המועמדת של שדרות היא גם סטודנטית במכללת אשקלון. נועם דהן. צילום: טל שחר
המועמדת של שדרות היא גם סטודנטית במכללת אשקלון. נועם דהן. צילום: טל שחר

"המציאות בעוטף עזה לא שפויה": למה חשוב לנועם דהן לנצח בתחרות מלכת היופי?

נועם דהן היא כל מה שלא חשבתם על מתמודדת בתחרות יופי: גם קצינה בצה”ל בשירות קבע וגם סטודנטית למדעי החברה במכללת אשקלון. לקראת התחרות היא מספרת על אבא שרשם אותה לתחרות ואומרת כי חשוב לה להתקדם בתחרות כדי לשתף על החיים הלא פשוטים בעוטף עזה. ההצבעה לתחרות כבר נפתחה ואתם יכולים להגשים לנועם את החלום

פורסם בתאריך: 28.6.20 18:23

     

תחרות ‘מלכת היופי של ישראל’, הנערכת מטעם מגזין “לאשה”, יצאה השבוע לדרך בפעם ה-71. השנה גם הקהל בבית לוקח חלק בהחלטה על הזוכה בתואר וזאת על ידי הצבעה באתר YNET שם מוצג, מיום שלישי האחרון, הנבחרת הסופית המורכבת מ-12 מתמודדות. ההצבעה פתוחה באתר עד ליום חמישי הבא, שם ניתן להצביע למתמודדת המועדפת ולמצוא תמונות, סרטונים ומידע על 12 המתמודדות שהעפילו לנבחרת הסופית של תחרות “מלכת היופי של ישראל” מטעם מגזין “לאשה”. המתמודדת, שתיבחר ברוב קולות, תעפיל אוטומטית לגמר התחרות המורכב מ-4 מתמודדות. אחת על פי בחירת הקהל ושלוש האחרות תבחרנה על ידי הרכב השופטים. בסיומו של הגמר, שיתקיים ב-13 ביולי, תזכה אחת מהן בכתר הנוצץ ובתואר הנכסף “מלכת היופי של ישראל” ותייצג את ישראל בתחרות “מיס יוניברס”.

בין המתמודדות שעלו לתחרות נמצאת גם נועם דהן, סטודנטית מהמכללה האקדמית אשקלון ותושבת שדרות. “אני מאוד מתרגשת, זה חלום ילדות שמתגשם, שלעולם לא חשבתי שאצליח להגשים. עכשיו אני מחזיקה אצבעות שקודם כל אגיע לגמר ובהמשך אולי גם, בעזרת השם, אזכה”, היא אומרת השבוע.

בעבר התחרות שודרה בטלוויזיה וקדמו לה שבועות ארוכים של הכנות וחזרות. איך זה היום?
“היום הקונספט הוא שונה לחלוטין, בעיקר עכשיו בתקופת הקורונה. יש לנו אירועים והשקות, אבל כל השאר באמת מתנהל בעולם הווירטואלי. זה אחרת, אבל עדיין כיף ומרגש מאוד”.

אמרת שזה חלום ילדות שהתגשם. ממתי את חולמת?
“מאז שאני ילדה ממש קטנה. נראה לי שכל ילדה חולמת להיות מפורסמת ומלכה עם כתר. התחרות הזאת תמיד עניינה אותי, בתור ילדה הייתי צופה בה וחולמת להיות שם. אבל אף פעם לא חשבתי שזה באמת יתגשם”.

נועם דהן משדרות. צילום: טל שחר

נועם דהן משדרות. צילום: טל שחר

טעות במייל

את חלום הילדות היא הצליחה להגשים בזכות אבא שלה, שרשם אותה לתחרות בהפתעה. “יום אחד הוא פשוט שלח לי לטלפון את הזימון למיונים. בכלל לא ידעתי שהוא הגיש מועמדות בשמי ושעברתי את הסינון הראשוני, מתוך אלפי בנות”.

איך הגבת?
“חשבתי שהוא מסתלבט עליי. זה היה לי מוזר, לא חשבתי שהוא באמת רציני ולא האמנתי. עד שהוא שלח לי את כל הפרטים שהוא קיבל, וכשראיתי את הלוגו של ‘לאישה’ הבנתי שזה באמת קורה ומאוד שמחתי”.


רוצים להצביע לנועם? הקליקו


איך הרגשת במיונים?
“זה היה לי מאוד מוזר. אני לא באה מהתחום, מעולם לא דגמנתי ואין לי סוכנות. אף פעם לא הייתי במעמד כזה, שבו שופטים אותך רק לפי המראה החיצוני. אבל לקחתי את זה כחוויה”.

וכשראית כל כך הרבה בנות יפות סביבך.
“נלחצתי ואמרתי שאין סיכוי בכלל שאעבור את השלב הזה. היו אמורים להחזיר תשובה תוך שבועיים ואז יום לפני המיונים השניים קיבלתי הודעה שלא אישרתי הגעה. לא הבנתי על מה מדובר, כי לא קיבלתי הודעה שעברתי בכלל. בדיעבד התברר שהייתה טעות במייל שלי. בכל שלב במיונים הרגשתי שזה השלב האחרון, שאין סיכוי שאגיע לגמר. אבל בסוף, אחרי שמונה שלבים, זה קרה”.

המועמדות שעלו לשלב הסופי התחרות מיס ישראל 2020. צילום: טל שחר

המועמדות שעלו לשלב הסופי התחרות מיס ישראל 2020. צילום: טל שחר

מה בודקים בכל שאר השלבים?
“בשלבים הראשונים מתמקדים יותר בחיצונית, בגלל שצריך לעמוד בקריטריונים שמכתיבה התחרות העולמית ‘מיס יוניברס’. בשלבים הבאים מכירים כבר יותר לעומק את האישיות של המועמדות. שם כבר הרגשתי שבוחנים אותי לא רק לפי המראה חיצוני, אלא גם מה יש לי לתת מעבר”.

לימודים, שירות ותחרות

דהן בת ה-22 היא קצינת חינוך בצה”ל וכאמור גם סטודנטית שנה א’ לתואר ראשון במדעי החברה במכללת האקדמית אשקלון. “אף פעם גם לא חשבתי שאני אצא לקצונה כי לא היו לי נתונים לזה. אבל המפקדים שלי לאורך כל הדרך האמינו בי ודחפו אותי. בזכותם יצאתי לקצונה ואני מאוד שמחה על כך. יש לי עוד שנה לקבע ובינתיים אני מאוד אוהבת את השירות שלי וחושבת להמשיך איתו הלאה”.

נועם דהן ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון, יפה טבגה

נועם דהן ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון, יפה טבג'ה

את גם לומדת במקביל.
“נכון. התחלתי שנה א’ במכללת אשקלון. אני משלבת בלימודים גם משאבי אנוש ומאוד אוהבת את התחום הזה. אני בן אדם של אנשים, אז חיפשתי מקצוע שאני אוהב ואיהנה ממנו. בדקתי המון מקומות ללמוד בהם, חיפשתי מקום משפחתי וקטן שהוא גם איכותי. כשהגעתי למכללת אשקלון, מיד הרגשתי שזה המקום שאני צריכה להיות בו. אני מוצאת הרבה מאוד עניין בלימודים ואוהבת אותם”.

איך את משלבת את השירות הצבאי, הלימודים והתחרות?
“שגרת היום שלי הזויה ועמוסה. יש ימים שבהם אני גם לומדת, גם בתחרות וגם חוזרת לבסיס. אלה ימים מאוד-מאוד עמוסים, אבל כשהיום שלי לא עמוס אני מרגישה לא טוב. אני אוהבת את הימים שלי עמוסים ומלאים בעשייה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תמיד היית ילדה יפה?
“קשה לי להגיד על עצמי שאני יפה, אני אף פעם לא מסתכלת במראה ואומר ‘וואו’. אבל מהסביבה שלי תמיד קיבלתי פידבקים חיוביים ומחמאות, מאז שאני ילדה”.

את מתייחסת לתחרות רק כאל חוויה או שתרצי להיות חלק מעולם הדוגמנות?
“כמו שאמרתי זה תמיד היה חלום, עוד הרבה לפני שהתחלתי את הצבא והלימודים. פשוט בגלל שזה לא קרה המשכתי הלאה והתחלתי לעשות דברים אחרים בחיים. אם באמת הדלת תיפתח וזה יקרה, אז זה לגמרי תחום שארצה לעסוק בו בעתיד”.

חיים לפי הסלמות

להשתתפות של דהן בתחרות יש ערך מוסף נוסף, חשוב לה להשתמש בבמה שנותנת התחרות כדי לשתף אחרים במציאות חייהם של תושבי עוטף עזה. “בכל במה שתינתן לי אני אדבר על זה אגיד שמדובר במציאות לא שפויה. זו שריטה שלנצח תישאר איתי, מי שלא גר כאן לעולם לא יבין”.

מה זה אומר?
“המצב הביטחוני ליווה אותי בכל רגע בחיים שלי, מאז שאני ילדה קטנה. יש לי הרבה מאוד פלאשבקים מכל מיני אירועים. אם זה בגן שעשועים שתפס אותי ‘צבע אדום’ לא פעם, או בבגרות או בטסט הראשון. אני זוכרת תקופות בחיים שלי לפי הסלמות. זה לפעמים מצחיק, אבל בעיקר עצוב. למרות הקושי הצלחתי למצוא בזה גם דברים חיוביים”.

נועם דהן. צילום: טל שחר

נועם דהן. צילום: טל שחר

למשל?
“למשל שאני בוגרת פי עשר מכל בחורה בגיל שלי שלא גדלה כאן. המציאות הביאה אותי להתמודד עם מצבים, שאף אחד לא הכין אותי אליהם. אם זה לתפעל את האחים שלי בזמן ‘צבע אדום’ ולהישאר רגועה ובשליטה, כשבעצם גם אני מפחדת. אבל אם אני ליד ההורים במצבים כאלה, אני מיד חוזרת להיות הילדה הקטנה כי אי אפשר באמת להתרגל לזה”.

איזה תגובות את מקבלת כשאת אומרת שאתה גרה בשדרות?
“זה כמעט תמיד ‘וואי מסכנה. איך את? עדיין יש קסאמים?’. אז נכון שהמציאות היא מורכבת ולא פשוטה, אבל אני לא מסכנה. אני גאה לגור בשדרות, זאת עיר מקסימה ויפה, עם האנשים עם הלב הכי ענק שיש”.


רוצים לעזור לנועם להגיע לגמר התחרות? הצביעו לה באתר התחרות

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר