אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות
אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות

"אתה סנגור של תומר, במה קנו אותך?": הטחת עלבונות בישיבת המועצה

עימות חריף התרחש השבוע דווקא בתוך האופוזיציה הדלילה כל כך של מועצת העיר אשקלון. חברי המועצה אפי מור ואייל אביטל, החברים באותה רשימה התנצחו והטיחו עלבונות זה בזה. "אתה באת לתנועה שלנו בעגלה", אמר מור. "אתה לא יודע להתבטא, אתה קורא מהדף", ענה לו אביטל

פורסם בתאריך: 5.12.19 13:40

     

חבר האופוזיציה אפי מור העלה הצעה לסדר בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע. ההצעה דרשה לקיים דיון בנוגע לתצהיר שהגיש ראש העירייה תומר גלאם, ולפיו שולמו בשנתיים האחרונות כמיליון וחצי שקלים עבור שילוט עירוני וכן חצי מיליון שקלים על תפעול רשתות חברתיות בשלוש השנים האחרונות. מור טען כי לא פעם העירייה מדברת על כך שהקופה ריקה ואין כסף, ולכן הוא ביקש כי המועצה תקיים דיון בנושא ויוצגו המקורות הכספיים ששימשו את העירייה במימון השילוט העירוני.

הצעות כאלו מצד האופוזיציה הן דבר שקורה לא פעם, אלא שבמקרה הזה התרחשה תפנית. חבר האופוזיציה אייל אביטל, מהרשימה של מור, ביקש את רשות הדיבור ופנה אל מור ואמר לו: "אני מעריך אותך ואני חושב שאתה איש גדול, ואתה עברת דבר או שניים בחיים. לגבי ההצעה הזאת, אני חושב שהיא לא פיירית, ואני אגיד גם למה: ריבון העירייה הוא ראש העיר, הוא מייצג את תושבי אשקלון. התושבים שמו את השם של ראש העיר, לא כמו בהצבעה לכנסת, שאנחנו בוחרים חברי כנסת והם בוחרים ראש ממשלה. פה ראש העיר הוא הריבון. האם הוא לא זכאי לומר לאותם אנשים ששלחו אותו 'שנה טובה'? לא זכאי לספר להם מה הוא עשה בשבילם? האם זה לא הוגן? אני בעד כל ביקורת, אז בוא נהיה אמיתיים. האם ראש העיר לא זכאי לספר לתושבים מה הוא עשה בשבילם?".

אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות

אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות

מור: "במיליון וחצי שקלים כשהקופה ריקה? כל ישיבה אני שומע שהקופה ריקה. אני מוכן שתקום ועדה עם נציג הגזברות ונציג האופוזיציה ומשה נדון מה עשו ב-2017. כי אדם אומר שקיבל קופה ריקה ומבזבז מיליון וחצי על שנות טובות. יש לו פייסבוק, שישלם מכיסו ויעשה כמה שהוא רוצה".

אביטל: "אם הדיון הוא על כמה כסף, זה דיון אחר. אבל לשאול למה ראש העיר פונה לציבור?"

מור: "שיפנה בדרכים חוקיות. להוציא מיליון וחצי? אל תתחסד לי. לך שב איתם".

אביטל: "אם אני אופוזיציה, אז אני צריך להסכים לדברים שאני לא מאמין בהם?"

צפו בעימות החל מדקה 9:20:

ראש העירייה קטע את הדברים וביקש ממור להמשיך בדבריו בלי לצעוק. ההערה הוציאה את מור מהכלים וגרמה לו לצעוק חזק יותר: "אתה לא תגיד לי איך לדבר", הוא צעק על גלאם, "לא תגיד לי איך לדבר! אתה חירש! תשים אוזנייה, גם אני שם אוזנייה".

"אתה לא מבין את הבזבוז", המשיך מור לדבר אל גלאם, "מיליון וחצי לבזבז על פרסום זה לזלזל באזרחים, לזלזל בדרך. ‘אין כסף’, אבל מיליון וחצי מבזבזים. אתה יודע, אם היית לומד מאיתמר, היית מגיע להישגים גבוהים, ואמרת מה שאמרת. אצל בני ואצל שמעוני לא היו צווים של בית משפט, אצלך היו צווים והמשכת לפרסם. לבזבז מיליון וחצי על פרסום זה עוול. ראיתם את ההבדלים בין השנים: בשנת 2017 יצאו 48 אלף שקל בעיקר על בילבורדים. ב-2108 זה זינק, תסתכל, אייל", הוא פנה לאביטל ואמר לו, "אתה הסנגור של תומר, זה זינק ל-703 אלף".

שלטים במחלוקת. האם גם הפעם תסיר אותם העירייה. צילום: עו"ד תמר קידר

השלטים שבמחלוקת. צילום: עו"ד תמר קידר

אביטל לא נשאר חייב וענה לו: "אם אתה יורד לרמה אישית של ‘אתה סנגור’, אז אני רוצה להיות ענייני. אני אמרתי לך משהו אישי? אמרתי לך שאתה מדבר שטויות? אמרתי לך שאתה מקריא מדף כמו איזה לא יודע מה? לא. אז עזוב. במה קנו אותי? זה דברי הבל ורעות רוח. מי הקריא לך? מי כתב לך את הדברים האלה? אופוזיציה צריכה להיות עניינית ועם שכל ישר, ולא עם כל ירייה אני אגיד אופוזיציה. היגיון שכל ישר, זה אופוזיציה".

"זה מה שאין לך. בנושא הזה זה מה שאין לך, בנקודה הזאת זה בדיוק מה שאין לך. מה אתה חושב את עצמך? לך תשב שם ונראה אותך. במה קנו אותך? גם בתנועה שלנו אתה הגעת בעגלה. הקול היחיד שלך. מנדט זה 1,700, אתה באת עם קול אחד".

אביטל: "אתה לא יודע להתבטא, אתה קורא מדף ככה".

מור: "אני קורא כי ככה אני עובד, ישבתי על זה שעות ואני עושה דברים בצורה מסודרת. כל החיים שלי אני עובד ככה".



תומר גלאם השיב: "אני עובד כמו החוק ואמשיך לעבוד כמו במסגרת החוק. ורק שאלה אחת יש לי, אפי: האם השמות על שלטים בכהונתך כממלא מקום ראש העיר שמפעיל דף פייסבוק, האם הוא עבד מתקצוב של הרשות או לא עבד מתקצוב של הרשות?"

מור השיב: "אתה יודע מה ההבדל? דבר ראשון, קידום הפייסבוק – איתמר שילם מכיסו. דבר שני, היה צו שמורה לך לא לעשות והמשכת. דבר שלישי, איתמר השתמש רק בבילבורדים. דבר רביעי, אם היית מגיע לרגליים של איתמר, זה היה טוב. אתה לא מגיע ביכולת שלך ליכולת שלו".

אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות

אייל אביטל עוזב את שולחן המועצה

בשלב הזה קם אייל אביטל ועזב את שולחן המועצה.

גלאם: "זה מראה רק מי אתה, אפי, וזה מתבטא בשפה שלך ובזילות שבה אתה מדבר".

היועצת המשפטית של העירייה עו"ד הילה רווח אמרה כי הצו של בית המשפט חל רק על תקופת הבחירות ולא לאחר מכן.

בסופו של דיון, ההצעה של מור כמובן ירדה מסדר היום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר