ירדן סבן. על הבמה בתחרות מר ישראל לנוער

ירדן סבן השתתף בתחרות "מר ישראל" אחרי ששקל 110 ק"ג

ירדן סבן מאשקלון היה ילד שמן ששקל 110 ק"ג. אחרי שנמאס לו מההצקות וההשפלות הוא החליט לקחת את עצמו בידיים ולאחרונה השתתף בתחרות מר ישראל לנוער. סיפור מעורר השראה

פורסם בתאריך: 28.12.19 17:48

     

ירדן סבן בן ה-17 הוא דוגמה לכך שאם רוצים משהו באמת, הוא בסופו של דבר יתגשם. ירדן, בנם של יפעת ושרון, גר בשכונת נווה הדרים באשקלון ולומד בכיתה י"ב במקיף ד' בעיר. הוא היה ילד שמן עד שהלך עם חברו לצפות בתחרות מר ישראל, וברגע אחד הכול השתנה. היום הוא מאמן פיתוח גוף ושרירן בחסד והשתתף בחודש אוקטובר האחרון בתחרות מר ישראל לנוער שנערכה במעלה אדומים וסיים במקום הרביעי והמכובד. השאיפה שלו היא לעלות על במות כמה שיותר בתור שרירן ולעבוד בעתיד בתחום הכושר והתזונה.

ירדן סבן בתחרות מר ישראל לנוער

הוא מספר שהכול התחיל אצלו דווקא בגלל ההצקות בבית הספר על רקע משקלו, "הייתי ילד בן 15, ילד שמן מאוד, שקלתי כ-110 קילו והיה לי בגוף 30% שומן. הציקו לי בבית הספר בגלל המשקל שלי. חבר שלי שכנע אותי ללכת לצפות בתחרות מר ישראל. הלכתי איתו, ופתאום קרה לי משהו כשהייתי שם, 'אכלתי סיבוב בראש', ראיתי את השרירנים המשתתפים והחלטתי שגם אני רוצה להיות כזה."

איך עוברים מדיבורים למעשים?
"התחלתי להתאמן באופן רציני, לשמור על תזונה נכונה, הורדתי חמישה קילו, ואמרתי לעצמי בביטחון שזאת רק ההתחלה. בשלושת-ארבעת החודשים הבאים הורדתי כ-30 קילו באופן עצמאי, ללא שום מאמן כושר"

איך מורידים 30 קילו באופן עצמאי?
"חקרתי מה טוב לגוף שלי, מה צריך לעשות כדי לרדת במשקל, חיים לפי תכנית תזונה מסודרת, בהתאם למשקל ולגובה".

הסתפקת בלהוריד 30 קילו?
"ממש לא. למרות שירדתי במשקל, עדיין הייתי נראה די נוזלי, המשכתי להתאמן באופן עצמאי אך לא הצלחתי להוריד עוד במשקל. לקחתי את המאמן מאור זרדרז, נכנסתי איתו לתהליך רציני. ביקשתי ממנו שילווה אותי עד שאגיע לבמת מר ישראל, זאת הייתה המטרה הכי גדולה שלי – להוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון. הצבתי לעצמי מטרה ואמרתי שלא משנה מה, אני אעשה את זה ואגיע לזה".

ירדן סבן לפני ואחרי

"הלכתי לישון רעב"

סבן מספר כי התהליך לא היה פשוט בכלל עבורו וכאילו כל זה לא הספיק הוא נאלץ לעבור ניתוח תוך כדי, "התחלתי את התהליך עם 11% שומן בגוף. זה ממש לא היה פשוט, הייתי חי לפי תפריט מסודר ומצומצם ברמות שלפעמים אתה מרגיש שאתה אוכל כמו בבית סוהר, הרבה פעמים הלכתי לישון רעב. בנוסף, אחרי חודשיים יצאה לי שערה הפוכה בעצם הזנב, עשיתי ניתוח והייתי מרותק למיטה שבועיים, ככה שזה עיכב אותי בתהליך. למרות שהצלחתי לשמור על תזונה נכונה, לא יכולתי לבצע פעילות ספורטיבית וזה משמעותי".

מה הייתה תגובת הסביבה, משפחה, חברים?
"בהתחלה אמרו לי: 'מה, אתה רציני? בשביל מה אתה צריך לחיות כמו בכלא? לאכול על פי תפריט קשה? לוותר על דברים? תנצל את הילדות'. עניתי שאם לא אתחיל להתבגר עכשיו, אז מתי? לדעתי, החיים מתחילים כבר בגיל 16-15, אנשים לא מבינים את זה".

מצאו את ההבדלים. ירדן סבן באמצע התהליך ובסופו בתחרות מר ישראל

מה הקשיים שעברת?
"לקום כל יום, גם בחופש הגדול, לא משנה אם קשה, לקום ב-7 בבוקר לאכול ארוחה ראשונה, לצאת לרוץ ולהתאמן, לאכול בכל שלוש שעות ארוחה מזינה. בתור ילד בן 16, ויתרתי על חיי חברה, בחופש הגדול לא היה דבר כזה להישאר ער עד 4 בבוקר ולקום ב-14 בצהריים כמו כולם. הלכתי לישון בכל יום ב-23 כדי לקום ב-7 בבוקר. לקום, לאכול ולהתאמן. הייתי מוכן להקריב הכול בשביל להגיע לתחרות מר ישראל. היו תקופות שלא היו לי חיים, לא דיברתי עם אנשים, התרכזתי רק בזה".

"כל אחד רוצה קוביות בבטן"

לאחר חמישה חודשים של הכנה ועם 5% שומן בגוף הגיע סבן לתחרות מר ישראל לנוער באיגוד MBC בראשותו של מורדי הרוש. "לא ישנתי לילה לפני מרוב התרגשות. עמדתי מאחורי הקלעים תשוש ומפוחד, חשבתי לעצמי: 'מה, איך תצא עכשיו להראות את השרירים שלך מול 600 אנשים?' אך ברגע שדרכתי על הבמה הרגשתי שזה הבית, ששם אני צריך להיות. שום מקום בעולם לא שווה יותר מזה עבורי, כמה שסבלתי במהלך התהליך ובשגרה הקשה, זה היה שווה את הרגע הזה. ירדתי מהבמה והרגשתי מלך העולם, כל החברים והמשפחה תמכו והתלהבו. סיימתי במקום הרביעי בתחרות, שהוא מקום מכובד ויפה מאוד עבור תחרות ראשונה".

מי לא רוצה קוביות בבטן? ירדן סבן. על הבמה בתחרות מר ישראל לנוער

מה עושים בעצם בתחרות מר ישראל?
"צריך לעמוד על במה ולהראות את השרירים שלך בצורה היפה ביותר, צריך להפעיל בפוזה אחת את כל קבוצות השרירים בגוף, צריך להיות בשיא הריכוז".

להיות בשיא הריכוז. ירדן סבן התחרות מר ישראל לנוער

איך הייתה ההרגשה לאחר שהבנת שהצלחת להשיג את המטרה?
"הרגשה מדהימה. המון אנשים קיבלו השראה ממני ושאלו אותי איך עשיתי את זה. עניתי להם: 'כוח רצון'. כמה שירדו עליי וסבלתי כמו כל ילד שמן, אחרי מלא השפלות שעברתי בחיים, הגעתי למה שחלמתי. כיף להצליח במשהו קשה שלא הרבה האמינו ואולי אתה בעצמך אפילו לא האמנת לגמרי שתצליח. אתה לא יכול ליפול אם אתה באמת רוצה".

ירדן סבן התחרות מר ישראל לנוער

מה התכניות לעתיד?
"אני שואף להיות בעתיד תזונאי ספורט, מאמן כושר, כל חיי סביב זה. כבר עכשיו יש לי כמה ילדים שרוצים להוריד במשקל, ואני לקחתי אותם בתור פרויקט, אני עוזר להם כי אני יודע כמה זה קשה לעשות את התהליך הזה לבד. בנוסף, אני בהכנות לתחרות הבאה של מר ישראל לנוער עוד תשעה חודשים".

כיף לך בטח ללכת לים… לא? מה הבחורות אומרות?
"כמובן שאני מרוצה מעצמי, כל אחד רוצה להיראות כמו אל יווני, כל אחד רוצה קוביות בבטן. אנשים זורקים מבטים, גם הבחורות".

מה המסר שלך לקוראים?
"אין דבר העומד בפני הרצון. אם אתם באמת רוצים להשיג משהו, תעבדו בשבילו קשה וזה יגיע".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר