עו"ד אייל איזמן, היועמ"ש של עיריית אשקלון
עו"ד אייל איזמן, היועמ"ש של עיריית אשקלון

יועץ משפטי או יועץ עסקי? ביקורת על הבחירה ביועמ"ש של עיריית אשקלון

קורות חייו של היועץ המשפטי החדש, עו”ד אייל איזמן מלאים בניסיון רב בתחום העסקי. יש חברי מועצה שמתחו ביקורת על הבחירה דווקא בו ויש מי שדווקא רואה בכך יתרון. “אין כל חובה שהמועמד יהיה בעל ידע או ניסיון בתחום המוניציפאלי”, נמסר מהעירייה בתגובה

פורסם בתאריך: 7.6.20 15:31

     

מועצת העיר אשקלון אישרה בישיבתה האחרונה את מינויו של עו”ד אייל איזמן, לתפקיד היועץ המשפטי של עיריית אשקלון.

איזמן הוא עורך דין ותיק ומשכיל המחזיק בשלושה תארים שניים, אך ישנם חברי מועצה שקראו את קורות חייו והתרשמו כי האיש עם פחות ניסיון משפטי בתחומים הנדרשים מזה שהם ציפו לו.

על פי קורות חייו הוא הוסמך כעורך דין בשנת 1998 אז עבד במשרד עורכי דין בנתניה עד שנת 2003. וכי משנת 2003 ועד כה הוא צבר, כך נראה, בעיקר ניסיון עסקי. הוא אמנם החזיק במשרד פרטי לאורך השנים, אך לאורך השנים הוא ניהל והיה יזם בתחום העסקי.

הלשכה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

הלשכה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

כך למשל משנת 2004 הוא היה מנהל פיתוח עסקי ויועץ משפטי בחברת “castle logic” עד שנת 2008.

בין השנים 2009 ועד מאי 2020 הוא היה יזם משותף לסירוגין ובמקביל בחברות: “ירוק זה אנחנו”, “א.א. אחזקות נכסי אנרגיה”, “א.ו. נכסי אנרגיה”, “SwitchBee”, ו-”peakapps solutions”. כמו כן היה חבר דירקטוריון יועצים בחברת “MORGANS ALGOSOFT OU”.

בכתבה פרסומית באתר של ישראל היום הוא מוצג כמומחה לבלוקצ’יין ומטבעות דיגיטליים”. באתר to study העוסק בקורסים וחוגים נכתב כי הוא לימד שיעור במסגרת קורס לאנרגיה מתחדשת, וגם שם הוא הוצג כ”מנכ”ל חברה אשר עוסקת בתחום הנט מיטרינג” שזה תחום הנוגע למי שמחזיק בכלים לייצור חשמל כמו לוחות סולאריים.

איתי סהר בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

"זה יתרון". איתי סהר. צילום: סיון מטודי

כפי שצוין, איזמן החזיק במשרד עורכי דין פרטי משנת 2003 ועד כה, אך חיפוש במאגרים המשפטיים העלה אזכורים ספורים בלבד של הליכים משפטיים שהוא ניהל לאורך 22 השנים שעברו מאז הסמכתו. בעשור האחרון נמצא אזכור אחד ואף הוא דרך אגב. “זה אדם שבקי מאוד בתחום המסחרי”, אמר חבר מועצה, “הוא יכול לשמש מצוין בתפקיד בשוק הפרטי אך נראה לפי קורות חייו כי הניסיון שלו בתחום המוניציפלי ודיני עיריות הוא מועט מאוד ומקווה שזה לא היה בעוכרינו. מדובר באדם עם ראש אבל לא קשור למשפט ודין מוניציפאלי. לקחו אדם שיש לו רצף תעסוקתי מאוד מרשים, אבל הוועדה בחרה בו ולדעתי הוועדה כשלה”.

מנגד, חבר המועצה איתי סהר שהוא גם עו”ד וגם יזם עסקי רואה בכך יתרון. “זה משהו שהוא יתרון. אני בעד ואני מאוד אשמח לראות שנורמות מהעולם העסקי מוצאות את הדרך פנימה לעולם הציבורי”, אמר סהר.

מעיריית אשקלון מסרו בתגובה כי “עו”ד אייל איזמן נבחר פה אחד על ידי הוועדה לבחירת עובדים בכירים, בה נכח גם נציג משרד הפנים (שהינו היועץ המשפטי של עיריית תל אביב). נוסיף כי על פי נהלי משרד הפנים, אין כל חובה שהמועמד יהיה בעל ידע או ניסיון בתחום המוניציפאלי. עוד נוסיף כי עו”ד איזמן קיבל את ההערכות הגבוהות ביותר במבחני מכון ‘פילת’ ואנו מאחלים לו הצלחה רבה במילוי תפקידו”.

במהלך ישיבת המועצה בה אושר מינויו של איזמן, מתח חבר המועצה איתמר שמעוני על המינוי ואמר כי גם הרכב הוועדה לא היה חוקי מאחר ולא היה בו חבר אופוזיציה וכן אמר כי “לאייל אין ניסיון כפי שדורש החוק”, והוסיף: “יכול להיות שהוא מוכשר אבל זה לא מה שהמכרז דרש. אני אומר לכם שהמינוי הזה לא חוקי, אם לא תחזרו אחורה, יוגש מכתב לממונה על המחוז כדי שיהיה פה מינוי חוקי”.

איתמר שמעוני

"המינוי לא חוקי". איתמר שמעוני


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר