ישיבת המועצה
ישיבת המועצה

פנייה לראש העירייה: שדר את ישיבות המועצה בשידור חי

כחלק מתהלך שקיפות, עיריות רבות בארץ משדרות את ישיבות המועצה בשידור חי. פעיל הציבור ברק חדריאן פנה לראש עיריית אשקלון על מנת שיעשה זאת גם כאן אצלנו

פורסם בתאריך: 26.1.20 15:52

     

אתר האינטרנט של עיריית אשקלון, דורג בפעם האחרונה במדד השקיפות בשנת 2017 ואז הגיע למקום ה-25, זאת לאחר צניחה של 11 מקומות מהשנה שקדמה לו. בשנת 2019 בוצע שוב מדד ואשקלון לא נכללה בו כלל.

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

תהיה שקיפות? עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

כעת, יש מי שמציע להגביר את השקיפות העירונית ולהעביר בשידור חי את ישיבות מועצת העיר לכלל הציבור, דבר הנחשב למובן מאליו ברשויות רבות. היום נשלחה פנייה לראש העירייה, תומר גלאם תחת הכותרת "שידור ישיבת המועצה לאישור תקציב העירייה 2020 לציבור".

חדריאן. צילום: שחר תמיר

ברק חדריאן. צילום: שחר תמיר

במכתב אותו שלח פעיל הציבור ברק חדריאן נכתב כי "כפי המתוכנן, היום תתקיים ישיבת המועצה לאישור תקציב העירייה לשנת 2020. בשנים האחרונות, לאור תהליכי שקיפות ושיתוף הציבור במידע העירוני ובקבלת ההחלטות, החלו רשויות מקומיות ברחבי הארץ לשדר בדף הפייסבוק העירוני את ישיבות המועצה בשידור חי לציבור. צעד זה מקרב את התושבים לנעשה בעירייה ובקבלת ההחלטות השונות הנוגעות אליהם, תושבי העיר, למדיניות ולסדר העדיפויות העירוני", נכתב.



עוד צוין במכתב, "לצערי אשקלון נמצאת בדירוג נמוך בקידום שקיפות, כשחלק רב מהניקוד של מדד השקיפות הוא בשידור ישיבות המועצה לציבור שאצלנו כלל לא מתבצע ובמרבית ערי ישראל כן (למשל באשדוד שגם זוכה לדירוג של 99% בקידום שקיפות, באר שבע, בת ים, שדרות, רחובות, קרית גת ועוד). אני קורא לך לשדר לציבור את הישיבה הקרובה ולהכניס את המהלך כקבוע כמו בכל רשות עירונית מתוקנת המקדמת שקיפות ושיתוף בקבלת החלטות".

בעבר, דחו בעירייה רעיונות דומים בטענה כי הדבר יגרום לפופוליזם, מאחר וחברי המועצה ינסו לבלוט בשידורים ויתעסקו פחות במהות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר