בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

הוועדה הנסתרת: יו"ר ועדת המכרזים בעיריית אשקלון דורש לחשוף את הישיבות לציבור

כבר שלוש שנים שהציבור לא מקבל מידע על ישיבות הוועדה שמפקחת על מכרזים בעשרות מיליוני שקלים. יו"ר הוועדה, עמיחי סיבוני, דורש לעשות לזה סוף ולהפוך אותה לשקופה. בעירייה טוענים כי דיוני הוועדה חסויים אך החלטותיה יפורסמו מעתה

פורסם בתאריך: 29.7.20 09:00

עדכון אחרון: 29.7.20 09:18

     

ועדת המכרזים הינה אחת מהוועדות החשובות בכל עירייה ובכל רשות מקומית, היא דנה ומאשרת את כל המכרזים וההתקשרויות של הרשות, ובאשקלון מדובר בעשרות מיליוני שקלים בכל שנה. מדובר למשל במכרזים הנוגעים לפינוי האשפה ברחבי העיר וניקיונה, לרכישת ציוד למוסדות ברחבי העיר, הפעלת פרויקטים שונים בעיר, מכירת מגרשים ועוד ועוד.

גם מכרזים של פינוי אשפה

מטבע הדברים, ועדה אשר השפעתה כל כך גדולה על העיר ועל תושביה וככזו שדנה בגורלם של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור תהיה שקופה לציבור ודיוניה ונימוקיה יהיו גלויים לעין כל. אלא שבעיריית אשקלון כמו בעיריית אשקלון, נורמות ציבוריות לחוד ומעשים לחוד.

כך למשל, בבדיקה שערכנו באתר העירייה, שם אמורים להתפרסם פרוטוקולי הוועדה, אין בנמצא כאלה משלוש השנים האחרונות. הפרוטוקול האחרון הוא מספטמבר 2017. כך במשך שלוש שנים מתנהלת הוועדה שמשפיעה כל כך על חיי העיר במחשכים וללא אפשרות לביקורת ציבורית כלשהי.

חבר המועצה, עמיחי סיבוני

חבר המועצה, עמיחי סיבוני

בראשות הוועדה באשקלון עומד חבר המועצה עמיחי סיבוני, ובתור שכזה הוא העלה דרישה בפני מנכ"לית העירייה והיועץ המשפטי של הרשות לשקיפות והנגשת כלל ישיבות הוועדה לציבור.

מנכ"לית העירייה, אירית נתן

מנכ"לית העירייה, אירית נתן

במכתב ששלח סיבוני לשניים הוא ביקש כי ועדת המכרזים תוקלט ותתומלל ע"י חברה חיצונית כפי שמתבצע בישיבות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. "כמו כן, אבקש שפרוטוקול הוועדה, החלטותיה וכל החומר הנידון יעלה לאתר העירייה ויהיה נגיש לציבור, 10 ימים מחתימת ראש העיר עליו ולפני הוועדה הבאה בתור", כתב סיבוני וציין כי "ראוי ונכון ליישר קו עם ערים גדולות וחשובות כמו ירושלים ותל אביב שמידע זה מופיע במלואו, באתר העירייה".

ואכן, מבדיקה שעשינו באתרים של עיריות שונות גילינו כי בחלקן מופיעות רק החלטות הוועדה ואילו בעיריות שקופות כמו ירושלים מופיע מידע מלא על כל ההצעות שהתקבלו ועל דיוני הוועדה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אז האם גם באשקלון נזכה לשקיפות שכזאת? פנינו לעיריית אשקלון ושאלנו אותה על כך וזאת תגובתה: "תקנה 6 לתקנות העיריות מכרזים, התשמ"ח -1987 מטילה חובת סודיות על כל העושים במלאכה בענייני מכרזים ברשות המקומית. חובה זו חלה על מהלך הדיונים בוועדה והחלטותיה, וזאת בכפוף להסדרים הקיימים בדין לעניין מסירה מבוקרת של מידע זה.

"נקבע בפסיקת בתי המשפט לעניינים מנהליים זה מכבר כי ועדת המכרזים אשר דנה בהצעות חסויות במסגרת הליך תחרותי שונה מהותית מוועדות עירוניות אחרות. חובת הסודיות המוזכרת לעיל הינה רחבה ונוגעת גם לדיוני וועדת המכרזים, אשר אינם פתוחים לקהל הרחב או לכל חבר מועצה או לכל גורם שאינו קשור למכרז.

"הציבור הרחב זכאי להגיש בקשה לעיין במידע הקשור להחלטות ועדת המכרזים מכוח ההסדרים הכלולים שבחוק חופש המידע, אשר תיבחן בהתאם להוראות החוק.

"לעניין פרוטוקולי ועדת המכרזים, העירייה פועלת בהתאם להוראת הדין תוך שמירה על חובת הסודיות. לשם השקיפות, העירייה תעלה את עיקרי החלטות הוועדה לאתר העירייה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר