שלט חוצות המייחס לגלאם את הקמת כביש היציאה הצפוני מהעיר. צילום: עו"ד תמר קידר
שלט חוצות המייחס לגלאם את הקמת כביש היציאה הצפוני מהעיר. צילום: עו"ד תמר קידר

עתירה: קמפיין 'תקציב 2019 לשירותך' הוא תעמולת בחירות

ראש העיר יאלץ כבר ביום ראשון הקרוב להתייצב בבית המשפט ולהסביר בבית המשפט כיצד שלטי קמפיין התקציב שאשתקד נדרש להסיר בשל 'תעמולת בחירות אסורה' חזרו על עצמם בגרסת 2019

פורסם בתאריך: 25.2.19 14:39

     
שלטים במחלוקת. האם גם הפעם תסיר אותם העירייה. צילום: עו"ד תמר קידר

שלטים במחלוקת. האם גם הפעם תסיר אותם העירייה. צילום: עו"ד תמר קידר

הבחירות לראשות העירייה כבר הסתיימו אבל יש מי שכבר מתכונן למערכת הבחירות הבאה שצפויה להתקיים בעוד למעלה מארבע שנים.

עו"ד שלמה סוויסה ששמו הוזכר במערכת הבחירות הקודמת כמי שעשוי להתמודד לראשות העיר הגיש לבית המשפט עתירה נגד ראש העיר תומר גלאם ונגד עיריית אשקלון בטענה כי הקמפיין המתחולל בחודשים האחרונים בשלטי חוצות ברחובות העיר ואפילו בחוברת מהודרת ועבת כרס שהופצה בבתי התושבים. בקמפיין מציגה העירייה את תקציב שנת 2019 בכמה וכמה תחומים.

מה שחורה לסוויסה הוא ציון שמוש של גלאם בכל פרסום מעין זה. "המילים "לשירותך" ו"תומר גלאם", מודגשות בצבע צהוב וזאת בדרך מתוחכמת שמהווה תעמולה סמויה הפועלת על תת המודע של התושבים, ומהווה תעמולה אסורה לכל דבר ועניין" כותב סויסה בעתירתו שהוגשה באמצעות עו"ד תמר קידר.

בנוסף לקמפיין התקציב נדרש בית המשפט לתת את דעתו גם על שלט חוצות ענק שמבשר את דבר הקמתו של כביש היציאה הצפוני החדש שנסלל בימים אלה ולטענתו של סוויסה גלאם בשלט מיוחסת פועלה של העירייה לראש העיר "ללא כל הצדקה עניינית".

עתירתו של סויסה היא למעשה כמעט אותה עתירה שהוגשה לפני כשנה, אז היה זה כעשרה חודשים לפני מועד הבחירות.

לאחר שהעתירה התקבלה הצדדים הסכימו להסיר את השלטים שהוצבו ברחבי העיר וכך גם נעשה. כעת, מבקש סוויסה לשוב ולדרוש מהעירייה להסיר את אותם שלטים בגרסת 2019, שכן לדידו תעמולת בחירות מעין זו אסורה בכל עת ולא רק בתקופת בחירות.

בטרם נקיטת הצעדים המשפטיים שלחה עורכת הדין תמר קידר מכתב התראה לעירייה ובו דרישה להסיר את השלטים.

עו"ד להב סבן מהלשכה המשפטית של העירייה הגיב למכתב ודחה את הטענות. "מדובר בשילוט אינפורמטיבי, אשר מבקש להביא לידיעת הציבור את פעולותיה של הרשות וזאת לאחר תקופת הבחירות כשיום הבחירות הבא, אינו נחזה בעתיד הקרוב" עוד הוסיף עו"ד סבן "עיריית אשקלון פועלת למען תושביה והיא צריכה לדווח על פעולות אלה לתושבים. לשם כך צריך ומתבקש לידע את התושבים על פעולות שבוצעו בהצלחה או שעתידות להתבצע".

 

קמפיין התקציב גרסת 2019. האם יוסר? צילום: עו"ד תמר קידר

סוויסה דורש מבית המשפט להורות לגלאם ולעירייה להסיר את כל השלטים בהם מתנוסס שמו ותפקידו של האחרון. דרישתו של סוויסה גם צופה אל העתיד ומבקשת מגלאם "להקפיד שלא לנצל לרעה, לקידום ענייניו האישיים, את הכוח שניתן לו ואת הנגישות שיש לו, מכוח תפקידו, לנכסי הציבור ולמשאבי הרשות, ולהימנע מלאזכר את שמו או את תוארו בשלטי חוצות או במודעות אותן מממנת המשיבה, באשר אין באלו צורך ענייני, בכל עת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הדיון הראשון נקבע כבר ליום ראשון הקרוב כאשר העירייה וגלאם נדרשים להעביר את תגובותיהם לעתירה כבר עד יום חמישי הקרוב בבוקר. מדובר בטווח זמן קצר מהמקובל בעתירות מעין אלה.

מעיריית אשקלון טרם נמסרה תגובה לאמור.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר