נמל תעופה בן גוריון
נמל תעופה בן גוריון

פוטר מעבודתו ברשות שדות התעופה בשל מעשה מגונה בעובדת בנתב"ג: "אני מרגישה שזאת צלקת"

תושב אשקלון בן 54 פוטר לאחר כ-30 שנות עבודה ברשות שדות התעופה וזאת לאחר שביצע מעשה מגונה בצעירה בת 18 שעבדה בבית קפה בנתב"ג. הצעירה שמשרתת כיום כלוחמת בצה"ל אמרה: "תמיד אמרתי לי זה לא יקרה, והופ זה קרה. זה עצוב למה דווקא אני, מה רצית להשיג בזה"

פורסם בתאריך: 10.4.24 14:02

     

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הורה על פיטוריו לאלתר של תושב אשקלון עובד ותיק ברשות שדות התעופה זאת לאחר שהודה והורשע בבית הדין בעבירה של מעשה מגונה בעובדת בבית קפה בנמל התעופה בן גוריון.

האיש, בעת ביצוע העבירה היה בן 54, ותפקידו ברשות היה סגן ראש משמרת. יום אחד הוא הגיע לבית הקפה "קפה קפה" בטרמינל 1 בנתב"ג, ובאותו הזמן הייתה שם עובדת של בית הקפה, צעירה בת 18, שעמדה סמוך לעמדת הסוכר.

על פי האישום שבו הודה האיש, הוא ניגש אליה, אחז בידה בחוזקה, וחיבק אותה ללא הסכמתה. היא בתגובה, השתחררה מאחיזתו ועזבה את עמדת הסוכר.

היא נכנסה למטבח של בית הקפה, כאשר האיש הולך אחרי ושם האו אמר לה "אני רוצה לראות את החיוך שלך", הוא חיבק אותה, תוך שהוא מושך אותה לעברו ואז נישק אותה על פניה סמוך לפיה ללא הסכמתה החופשית.

בעקבות התלונה של הצעירה, החל מסלול פלילי ובשל הסדר מותנה שנחתם בינו לבין פרקליטות מחוז מרכז, הוגש נגדו כתב התובענה לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה.

ההליך הסתיים כך בין היתר, לאחר שהצעירה שהייתה לפני גיוס אמרה כי לא תגיע לדיונים בין היתר, כי היא לוחמת בצה"ל.

"אני מרגישה שזאת צלקת, תמיד אמרתי לי זה לא יקרה, והופ זה קרה", היא אמרה, "זה עצוב למה דווקא אני, מה רצית להשיג בזה, למה עשית את זה מלכתחילה. זה חמור מבחינתי שאדם בגיל הזה עשה לי דבר כזה, צריך לטפל בזה לעומק ולתת לו עונש חמור. אני לא רוצה שזה יקרה לבנות אחרות".

עוד הוסיפה: "אני לא אגיע לדיון גם בגלל שאני בצבא אני בלוחמה, ומעדיפה להלחם עבור המדינה שלי מאשר לשבת ולשמוע את מי שפגע בי, וגם זה סתם יעלה בי את כל מה שהיה. אני לא רוצה להסתכל לו בעיניים ולחזור למה שהיה".

התביעה דרשה להחמיר בעונשו של האיש ולפטר אותו מיד משירות המדינה, "העבירות בוצעו על ידי עובד המדינה ותיק, כ-30 שנה בשירות המדינה, כלפי המתלוננת שהיתה כמעט בת 18, אשר הגיעה לעבוד בבית הקפה לפני שירותה הצבאי. בתוך כך מצאה עצמה מוטרדת על ידי עובד מדינה. חומרת העבירות מתחדדת נוכח פער הגילים בין הנאשם למתלוננת. המדובר בפער של 36 שנה, הנאשם היה בן 54 והמתלוננת בת 18 בלבד", נכתב.

האיש אמר כי הוא מצטער ומבקש סליחה וכי הוא מעוניין לחזור לעבודתו.

נמל תעופה בן גוריון

נמל תעופה בן גוריון

עורכת הדין שלו טענה להגנתו כי המתלוננת לא הייתה עובדת של רשות שדות התועפה ולא עבדה עם האיש וכי האירוע התרחש בחייו הפרטיים ולכן יש להקל בעונשו. עוד טענה כי אפשר להסתפק בעונש של הורדה בדרגה או הקפאת קידום. כמו כן טענה כי הוא נשוי ואב לילדים וזקוק לפרנסה הזאת, "מציאות החיים באשקלון בעת הזאת קשה מאוד", היא טענה.

הדיינים כתבו בהחלטתם כי האיש "פגע בהתנהגותו בתדמיתה של רשות שדות התעופה ועובדיה, ובאמון הראוי שיש ליתן בעובדים אלה מצד הציבור בכללותו, לא כל שכן מצד באי בית הנתיבות בנתב"ג. נוכח האמור, דעתנו היא שאין מנוס מפיטורי הנאשם משירות המדינה".

העונשים שנגזרו עליו היו פיטורים לאלתר מעבודתו, אך נקבע כי ישולמו לו פיצויי הפיטורים המגיעים לו. כמו כן נקבע כי הוא נפסל לעבודה ברשות שדות התעופה במשך שלוש שנים ופסילה משירות המדינה למשך שנתיים.

האיש הגיש ערעור על כך לבית המשפט, אך ערעורו נדחה תוך שהשופט כותב כי "ככלל עובד מדינה המבצע מעשה מגונה – בקורבן עבירה אקראי – אשר נקלע לקרבת מקום עבודתו של אותו עובד מדינה, אינו כשיר עוד לשמש בתפקידו. בכך אף יש כדי להשיב לטענת המערער, לפיה האירוע לא התרחש במסגרת עבודתו. הדין הנוהג הוא, כי על עובד מדינה לנהוג באופן ההולם את תפקידו ומעמדו כעובד מדינה, אף שלא בזמן עבודתו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר