חניה בתשלום. צילום: דוד לוי

ארנונה גם על חניה?

בעלי המשרדים בעיר הופתעו לגלות כי עיריית אשקלון החלה לגבות מיסי ארנונה גם על שטחי החניה. מדובר על תוספת של אלפי שקלים בשנה. בעירייה אומרים כי מדובר בהחלטה של בית המשפט העליון. בינתיים ראש העירייה בפועל קבע פגישה עם בעלי המשרדים

פורסם בתאריך: 5.1.18 08:08

     

שומות בלתי הגיוניות. רן ידעי

בעלי המשרדים באשקלון מנהלים כבר חודשים ארוכים מאבק נגד עיריית אשקלון וחישוב שיטת הארנונה. לאחרונה הופתעו לגלות שחל שינוי נוסף בחישוב הגבייה, וכעת הם ייאלצו לשלם מיסי ארנונה גם על שטח החניה, למי שיש אחת כזאת. כזכור, לפני כשלושה חודשים הם הגישו עתירה לבית המשפט, ובה טענו כי הכללת השטחים המשותפים בתעריף היא בניגוד לחוק. כעת הם יוצאים גם נגד ההחלטה להכליל את שטח החניה. “השומות האלה הן בלתי הגיוניות ובניגוד לצו הארנונה”, מסביר רן ידעי, בעל משרד בבניין האקדמיה, אחד מראשי המאבק.

“בעתירה שהגשנו אמר בית המשפט לעירייה באופן ברור ומובהק, מבלי להיכנס לעומקם של דברים, שהיא חייבת לנהוג בשקיפות מלאה ולהציג את נתוני הגבייה במקום להסתיר אותם, והיא עדיין ממשיכה להתנהל בצורה הזאת”.

לטענת ידעי, העירייה גובה את מיסי הארנונה של המשרדים בצורה שאינה אחידה. “נציג העירייה השיב שהם מתכננים הודעות שומה גבוהות מאוד לכל בעלי המשרדים שיש להם גם חניה. בחישוב מהיר שלי מדובר על תוספת של 11 אלף בשנה רק על מיסי ארנונה, כי החניה מחושבת לפי 30 מטר מרובע בתעריף של 370 שקלים למטר לשנה. הסכום הזה הזוי ומקומם, והוא זה שיביא לסגירת משרדים במקומות שונים בעיר. עכשיו הם טוענים שהגבייה תהיה אחידה, אבל זאת גבייה שאינה הגיונית ומנוגדת לצו הארנונה”.

ביום שני השבוע הגיעו נציגי בעלי המשרדים לישיבת המועצה והציגו בקצרה בפני ראש העירייה בפועל תומר גלאם, את טענותיהם. “תומר הבטיח לקבוע דיון בלשכתו תוך מספר ימים, שם נוכל להסביר את הכול לעומק ולהמחיש לו את המצב האבסורדי הזה שנוצר. אנחנו מצפים שיחזיר את המצב לקדמותו ויורה למנהל הארנונה להפסיק בגבייה האסטרונומית הזאת לפני שיהיה משבר שיביא עמו סגירה של משרדים”, מסכם ידעי.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “באשר לחיוב שטחי חניונים בבנייני משרדים, העירייה פועלת בהתאם להוראות הדין והלכת בית המשפט העליון, לפיה יש לחייב את מחזיקי הנכס בתשלום ארנונה בהתאם לסיווג העיקרי”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר