חניה ספורטה והמכתב ששלחה
חניה ספורטה והמכתב ששלחה

מאסר בפועל לאילנה ספורטה מאשקלון שאיימה לרצוח את נפתלי בנט ומשפחתו

אילנה חניה ספורטה, פעילת ליכוד בת 66 מאשקלון הודתה והורשעה בכך שאיימה לרצוח את רה"מ דאז ובני משפחתו לאחר ששלחה להם מכתבים ובהם כדורים של אקדח. השופט כתב כי על מעשיה "מרחף צל רצח ראש הממשלה יצחק רבין" וגזר עליה שנה וחצי מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 1.11.23 20:30

     

בית משפט השלום בכפר סבא גזר 18 חודשי מאסר על אילנה חניה ספורטה שאיימה לרצוח את ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט ובני משפחתו ואף הגדילה לעשות ושלחה להם כדורים חיים של אקדח. היא תאלץ גם לפצות את בנט ובני משפחתו באלפי ש"ח.

על פי עובדות כתב האישום שבו הודתה ספורטה, היא הייתה פעילה פוליטית, שהרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים פוליטיים, ולהשתתף בהפגנות ומחאות פוליטיות.

במשך חודשים רבים היא הרבתה לתקוף את ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט ואף פרסמה ברשתות החברתיות פרסומים בגנותו של בנט, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.

צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק של ספורטה

צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק של ספורטה

בשלב מסוים זה עלה מדרגה כאשר היא החליטה להכין מעטפות עם איומים ובהם קליע אקדח ולשלוח אותם לגילת ויוני בנט, אשתו ובנו של ראש הממשלה דאז.

על רקע זה, במועד שאינו ידוע במדויק לפני יום 3/4/22, החליטה הנאשמת להפנות למר בנט בהיותו ראש הממשלה איומים לרצוח אותו, את אשתו גילת בנט (להלן- "גילת"), ואת בנו הקטין (באותה עת) יוני בנט (להלן- "יוני"), אם לא יתפטר מתפקידו.

במכתב אחד היה כתוב: "זה הכדור שייפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר".

ואילו במכתב השני נכתב: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

מכתב ששלחה חניה ספורטה

מכתב ששלחה חניה ספורטה

במהלך הכנת שני המכתבים גם יחד, היא הקפידה לגעת בכל הפרטים שהרכיבו אותם, רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה, כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה.

"תוכן האיומים הינו חמור ביותר, באשר ברי לכל קורא כי כאשר מדובר על איומים לפגיעה באמצעות כדור רובה, הכוונה לאיום ברצח", כב השופט עמית פרייז, "איום שכזה רלבנטי לכל אחד ממכתבי האיומים. האיומים לא היו רק במלל, אלא שבשונה מעבירות איומים רבות, נעשו גם בשילוב אמצעי המחשה, אשר מתבטא בלא פחות מאשר כדור רובה שנכלל בכל מכתב, ואליו הפנה המלל המאיים של כל מכתב.

"יחס עוין בשילוב של אווירה מאיימת, כלפי אישי ציבור, לרבות בכירים הכוללים גם ראשי ממשלה, ואף בני משפחותיהם, לא היו ייחודיים לתקופה בה כיהן מר בנט כראש ממשלה. אלא, שכך אירע בעיתים שונות, טרם תקופה זו ואף לאחריה. ומעל כל אלה, מרחף צל רצח ראש הממשלה יצחק רבין זכרו לברכה".

ספורטה עם בכירי הליכוד

ספורטה עם בכירי הליכוד

לאחר הדברים הללו כתב השופט כי עונשה הוא 18 חודשי מאסר בפועל.

כמו כן, היא תשלם פיצויים לנפתלי בנט בגובה 5,000 ש"ח וכן 2,500 ש"ח לגילת ועוד 2,500 ש"ח ליוני.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר