מגזין הגמלאון המדובר
מגזין הגמלאון המדובר

"שאפו ענק לראש העיר": נאסר פרסום ריאיון עם תומר גלאם בגלל תעמולה אסורה

מגזין "גמלאון" המיועד לציבור הגמלאים פרסם ריאיון מפרגן עם ראש העירייה תומר גלאם. השופט עוזי פוגלמן קבע כי מדובר בתעמולה אסורה במימון משאבי ציבור. "ההחלטה תכובד ותלמד על ידי העירייה", נמסר בתגובה

פורסם בתאריך: 4.11.20 13:29

     

מזה מספר שנים שארגון הגמלאים שבראשו עומדת חברת המועצה שרה זכריה, מפיץ את עיתון "גמלאון – עיתון גמלאי אשקלון" פעמיים בשנה אל ביתם של חברי הארגון. העירייה, כך מתברר, מממנת את הפקת והפצת העלון.

בחודש ספטמבר השנה הופץ גיליון מספר 24 של הגמלאון והדבר עורר תהייה אצל גורמים שונים לאור מה שפורסם בו. בשער העיתון מצולם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ביחד עם חברת המועצה שרה זכריה, במסגרת כתבה שקיים הגמלאון עם ראש העירייה. מלבד זאת, בפתח העיתון ישנה ברכה מטעם גלאם לצד תמונה שלו ולאחר מכן עמודי הריאיון איתו.

מייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי

העותר מייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי

בעקבות זאת עתר תושב העיר, מייק אטדגי באמצעות עו"ד תמר קידר לוועדת הבחירות המרכזית וטען כי הפצת הגיליון הינה שימוש אסור במשאבי ציבור לצרכי תעמולה, שכן הגיליון מקדם פוליטית את גלאם וזכריה, במימון משאבי ציבור. העירייה התבקשה לעצור את חלוקת הגיליון והבקשה אכן התקבלה.

גלאם וזכריה מצידם טענו כי הגמלאון הוא פרסום עירוני עבור הגמלאים שמתגוררים באשקלון, אשר מפורסם פעמיים בשנה מזה כ-25 שנים ואשר כולל מידע אינפורמטיבי רב עבור תושבי העיר ובכלל זאת מידע שנוגע לימי הקורונה. בכל הנוגע לברכת ראש העיר, לטענתם היא נכללת בכלל הגיליונות של הגמלאון, ומדובר בברכה קצרה, אינפורמטיבית, שאין בה כדי להוות תעמולה במימון משאבי ציבור.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט העליון עוזי פוגלמן, בחן את הדברים וציין כי "בעיון בתוכנו של הגיליון, מצאתי שעיקרו אינפורמטיבי ומביא תכנים לפני הציבור בני הגיל השלישי באשקלון. גם דברי הברכה הקצרים המובאים מטעם ראש העירייה, אינם מגלים עילה להתערבות".

הריאיון המדובר

השופט פוגלמן: "תעמולת בחירות אסורה". הריאיון המדובר

אך יחד עם זאת בנוגע לריאיון עם ראש העירייה שנפרס על גבי ארבעה עמודים כתב השופט פוגלמן כי "התמונה הכללית המצטיירת היא דברי שבח לפעילותו של ראש העירייה ולפועלו. במסגרת הריאיון מתארת הכתבת את ראש העירייה ומציינת כי 'הקורונה ללא ספק לא תמנע ממנו ולא תעצור אותו מלטפח ולמנף הכי גבוה שאפשר את אשקלון. לדאוג לתושביה' או 'ראש העיר שלנו רגיש מאוד לנושא כמי שבא מבית קשה יום, משפחה מרובת ילדים. החזון שלו הוא לסייע ולתמוך עד כמה שניתן לשיפור איכות החיים של תושבי העיר וכמובן לגמלאי העיר'. זאת ועוד, לאורך הריאיון נכרכות רבות מפעילות העירייה בדמותו האישית של ראש העירייה המכהן (ובכלל זאת, פעולות בתחום התחבורה, החינוך וההתמודדות עם מגפת הקורונה). בראיון כלולות גם שתי תמונות של ראש העירייה, וגם לכך יש לייחס משמעות… לבסוף, הריאיון נחתם בביטוי 'תודה ושאפו ענק לראש העיר!'".

בסיכומו של דבר כותב השופט פוגלמן כי "תכליתו הדומיננטית של הריאיון, במנותק מיתר הגיליון, היא להשפיע על הבוחר, ולנטוע בו תמונה מסוימת של ראש העירייה, ולכן הוא בחזקת תעמולת בחירות האסורה במימון משאבי ציבור".

בקשתו של העותר לאסור את הפצת הגיליון כולו לא התקבלה, אך השופט פוגלמן ציין כי אם העירייה תרצה להמשיך ולהפיץ את הגיליון היא תצטרך להשמיט מתוכו את הריאיון עם ראש העירייה.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עוד קבע השופט כי גלאם, זכריה והעירייה ישלמו לאטדגי 3,000 ש"ח הוצאות משפט והדגיש כי גלאם וזכריה ישלמו זאת מכיסם ולא על חשבון העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"זוהי עוד הצלחה נוספת במאבק למען טוהר המידות ושמירה על שלטון החוק", מסרה עו"ד תמר קידר, "מודה לידידי וחברי היקר מייק אטדגי".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "האמת המשפטית והעובדתית העולה מפסק הדין היא כי יו"ר ועדת הבחירות דחה את רוב העתירה המדוברת ואישר את המשך פרסום הגמלאון, כולל דבריו של ראש העיר כפי שפורסמו. לגבי כתבה יחידה בעיתון, קבע יו"ר ועדת הבחירות, כי צריך היה לערוך אותה אחרת. ההחלטה כמובן תכובד ותלמד על ידי העירייה. נוסיף כי, עיריית אשקלון והעומד בראשה ימשיכו לפעול למען הגמלאים, קידומם ורווחתם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר