בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

משרד הפנים: עיריית אשקלון בתחתית מדד חופש המידע

על פי דו"ח של משרד הפנים 66% מהתשובות שהעירייה השיבה לפונים חרגו מטווח 30 הימים שבהם הרשות נדרשת להשיב. היו אפילו 13 פניות שקיבלו מענה לאחר יותר מ-120 יום

פורסם בתאריך: 11.1.21 20:49

     

הדוח השנתי אודות יישום חוק חופש המידע ברשויות המקומיות לשנת 2019 התפרסם הבוקר. הדו"ח, המשותף ליחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים ולמשרד הפנים, סוקר את יישום חוק חופש המידע בשנת 2019 בעיריות, במועצות האזוריות ובמועצות המקומיות ברחבי הארץ ולראשונה מפורסמים בו נתונים בפילוח לפי שם הרשות.

הבקשות שהוגשו לעיריית אשקלון

המענה שניתן לבקשות בעיריית אשקלון

מהדוח עולה כי בשנת 2019 הוגשו לרשויות המקומיות 6,285 בקשות למידע, עליה של כ-12% מהשנה שלפניה. מבין הרשויות הגדולות (מעל 100 בקשות בשנה) בלטה לטובה בזמני מענה קצרים עיריית אשדוד (93% מהבקשות נענו תוך פחות מ-30 יום). לעומת זאת, הרשויות שחרגו מהזמן הקבוע בחוק בשיעור הגבוה ביותר היו עיריית אשקלון ועיריית חיפה.

הסיבות לדחיית בקשוות בעיריית אשקלון

הסיבות לדחיית בקשוות בעיריית אשקלון

על פי הדו"ח, בשנת 2019 הוגשו לעירייה 102 פניות לפי חוק חופש המידע: 64 בקשות קיבלו מענה ובו כל המידע המבוקש. 15 פניות קיבלו מענה חלקי. 4 פניות נדחו. 3 פניות הופסקו על ידי הפונה. 16 פניות עדיין לא הסתיים הטיפול בהן.

זמן המענה לבקשות שהוגשו לעיריית אשקלון

זמן המענה לבקשות שהוגשו לעיריית אשקלון

אבל בנתון הבא אשקלון הגיעה למקום נמוך מאוד: מתוך 83 פניות שקיבלו מענה בשנת 2019, רק 29 קיבלו מענה בתוך 30 יום. 54 הפניות האחרות חרגו מטווח הימים הזה. מה שאומר ששני שליש מהפניות לא קיבלו מענה בזמן וחלקן (13) קיבלו מענה לאחר למעלה מארבעה חודשים.

עו"ד שלומי בילבסקי, מ"מ ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע: "הדו"ח משקף, שלא במפתיע, מגמת עלייה במספר הבקשות המוגשות לשלטון המקומי, בדומה למגמה הקיימת במשרדי הממשלה ויחידות הסמך. מגמה זו, שאיננה צפויה לרדת, משקפת את הדרישה ההולכת וגוברת של הציבור למידע ומחדדת את הצורך של הרשויות המקומיות להיערך בהתאם על מנת לספק צורך חשוב זה באופן מקצועי ויעיל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ליאור שחר, ראש אגף בכיר תכנון ואסטרטגיה במשרד הפנים: "משרד הפנים בשיתוף עם משרד המשפטים, מפרסם זאת הפעם השנייה את דוח הרשויות המקומיות בנוגע ליישומו של חוק חופש המידע, כחלק מקידום מדיניות של שקיפות וחיזוק הדמוקרטיה המקומית. השנה חל שיפור בדיווחים של הרשויות ואני מאמין ומקווה שמשנה לשנה נמשיך ונעמיק את שיתוף הפעולה והקשר עם הרשויות המקומיות ובכך נשפר ביחד את יישומו של החוק לטובת אזרחי ישראל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר