידה ב 2% בשירות קרבי לגברים. זהו המדד היחיד בו ישנה מורכבות ברמה הלאומית ולא רק באשקלון. נלמד להתמודד גם עם מדד זה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר