עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

בורסת השמות: מי ימונה לתפקיד מנכ"ל עיריית אשקלון?

כמו המנהל מההיי טק והבכיר ממשרד האוצר, דמויות רבות עלו וירדו בבורסת השמות של המיועדים לתפקיד מנכ"ל עיריית אשקלון. מקורבים לגלאם אומרים כי הוא מעוניין בעידן דוד, בן 35 מנכ"ל תאגיד עירוני בבת ים, אך דוד הכחיש זאת בשיחה עם "כאן דרום": "אני לא יודע על מה מדובר", הוא אמר וניתק את השיחה

פורסם בתאריך: 24.11.20 09:31

     

אחת הפונקציות החשובות ברשות מקומית, אם לא החשובה ביותר היא המנכ"ל. מדובר באיש האמון של ראש העירייה ומי שאמור לתכלל את כל ניהול אגפי העיר ולהוציא לפועל את חזונו של נבחר הציבור הבכיר – ראש העירייה.

אך דווקא הפונקציה הזו קצת התפספסה במהלך הכהונה של תומר גלאם והתפקיד הזה התאפיין בחוסר יציבות משווע.

זה החל כמובן עם המנכ"ל החזק, חיים סופר שבהתחלה היה נדמה כי גלאם והוא דווקא מסתדרים וזאת למרות שמדובר היה בנצר בכיר לשלטון של איתמר שמעוני. היחסים התדרדרו עם הזמן ורגע לפני שגלאם התכוון לסיים את תפקידו, סופר יצא לחופשת מחלה ארוכה ממנה לא שב לתפקיד. מי שמילא את מקומו היה איציק ויצמן, אז ראש אגף הכנסות.

תומר גלאם וחיים סופר

תומר גלאם וחיים סופר בימים טובים יותר

כך זה התנהל ונמשך עד שלאחר הבחירות נבחרה לתפקיד אירית נתן, סא"ל במיל' בעלת ניסיון בניהול רשויות, וגם אחותו של אחד הפעילים הפוליטיים הבולטים של גלאם ושל מפלגת "כולנו" – שמעון גלאם. בסוף חודש מאי פרסמנו כי היא צפויה לסיים את תפקידה ומי שהיה אמור להחליף אותה הוא ראש מינהל החינוך יובל זוזט.

תומר גלאם ואירית נתן. צילום: דוברות העירייה

באה והלכה ובאה. גלאם ואירית נתן. צילום: דוברות העירייה

גורמים שונים בעירייה ניסו למנוע את המהלך הזה הפעילו לחץ כבד על נתן שהסכימה להישאר, אך יחסיה עם גלאם המשיכו להידרדר ולבסוף היא הודיעה באמצע חודש אוגוסט על סיום תפקיד מעכשיו לעכשיו. אבל גם אז זה לא הסתיים, והיא חזרה בדלת האחורית לעירייה ומכהנת כיועצת וזאת במקביל לאיציק ויצמן, גזבר העירייה המכהן שוב כממלא מקום מנכ"ל העירייה.

איציק ויצמן

ממלא המקום הנצחי. איציק ויצמן

בינתיים המשיך גלאם לחפש מחליפים לתפקיד הבכיר וכמה שמות עלו וירדו. כך היה למשל עם חזי חלאויה, תושב העיר, המכהן כמנהל בכיר בחברת NICE וכחבר קרוב של גלאם. בשיחות עם מקורביו הוא אמר כי הוא מרוצה בעבודה שלו בנייס ואין לו כוונה לעזוב את החברה, "לא היו לי תוכניות ואין לי תוכניות לעזוב את החברה אני עובד בה. יש לי תוכניות ארוכות טווח בחברה", הוא אמר.

אריאל יוצר. צילום: אוליבייה פיטוסי

מכחיש. אריאל יוצר. צילום: אוליבייה פיטוסי

שם נוסף שעלה וירד מהר הוא אריאל יוצר מי שכיהן כסגן מנהל אגף התקציבים במשרד האוצר ולאחר מכן מונה למנכ"ל ישראמקו, דבר שלא יצא לפועל בשל תקופת צינון. גורמים בעירייה סיפרו כי במהלך מפגש בין גלאם ליוצר הוא הציע לו את תפקיד, אך יוצר סירב בנימוס. יוצר הכחיש זאת ואמר כי הוא הולך לתפקיד אחר.

היו אפילו מי שהציעו לגלאם את שמעון פרץ, תושב אשקלון שכיהן בעבר כמנכ"ל עיריית שדרות וכיום מכהן כגזבר מועצת מרחבים. גורמים ששוחחו עם גלאם אומרים כי הוא פסל את פרץ מאחר ובעבר היו לו אספרציות פוליטיות.

גורמים בעירייה אישרו כי בשלב כלשהו, גלאם אף שקל למנות לתפקיד את עידו לבנה, מי שנבחר כבר לתפקיד מנהל לתכנון אסטרטגי אך מינויו עוכב בשל דרישה לצינון.

עידו לבנה. מנהל האגף לתכנון אסטרטגי וחדשות בעירייה. צילום: דוברות העירייה

נדרש צינון. עידו לבנה. צילום: דוברות העירייה

השם האחרון שעלה, כך לפי גורמים בעירייה הוא עידן דוד, בחור צעיר בן 35 המכהן כמנכ"ל החברה הכלכלית "חוף בת ים" שכיהן בעבר כמנכ"ל החברה הכלכלית של קריית מוצקין. "אני לא יודע במה מדובר", מסר דוד ל"כאן דרום".

מה שכן, ממש בקרוב אמור גלאם להחליט מי יכהן בתפקיד הזה ואין ספק כי הוא אמור להיות אדם בעל ניסיון רב שיאלץ לשקם לא מעט הריסות, ולנער את שדרת הניהול שחלקה אפילו עדיין לא מאוישת.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר