סנ"צ שמעון פורטל
סנ"צ שמעון פורטל

אחרי 17 שנה: ימ"ר דרום יוקם מחדש תחת פיקודו של "אימת העבריינים" שמעון פורטל

היחידה שפורקה בעקבות פרשת פריניאן תוקם כעת מחדש ותעסוק בתחומי פשיעה מסוימים כמו סחיטת דמי חסות וארגוני פשיעה. בניית היחידה והפיקוד עליה הוטל על סנ"צ שמעון פורטל שהוביל במשך שנים את הלחימה העיקשת בפשיעה במרחב לכיש

פורסם בתאריך: 10.12.23 16:47

     

מפקד מחוז דרום, אמיר כהן, עושה היסטוריה מחוזית קטנה, כאשר הוא מקים לתחייה את היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז דרום. היחידה צפויה לעסוק בתחומי פשיעה ספציפיים כמו סחיטת דמי חסות ותוביל את המאבק בארגוני הפשיעה במחוז, כאשר סביר להניח שגם הטיפול בארגון דומרני יהיה תחת סמכותה.

ניצב אמיר כהן. צילום: דוברות המשטרה

ניצב אמיר כהן. צילום: דוברות המשטרה

את מלאכת הקמת היחידה והפיקוד העליה הטיל מפקד המחוז על קצין המודיעין המחוזי, סנ"צ שמעון פורטל, קצין מנוסה מאוד במאבק בפשיעה שיקודם לדרגת נצ"מ. פורטל, הוביל במשך שנים את המאבק בפשיעה במרחב לכיש, בין היתר בשורת התפקידים שמילא בימ"ר לכיש עד שפיקד על היחידה עצמה וכן כמפקדן של תחנות אשקלון ואשדוד. בתקופה הזאת פעל פורטל ללא חת במאבקו בארגוני הפשיעה ובעבריינים שהובילו את אותם הארגונים.

גם כאשר הוא פיקד על התחנות המקומיות הוא לא הניח לעבריינים הבכירים. הוא גם מעולם לא חשש לעמוד בחזית המאבק מול העבריינים ולפעול נגדם בכל תחום, גם אם היה מדובר בעבירות על חוק עזר עירוני. "כתוב 'צדיק ורע לו', אז אני אומר שבאשקלון עבריין ורע לו", הוא צוטט בזמנו ב"כאן דרום".

במתקפת הטרור בשביעי באוקטובר, ניהל פורטל קרב הירואי מול מחבלים בכפר עזה כאשר נכנס לשם לחלץ את בתו. במשך שעות ארוכות ותחת אש תופת הוא הצליח במשימה וחילץ שלושה ילדים נוספים.

סנ"צ שמעון פורטל. צילום: אורי קריספין

סנ"צ שמעון פורטל. צילום: אורי קריספין

היחידה המרכזית של מחוז דרום, הוקמה אי שם בשנת 98' על ידי עוזי רוזן, אך כעבור 8 שנים בלבד הוחלט על פירוקה לשתי יחידול מרחביות, זאת במקביל לסיום תפקידו של מפקדה האחרון נצ"מ יורם לוי, על רקע פרשת פריניאן ומסקנות ועדת זיילר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר