שחר ישראל בוטבול, מנכ"ל חברת פי אר אונליין בע"מ

"אם אתה לא מספר את הסיפור שלך – מישהו אחר יספר אותו במקומך"

פורסם בתאריך: 17.4.25 11:56

ראיון עם שחר ישראל בוטבול, מייסד חברת PRONLINE, על תדמית, יחסי ציבור ומה שביניהם

בעולם שבו גוגל קובע אם תיתפס כמקצוען או כאלמוני, ובו כל גולש הוא שופט פוטנציאלי – תדמית הפכה לנכס העסקי הכי חשוב. שחר ישראל בוטבול, יזם תקשורת ואיש יח"צ, הקים את PRONLINE במטרה אחת: לתת לבעלי עסקים, אנשי ציבור, יזמים ומומחים – את הבמה הראויה להם.

שחר, מה הביא אותך לעולם היח״צ?

שחר: האמת שזה התחיל מאהבה לכתיבה ולעיתונות. כבר בגיל צעיר כתבתי טורים וטקסטים, ולאט־לאט הבנתי שיש לי חיבור עמוק לסיפורים של אנשים. כשלמדתי ניו-מדיה במקאן-אריקסון, נחשפתי לעולם התוכן האסטרטגי – וראיתי כמה כוח יש למילים כשמשתמשים בהן נכון.

החיבור הזה בין תוכן, אסטרטגיה ותקשורת – הוא מה שהוביל אותי להקים את PRONLINE. הבנתי שאנשים מקצועיים עושים עבודה מדהימה, אבל לא יודעים לספר את זה. אני עוזר להם להוציא את זה החוצה בצורה מדויקת ונכונה.

איך נראה היום שלך?

הימים שלי מתחילים מוקדם, לרוב עם שיחות לקוחות, כתיבת תכנים ובנייה של קמפיינים. אני משתדל להקדיש זמן לחשיבה – להבין איפה הלקוח נמצא, ומה הצעד הבא שיעזור לו לבלוט.

אני גם כל הזמן בודק מה חדש בגוגל, אילו אלגוריתמים משתנים, אילו הזדמנויות חדשות נפתחות במדיה – כי זה עולם שמתעדכן כל הזמן.
ובין לבין? קורא, כותב, עורך, וחושב איך להפוך סיפורים פשוטים לתוכן שאנשים זוכרים.

מה חשוב לך בעבודה עם לקוחות?

קודם כול – להבין מי עומד מולי. אין דבר כזה "שירות אחיד לכולם". כל אדם הוא סיפור בפני עצמו. אני לומד את התחום שלו, את האופי, את השפה שהוא משתמש בה – ובונה תדמית שמתאימה לו, לא שבלונה מוכנה.

חשוב לי גם שהלקוח יבין את התהליך. לא מדובר כאן רק בכתבה – אלא ביצירת נוכחות עקבית, חזקה ומכובדת. זה לא קסם של לילה – אבל זה משנה קריירות.

היו לקוחות שהשפיעו עליך אישית?

לגמרי. אני עובד עם הרבה אנשים שמתחילים מנקודת חוסר ביטחון – כי "מי יקשיב לי?", או "מה כבר יש לי לחדש?". ואז אחרי שהם רואים את עצמם מתפרסמים, מקבלים חשיפה, מגיבים אליהם אחרת – משהו בהם נפתח.

אלה רגעים שאני הכי אוהב. לראות איך נוכחות דיגיטלית נכונה לא רק משפרת עסקים – אלא גם את האמונה של אנשים בעצמם.

אתר חברת PRONLINE

מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?

אני אוהב את זה שאין יום שדומה לקודמו. כל פרויקט הוא ייחודי. אני גם אוהב את זה שאני יכול לקחת רעיון, משפט או סיפור – ולהפוך אותו למשהו שנוגע באנשים.
ובסוף, מה שמניע אותי – זה לדעת שעזרתי למישהו להרגיש ראוי. שהצלחתי לבנות לו תדמית שמשקפת את מי שהוא באמת.

ומה החזון שלך קדימה?

החזון שלי הוא להנגיש שירותי ניהול מוניטין ויח"צ איכותי גם לעסקים קטנים ואנשי מקצוע בתחילת הדרך – לא רק לטאלנטים, חברות ענק או פוליטיקאים.
לכל אדם מגיעה האפשרות לשלוט בנראות שלו, ולהיות מוצג בגוגל וברשתות כמו שהוא היה רוצה.

אני גם עובד על פלטפורמה חדשה שתאפשר לאנשים לבנות מוניטין דיגיטלי באופן חכם, בלי לבזבז זמן או כסף על מה שלא עובד.
זה חלק מהמהפכה שאני מנסה להוביל – להפוך את היח"צ משירות של "יחצנים" – לכלי אסטרטגי שכל אחד צריך.

טיפ אישי למי שמתחיל לבנות לעצמו תדמית?

תהיה נאמן לעצמך, אבל תדע איך לספר את זה נכון.
אל תחשוב שכתבה או הופעה בתקשורת זה משהו רק ל"מפורסמים". גם רופא משפחה, עורך דין עצמאי או בעלת קליניקה – יכולים (וצריכים) להופיע בתוכניות טלוויזיה, לדבר בשפה מקצועית ולהיראות בגוגל כמו שצריך.

אל תחכה שיזמינו אותך – תייצר את ההזמנה בעצמך.

ואם מישהו רוצה להתחיל לעבוד איתך – איך זה קורה?

פשוט. נכנסים לאתר שלנו PRONLINE.CO.IL, משאירים פרטים – ואני חוזר אישית לכל אחד.
אני מתחיל בהיכרות טלפונית, מבין מה הצרכים ומה האתגרים – ואז בונים תכנית מותאמת. אין כאן אוטומציה, אלא עבודה אנושית עם הבנה עמוקה של התחום ושל האדם.

לסיום – משפט שאתה חי לפיו?

"לא מספיק להיות טוב – צריך גם שידעו את זה."
זה נכון לעסקים, למומחים, וגם לחיים עצמם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר