המורה דרור לוי
המורה דרור לוי

שנה וחצי מאסר למורה דרור לוי שהודה והורשע במעשים מגונים בתלמיד

המורה הנערץ ממגמת הבישול בבית הספר אמי"ת טכנולוגי באשקלון, הודה כי ביצע מעשים מגונים בתלמיד בן 16 והורשע. הפרקליטות דרשה לגזור עליו 23 חודשי מאסר, אך הרכב השופטים התחשב בעברו הנקי ובשורה של עדי אופי שהעידו לטובתו וגזר עליו רק 18 חודשי מאסר וכן פיצוי בגובה 50 אלף ש"ח לתלמיד

פורסם בתאריך: 27.8.23 17:50

     

כשנתיים לאחר שהתפוצצה הפרשה שהסעירה את בית הספר אמי"ת טכנולוגי באשקלון, הודה המורה דרור לוי, שניהל את מגמת הבישול בבית הספר, במעשים מגונים והטרדה מינית של תלמיד בן 16. בית המשפט הרשיע אותו על פי הודאתו וגזר עליו 18 חודשי מאסר וכן פיצוי בגובה 50 אלף ש"ח לתלמיד.

לוי הודה במספר עבירות של מעשים מגונים ועבירה של הטרדה מינית, במסגרת הסדר טיעון.

על פי כתב האישום שבו הודה לוי, הוא היה המורה של אותו תלמיד שלמד אצלו פעמיים בשבוע גם בכיתה ט' וגם בכיתה י'. בין לוי ובין סבו וסבתו של הנער ישנה היכרות חברית, ועל כן הוא חש קרבה והערכה כלפי לוי כמורה.

באחד הימים בתחילת נובמבר 21', פנה לוי בביה"ס לנער, והציע לו להכין עמו מאפה תימני מסורתי, בשיעור פרטני ולחגוג יחד "חג של תימנים", והנער נענה בשמחה. הנער הגיע לבניין המגמה לשיעור הפרטני כמתוכנן, כשהוא מצויד במתכון למאפה שאמו נתנה בידו. הם נכנסו לאולם המגמה, ולוי התקרב אל הנער בעת שהחל לארגן את הציוד למתכון, הניח את ידו על צווארו והצמיד את גופו אליו, קרב את ראשו לראשו ולחש באוזנו את המילים "לא הייתה לי בעיה לשכב איתך" או מילים דומות. מיד לאחר מכן סטר קלות על עורפו של התלמיד ושחרר את אחיזתו בו. התלמיד אשר סבר כי הנאשם צוחק עמו חייך והמשיך בארגון המתכון.

לאחר מכן, הורה הנאשם לתלמיד ללבוש סינר ניילון מעל לבגדיו ומסר לו פריטים שונים להכנת המתכון. הוא לבש את הסינר, ובמהלך הכנת המתכון העיר לו לוי הערות שונות כגון "אם אתה בבית לבד תקרא לי" או בדומה לכך, אולם הנער לא התייחס לכך ברצינות, והמשיך להכין את הבצק לפי המתכון.

המורה דרור לוי

המורה דרור לוי

בשלב מסוים הם יצאו החוצה, לפתע ניגש לוי אל הנער ונעמד מאחוריו, השכיב אותו לאחור על השולחן, ונגע באיבריו המוצנעים מעל לבגדיו, ואמר לו הערות מיניות.

הנער התרומם מהשולחן והחל לחזור אל האולם, אך לוי אחז בו בצווארו ובזרועו, משך אותו אליו וניסה למנוע ממנו לעשות כן, אולם התלמיד נאבק בו קלות ולוי הניח לו, ושניהם נכנסו חזרה לאולם, כשהתלמיד טופח בחיבה על גבו של לוי.

לוי ביקש מהנער לסדר עבורו את המדפים במחסן, ולאחר שהביע את הסכמתו, שניהם צעדו זה לצד זה למחסן, כשהנער מחבק ביד אחת את לוי. בהיותם במחסן ביקש ההנער מלוי חומרי ניקוי, ולוי אמר לו שאין צורך, נעמד מולו ומישש את גופו של התלמיד, חיבק אותו ונגע בגופו, עד שבשלב כלשהו הנער דחף את לוי וזה איפשר לו לצאת.

הנער שהיה נסער, הטיח בלוי דברים קשים ואז יצא החוצה לחברו מ' שלומד אתו, קרא לו לצאת מהכיתה וסיפר לו את מה שאירע, תוך כדי שהוא מתמוטט ובוכה ומ' מסייע בידו לשבת. מורה שעברה במקום ניגשה אל התלמיד ושאלה אותו למצבו, ולאחר שסיפר לה את שאירע האירוע דווח למשטרה.

מתסקיר שהוכן בעניינו של הנער עולה כי בין היתר, עולמו החברתי הצטמצם משמעותית מיום הפגיעה ולדבריו חווה התנכלויות מצד תלמידים אשר מאשימים אותו בעלילה כנגד לוי לרבות אלימות מילולית ואיומים, "עליהום" ברשתות החברתיות, וחש גם יחס שלילי מהמורים בית הספר, מפני שלאנשים קשה להשלים עם העובדה שלוי ביצע את המעשים שסיפר עליהם, שכן הוא היה אדם אהוב על כולם.

במסגרת הטיעונים לעונש, הגיעו שורה ארוכה של עדים שסיפרו על מעלותיו של לוי. העד הראשון – מר אמנון חברו שלוי, העיד כי בסוף שנת 2018 פנתה אליו חברה אשר ביקשה לסייע לאישה השוהה במקלט לנשים מוכות לערוך אירוע בר מצווה. העד תיאר כי עם פנייתו אל לוי, הוא נרתם באופן מיידי וביקש אישור להגיע עם מספר תלמידים מבית הספר בכדי לשמח את הנער וכן לסייע בעניין הכיבוד. עוד תיאר העד את לוי כמי שתרם רבות לקהילה בכלל ולנערים שנקלעו לקשיים בפרט, והוסיף כי לוי מתנדב בעמותה המחלקת מזון לנזקקים.

המורה דרור לוי

המורה דרור לוי

העד השני – מר זאב שכנו של לוי, תיאר את היכרותם על רקע שירותם הצבאי המשותף ושכנות במקום המגורים. גם עד זה תיאר את לוי כאדם המרבה בפעילות ומעשי חסד כלפי הזולת.

העדה השלישית – גב' ירדנה שילדיה למדו אצל לוי, תיארה כי הודות לו הצליחו ילדיה להשתלב במסגרות החינוך.

העד הרביעי מר גל, תיאר כי היה תלמידו של לוי והדגיש כי אלמלא לוי היה המורה שלו לא היה לובש מדי צה"ל "אלא מדים כתומים", שכן לוי נלחם שיסיים את לימודיו, ובלשונו: "אני חייב לאדם הזה את כל העתיד שלי". דברים דומים סיפר עד נוסף מר אושר, שגם הוא היה תלמידו של לוי, ותיאר כי היה תלמיד בעייתי וכי לוי שימש עבורו כדמות אב והיה דואג לכל מחסורו.

הרכב השופטים התייחס לדברים האלה וכתבו כי "בנוסף, לא נעלם מעניינו ההליך השיקומי בו החל הנאשם מרצונו וכן הדרך בה ממשיך במטרה להשתקם כמפורט בהרחבה בתסקירי שירות המבחן שפורטו לעיל, חוות הדעת של המרכז להערכת מסוכנותו של הנאשם, וכן המלצתו של שירות המבחן שהתרשם כי חלה תזוזה בעמדותיו של הנאשם וכיום מסוגל להודות במעשים שיוחסו לו בכתב האישום, וכן התרשם כי הנאשם מחובר כיום לפגיעה בקורבן ומביע אמפתיה למצבו וחש בושה. שירות המבחן מציין בתסקירו כי כל אלה מהווים גורמים מחדדי גבולות ומרתיעים עבורו אולם עדיין זקוק להמשך טיפול, ועל כן, המליץ על ענישה שיקומית שתכלול צו מבחן למשך שנתיים לצד ענישה מוחשית של מאסר בעבודות שירות, וזאת לנוכח גילו, בעיותיו הרפואיות ועל מנת שלא לגדוע את ההליך הטיפולי בו מצוי כיום, וזאת מבלי להתעלם מחומרת מעשיו. מדבריו האחרונים של הנאשם בפנינו עולה כי הנאשם מביע חרטה, הוא חושש מפני גזר הדין והשלכותיו ומביע רצון להמשיך בהליך השיקומי, והתרשמנו כי דבריו כנים, וכי עבר עד כה הליך שיקומי משמעותי, וכי יש לו מוטיבציה להמשיך בהליך שיקומי, ולפתוח דף חדש בחייו".

הפרקליטות עתרה לעונש של 23 חודשים, אך הרכב השופטים החליט לבוא לקראת לוי וגזר עליו 18 חודשי מאסר, שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 50 אלף ש"ח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר