שלום דומרני. צילום: מוטי קמחי
שלום דומרני. צילום: מוטי קמחי

עונש קל לשוטר שהדליף מידע לארגון דומרני באמצעות האינסטגרם

השוטר שנחשף למידע סודי לקראת פעילויות של המשטרה, הודה כי הדליף את המידע לעבריינים בכירים באמצעות האינסטגרם. נגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות

פורסם בתאריך: 19.9.23 18:15

     

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום על שלו סבן, שוטר בסיירת מג"ב, שהורשע על פי הודאתו בהעברת מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים המזוהים עם ארגון דומרני, חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי ונחקר על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים, הנאשם העביר לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ, במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים, וזאת מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

סבן שירת כשוטר במשטרת ישראל, בצוות 46 של סיירת משמר הגבול 5 שבבסיס יד מרדכי. בשגרה, וכחלק מפעילותו, היה מסופח הצוות ליחידות משטרה שונות, לצורך תגבור בעת פעילויות מבצעיות שונות. במהלך התקופה האחרונה ובמסגרת תפקידו, נחשף סבן למידע מסווג על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח הצוות, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים.

שוטר מג"ב

שוטר מג"ב

באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. הנאשם העביר, באמצעות האינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות.

בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ"יעדי הפעילות" והעביר, באמצעות האינסטגרם, את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים. הנאשם הורשע בביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים.

משרדי מח"ש. צילום: אמיל סלמן

משרדי מח"ש. צילום: אמיל סלמן

בשלב הטיעונים לעונש עתרה המחלקה לחקירות שוטרים להטיל על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל. מח"ש טענה כי הנאשם פגע ביכולת גופי האכיפה לבצע מלאכתם וכי מדובר בנאשם שהיה מודע לתוצאות מעשיו ועשה זאת מספר פעמים.

כמו כן נטען כי הנאשם טרח למחוק את התיעוד למעשיו כדי להקשות על הגילויים, דבר המעיד על תחכום. ביהמ"ש קבע כי "הנאשם כשל מוסרית ופלילית. מדובר במי שפגע באמון שניתן בו לפחות בשלוש הזדמנויות שונות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר