כוחות צה"ל על גבול הרצועה. צילום: אליהו הרשקוביץ

האזעקות חזרו: הכוננות בגזרת אשקלון עלתה

האזעקות שנשמעו לפני שעה קלה החזירו את תושבי שדרות והסביבה לרגעים שכבר הספיקו לשכוח. תנועת הרכבות לשדרות הופסקה ונערה אחת נפצעה. האם המתיחות תשפיע גם על תושבי אשקלון?

פורסם בתאריך: 30.11.17 15:12

     

האם מערכת לחימה נוספת בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה לפנינו? לפני שעה קלה זוהו שיגורי רקטות מרצועת עזה לכיוון שדרות. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות ובעוטף שדרות: אור הנר, ארז, איבים, גבים וניר עם. התושבים שכבר שנים לא שמעו את ההתרעות שבעבר כבר הפכו לשגרה מיהרו למרחבים המוגנים.

אלא שבתוך כמה דקות הוברר כי אכן זוהו שיגורים לעבר ישראל, אך מדובר בפצצות מרגמה ששוגרו לעבר מוצב קדמי הממוקם על גדר הגבול בין ישראל לרצועה. כתוצאה מהשיגורים לא היו נפגעים, אך בפיקוד העורף ביקשו בכל זאת לרענן את ההנחיות: "באזור עוטף עזה זמן ההגעה למרחב המוגן הוא 15 שניות. בהישמע אזעקה, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות".

האם נחזור למיגוניות? מיגונית סמוך לאשקלון. צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

בשכונת מ3 בשדרות טיפלו צוותי מד"א בנערה בת 15 ששמעה את ההתרעה, לא הספיקה להיכנס למרחב המוגן ונכנסה להתקף חרדה. היא פונתה לטיפול בבית החולים ברזילי.

מדובר צה"ל נמסר "לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות ירי טנקים וכלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות טרור ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר מוצב צבאי בצפון רצועת עזה. צה"ל רואה בארגון הטרור חמא"ס האחראי למתרחש ברצועת עזה".

עם זאת תנועת הרכבות הופסקה בקטע המסילה הקרוב לשדרות. רכבות שהיו אמורות להגיע לשדרות מדרום, תנועתן הופסקה בנתיבות. רכבות שמגיעות לשדרות מצפון יסיימו את דרכן בתחנ אשקלון. אוטובוסים, כך נמסר, הוזמנו לתחנות אשקלון, שדרות ונתיבות כדי לאסוף את הנוסעים ולהסיעם דרומה או צפונה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר