איסי רפאילוב, מלון הים האדום, איליזר מאירוב
איסי רפאילוב, מלון הים האדום, איליזר מאירוב

האונס הקבוצתי של הנערה מאשקלון באילת: עונש ראוי בחומרתו למעורבים המרכזיים

3.5 שנים לאחר האונס הקבוצתי שזעזע את המדינה, במלון "הים האדום" באילת, גזר היום בית המשפט עונשים של 22 שנה ו-14 שנה על שני המעורבים המרכזיים באונס הנערה מאשקלון. "מאירוב אנס את המתלוננת לאחר שרפאילוב כבר עשה זאת קודם לכן, ותוך כדי כך שרפאילוב מצלם את אינוסה של המתלוננת על ידי מאירוב ומשמיע לו קריאות עידוד באמרו 'תפרק אותה'", נכתב בגזר הדין

פורסם בתאריך: 19.2.24 16:15

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הרכב השופטים יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות גזר היום את עונשם של שני הבגירים בפרשת האונס במלון "הים האדום" באילת, בו נאנסה נערה בת 16 מאשקלון על ידי קבוצה של נערים, בזמן היא הייתה בהכרה מעורפלת לאחר שתיית אלכוהול.

22 שנות מאסר נגזרו על איסי רפאילוב שהורשע בשני מעשי אונס, שתי עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ובעבירות פגיעה בפרטיות. עוד נגזר עליו לפצות את הנערה בסכום של 200 אלף ש"ח.

14 שנות מאסר נגזרו איליזר מאירוב שהורשע באונס ובאונס בצוותא עם אחרים. עוד נגזר עליו לפצות את הנערה ב-100 אלף ש"ח.

"זהו סיפור על נערה צעירה, שמחה ותאבת חיים, שבעת שבילתה עם חבריה בחופשת קיץ באילת, שתתה משקאות אלכוהוליים רבים… עד כדי ערפול חושים", ציין בית המשפט בתקציר גזר הדין שהותר לפרסום, "איתרע מזלה של המתלוננת אשר בעת שחשה לא בטוב בשל שתיית האלכוהול ויצאה מהחדר במלון כדי להשיב את נפשה כשהיא מלווה בחברתה א', פגש בה רפאילוב ששיחר לטרף, ואף הביע בה עניין עוד כשפגש בה קודם לכן בבריכת המלון. מכאן, בתפנית חדה ומסויטת בעלילה, הפך בילוי עם חברים לאירוע קשה ופוגעני, שבו במשך שעה עברה המתלוננת מסכת של פגיעות מיניות על ידי מספר רב של משתתפים, תוך הפרה בוטה ורמיסה של פרטיותה, כבודה והאוטונומיה שלה על גופה".

באשר למעשיו וחלקו של רפאילוב הודגש בתקציר גזר הדין, כי "בעוד המתלוננת פוסעת בקושי ונתמכת על ידי אחרים במסדרון המלון, היא 'נקטפה' על ידי רפאילוב, אשר יצא למסדרון למשמע ההמולה וללא היסוס הציג מצג כוזב, כי הוא אדם בוגר בעל ניסיון במתן עזרה רפואית והוא יטפל בה ויגיש לה עזרה. בתואנת השווא ותחת אותו מצג כוזב, הוביל רפאילוב את המתלוננת אל חדר 216 במלון, שם החל לבצע בה את הפגיעות המיניות הקשות, שם נרמס כבודה וחוללה פרטיותה. אותו חדר שהאנושיות והמוסר נותרו מחוץ לו, הפך בהרף עין ל'סדום ועמורה', כפי שתיאר זאת מאירוב.

"מאירוב אנס את המתלוננת לאחר שרפאילוב כבר עשה זאת קודם לכן, ותוך כדי כך שרפאילוב מצלם את אינוסה של המתלוננת על ידי מאירוב ומשמיע לו קריאות עידוד באמרו 'תפרק אותה'. בית המשפט הדגיש, כי כל הבאים אל החדר בו חולל גופה של המתלוננת הקטינה בחרו להיכנס אליו תוך שהם מודעים לפגיעות המתחוללות בחדר, לפגיעות הקשות בפרטיותה של המתלוננת, בזכותה לכבוד כאדם וכפרט, ולא רק שאיש מהם לא עצר את הפגיעה, אלא הם השתתפו בה בצחקוקים מחוץ לחדר ובתוכו, בעשיית תנועות מגונות ביחס לקורה בחדר, כשכל אחד מוסיף כמה טיפות שמן ונוזל בעירה, למדורה. הנאשמים, בשונה מהמתלוננת, היו במצב בו הם שלטו בגופם וברצונותיהם והיו מודעים למתרחש, אך ליבם קשה, ואיש מהם לא חס עליה".

מלון "הים האדום" באילת

בית המשפט הדגיש, כי מסכת העבירות שביצעו מאירוב ורפאילוב במתלוננת, קטינה כבת 16, תוך חילול גופה וכבודה הם מהקשים שנראו בין כותלי בית משפט זה: "לא תיק אחד ולא שניים ראינו בימי חלדנו בתיקי הפשיעה החמורה שאנו שומעים יום יום, והאופן בו בוצעו העבירות בתיק זה חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".

עוד צוין כי בגזירת עונשם של הנאשמים התחשב בית המשפט בשיקולי הרתעה מפני ביצוע של עבירות מין, וביתר שאת עבירות מין המבוצעות בחבורה, וכלפי קטינים וחסרי ישע, תוך שקבע: "ההפקרות והחבירה יחד לביצוע עבירות מין, כשכל אחד מהנוכחים מעודד את האחר בנוכחותו, מעודד ומלבה את האש, מחייבות אמירה מפורשת, המביעה באופן ברור ומובהק את סלידתה של החברה מהתופעה של ביצוע עבירות מין בחבורה, כחלק מ'חברותא' רעילה ותפיסה מעוותת של מגע מיני ויחסי מין, תוך ניצול הכוח של החבורה אל מול חולשה או עמדה פגיעה של האחר. מעבר לעבירות ולפגיעות המיניות עצמן, הרי האופן בו בוצעו, הפומביות, האווירה של העידוד, הצחוקים, הגיחוך והביזוי שבכל אלו, במיוחד לאור המצב מכמיר הלב בו הייתה המתלוננת, מחייב אף הוא אמירה כי התנהגות מסוג זה תיענה בתגובה עונשית קשה, ומכאן החשיבות של שיקולי ההרתעה למען אחרים יראו וייראו".

בתום הדיון מסרה עו"ד רותם יוחנני הר ציון, שמנהלת את התיק: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשמים עונשי מאסר ממושכים. עונשים אלה מבטאים את חומרת העבירות, את העוצמה ועומק הפגיעה שנגרמו למתלוננת על ידי הנאשמים ובנוסף, מעבירים מסר ערכי וחברתי חד וברור.

"חשוב להדגיש, כי גם במסגרת הכרעת הדין העביר בית המשפט מסר כי גופה ונפשה של נערה הם לא הפקר ולא משנה מה מצבה, וכל מי שנטל חלק בפרשה הזו אשם בביצוע עבירות מין – החל מרפאילוב שארגן והוביל את האונס הקבוצתי, אחרים שהשתתפו באונס עצמו, וכן מי שנכח בחדר ושלהב את חבריו, או הציץ פעמים רבות לחדר וראה בדיוק מה נעשה שם.

"אנו תקווה כי מסריו של בית המשפט בפרשה קשה זו, יהדהדו, ילמדו ויסייעו במניעת מקרים דומים בעתיד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר