היכל הספורט באשקלון. צילום: בן עזיזי

הזוי: חשבון המים בהיכל הספורט גבוה יותר מהבריכה העירונית

רונית מצליח, מנהלת החברה העירונית, סקרה השבוע את מצב החברה לסיכום שנת 2017 והציגה שם התנהלות בזבזנית, חובות לספקים וחובות לקופות גמל של העובדים. “זו עבירה פלילית”, אמרה מצליח

פורסם בתאריך: 9.3.18 16:10

     

מנהלת החברה העירונית לתרבות נוער וספורט באשקלון שנבחרה לפני כחודשיים רונית מצליח הגיעה השבוע לסקירה בפני חברי המועצה. בסקירה שנתנה הראתה עד כמה קשה היה מצבה של החברה ועד כמה נוהלה לדבריה ברשלנות.

את דבריה פתחה מצליח בעניין הבריכה העירונית ואמרה כי פתיחת הבריכה בשבת אינה כדאית מבחינה כלכלית, “הפעלת הבריכה בשבת לא כדאית. אנו משלמים המון כסף, וכמות האנשים שמגיעה לבריכה מלבד חודשי הקיץ לא כדאית”, אמרה מצליח.

רונית מצליח

“כסף זה לא פרמטר. יש דברים של תרבות ולא קשור לכסף”, הגיבה חברת המועצה שרה זכריה.

כדוגמה להתנהלות בעייתית סיפרה מצליח איך מאות אלפי שקלים הלכו לפח בחברה: “כנראה שיש איזו נזילה ממש רצינית. החשבון האחרון של המים שקיבלנו: בבריכה 11 אלף שקל, בהיכל הספורט 18 אלף שקל. בסיוע של אנשי עירייה אנו מסתובבים כבר חודש ימים, מנסים, אך ללא הצלחה. הנזילה הזו כנראה משנת 2014. כל הזמן לקחו את החשבונות ולא שילמו וצברו חוב מטורף לתאגיד המים”.

בנוגע להיכל הספורט הסבירה מצליח מדוע הוא לא מקיים הופעות מכניסות, “הוא לא עומד בתחרות בשוק, ואנו לא יכולים להביא שום אטרקציות מעניינות שיכניסו כסף. מפיקים לא רוצים להגיע, הרישיון שלנו הוא 2,999 מקומות ישיבה, אבל יש לנו רק 2,100 מקומות. כדי שיהיה כדאי להם לעשות אירוע של עומר אדם או עדן בן זקן, הם צריכים להוסיף כיסאות, וכל כיסא עולה 50 ש”ח, וזה לא משתלם להם. לכן לא מתקיימים אירועים. חייבים לשפץ את ההיכל כדי לעמוד בתחרות השוק”, הסבירה מצליח.

על החברה העירונית רובצות גם תביעות משפטיות, “317 אלף שקל תביעות כספיות בשנת 2017 בשל התנהלות כושלת של אי-העברת קופות גמל לעובדים, שזו עבירה פלילית. החברה העירונית חייבת לספקים 2.4 מיליון שקל. מה שמאוד מפחיד אותי זה הנושא הפלילי. החברה חייבת לוועד העובדים 280 אלף שקל ולהסתדרות 50 אלף שקל. הייתי בצד אחד של בית הסוהר, ואני לא רוצה להיות בצד השני של בית הסוהר, וזה המצב עכשיו. כך הסתיימה שנת 2017”.

מנגד יש גם חייבים לחברה, “החוב הרשום הוא 700 אלף שקל, מתוכם 120 אלף שקל חובות אבודים שיצטרכו למחוק אותם. אס”א אשקלון והעמותה לקידום הספורט, שחייבות כסף נתמכות על ידי העירייה, ואת הכסף הזה נקבל מהתמיכות, זה מה שסוכם”.

מצליח הציגה את התקצוב של החברה והראתה ירידה תלולה בתקצוב מ-1.2 מיליון שקלים בשנת 2013 ועד 450 אלף שקלים בשנת 2017. ”כך קיבלנו את החברה, שלא הייתה בריאה בלשון המעטה ולא נעשה כמעט כלום, ואנו פועלים כעת להבריא אותה”, אמר תומר גלאם.

מצליח אמרה כי בשנת 2018 נעשה תיקון, והחברה תוקצבה ב-970 אלף שקל, אלא שהחזר חובות יותיר בידה רק 500 אלף שקלים. היא אמרה כי היא תוביל שינויים בבריכה העירונית כדי למשוך יותר מינויים ותפעל לשפץ את היכל הספורט כדי שיוכל לארח הופעות גדולות. היא גם הציעה להחזיר את רשת המתנ”סים לחברה העירונית.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר