השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי
השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי

סוחרי השוק נגד ראש העיר: בטל את הגזרות החדשות

יום השוק בימי שני בוטל, התשלום על דוכן בשוק הוכפל ושונו שעות הכניסה למתחם. הסוחרים: "הולך והופך לשוק מוזנח, נטוש ושכוח, באשמת העירייה"

פורסם בתאריך: 4.9.19 17:05

     

כוונות העירייה עד לפני מספר שבועות להפריט את השוק באשקלון בוטלו אך לפני שבועיים גילו הסוחרים כי אם לא הפרטה אז גזירות ונהלים חדשים שלדבריהם פוגעים בפרנסתם.

לפני שבועיים פרסמה מחלקת הפיקוד העירונית מודעה ובה נהלים חדשים.

הנהלים החדשים בשוק אשקלון

השבוע שלחו הסוחרים ובעלי הדוכנים בשוק הפתוח באשקלון, באמצעות באת כוחם, עו"ד תמר קידר דרישה לבטל את הנהלים החדשים.

במכתב טוענים 30 סוחרים כי ביטול יום שני כיום שוק, הינו בניגוד לחוק העזר העירוני וכי עצם קביעת דמי השימוש לדוכן והעלאתו בכ- 100% מהווה החלטה בחוסר סמכות של מחלקת הפיקוח.

השוק העירוני. צולם בדצמבר 2016. צילום: משרד מבקר המדינה

השוק העירוני. צולם בדצמבר 2016. צילום: משרד מבקר המדינה

הסוחרים טוענים כי העלאת דמי השימוש מסך של 77 ש"ח ליום לסכום של 150 ₪ ליום מהווה החלטה בלתי חוקית וכי גם אם ראש העיר יחתום על הנהלים הרי שמועצת העיר לא היתה רשאית להסמיך את ראש העיר לקבוע את דמי השימוש על פי שיקול דעתו.

עו"ד קידר טענה במכתב כי עיריית אשקלון מעוניינת לפתור את בעיות הגירעון בתקציבה, באמצעות פגיעה בלתי סבירה ולא מידתית, במטה לחמם של סוחרים רבים, אשר עיקר פרנסתם הינו הדוכן בשוק הפתוח.

הנהלים החדשים, כך טוענים הסוחרים, מתעלמים מהצורך להפוך את השוק הפתוח למקום מרכזי בחיי המסחר בעיר, ויפגעו ביכולתם לספק איכות גבוהה של מוצרים במחיר נמוך יחסית לציבור (במיוחד משום שאינם מאפשרים הכנסת סחורה טרייה בשעות הבוקר המוקדמות).

ממטעמי השוק. תומר גלאם בשוק העירוני

הם מרגישים כי ההתייחסות אליהם הינה כאל היותם יותר נטל מאשר מנוף כלכלי, וכתוצאה מכך, השוק הפתוח אשר הובטח כי יהיה דומה לשוק "לה בוקרייה" בברצלונה, הולך והופך לשוק מוזנח, נטוש ושכוח, באשמת העירייה. ובל נשכח כי עם הקמתם של מרכולים רבים, סגורים ומקורים באשקלון, תנועת הקונים בשוק הפתוח הלכה והתמעטה לאורך השנים, ובכך נפגמה במידה רבה, פרנסתם של הסוחרים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




והנה במקום לעודד את התנועה בשוק, ליצור מנגנונים והסדרים אשר במסגרתם השוק יהפוך למקום מסחר מרכזי, להניע סביבו עסקים ושירותים נלווים, הנהלת העיר אשקלון, פעלה לאורך שנים באופן לקוי וכושל בתחזוקת בשוק, וכעת היא מבקשת לדרוס ולחסל באופן סופי את הסוחרים ואת המסחר בשוק.

עו"ד קידר התריעה כי אם הנהלים לא יבוטלו או יכנסו לתוקפם בתוך שבועיים היא תגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המוסמך.

מעיריית אשקלון נסמר בתגובה: "ראש העיר רואה חשיבות רבה בפיתוח השוק העירוני ובוחן מספר דרכים על מנת ליישם זאת ולהעצים את חוויית הקנייה והשירות הניתנים במקום לטובת תושבי העיר. ברגע שיתקבלו החלטות בנושא הן יובאו לידיעת הגורמים הרלוונטיים ויפורסמו בהתאם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר