מעצר החשוד באוקראינה. צילום: דוברות המשטרה
מעצר החשוד באוקראינה. צילום: דוברות המשטרה

שני אשקלונים חשודים כי התחזו לעובדי חברה ועקצו מאות אלפי ש"ח

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה אתמול חשודים מאשקלון בחשד כי התחזו לנציגי חברת העברות כספים ולשוטרים והונו במרמה קורבנות רבים. ברכב בו ישב אחד החשודים נתפסו 100 אלף ש"ח במזומן, מעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 1.6.23 14:35

     

יחידת הסייבר בלהב 433 החלה בחקירת "עוקצים" והונאות של מספר קורבנות. החקירה נוהלה בשיתוף עם יחידות הונאה מחוז ת"א ומחוז דרום.

מהחקירה התברר כי חשודים יצרו קשר טלפוני עם הקורבנות, הודיעו להם כי חשבון העברת הכספים שלהם נפרץ, פרטיהם הועברו לגורמים עבריניים וכי עליהם להעביר את הכסף מהחשבון שלהם במזומן לשליחים שיגיעו עד אליהם.

במסגרת החקירה הסמויה, עקבו השוטרים אחר שני תושבי אשקלון כבני 25 שהגיעו אתמול לביתו של אחד הקורבנות וקיבלו ממנו עשרות אלפי ש"ח במזומן. זמן קצר לאחר מכן, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של השניים בתחנת דלק.

כסף מזומן ומכונה לספירת שטרות שנתפסו ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

כסף מזומן ומכונה לספירת שטרות שנתפסו ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

במהלך חיפוש ברכבם של החשודים נמצאו 100 אלף ש"ח במזומן. בחיפוש בביתו של אחד החשודים נתפסו קת לאקדח, אזיקי ידיים, קורא כרטיסים, ציוד הלחמה, רחפן, טלפונים ומסמכים רבים.

בעקבות התפתחות בחקירה, לפני זמן קצר עצרה משטרת אוקראינה חשוד נוסף, החשוד כי היה מעורב בהונאות. המעצר התבצע בשיתוף המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין של משטרת ישראל.

החשודים האשקלונים נחקרו בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ואיסור פעולה ברכוש אסור. בסיום חקירתם חשוד אחד שוחרר והשני נכלא והובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

ציוד שנתפס ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

ציוד שנתפס ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

רחפן שנתפס ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

רחפן שנתפס ברשות החשוד באשקלון. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד ב-11 ימים. "מדובר במקרה הונאה בדירוג הגבוה תוך ניצול אמון שנותנים אזרחים תמימים במערכת החוק, דגש על מבוגרים דוברי השפה הרוסית שלא שולטים לגמרי בשפה העברית וגם אם כן שולטים יש להם אמון רב במערכות החוק. זו אופרציה משומנת", אמר נציג להב 433.

סנגורו של החשוד דרש לשחרר את מרשו למעצר בית ותהה על שיטות החקירה של המשטרה, "לא ברור לי כיצד היחידה כה מובחרת עוצרת חשוד באמצע היום וחוקרת אותו בשעות הערב ולא מצליחה להטיח אפילו חשד ספציפי אחד לגבי מה תפקידו ומה מעשיו, כדי שהחשוד ידע במה הוא חשוד".

השופטת דורית סבן נוי כתבה בהחלטתה כי עיינה בחומרי החקירה וכי ישנו "חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו". עוד הוסיפה: "שמעתי בקשב טענות ב"כ החשוד לפיה החשוד טרם הוטחו החשדות הספציפיים בחשוד, ואולם עסקינן בחקירה ראשונית, במסגרתה מילא החשוד את פיו מים. מעשיו של החשוד מקימים עילת מעצר מובהקת מסוג מסוכנות, המתעצמת נוכח גילם של הקורבנות".

לאור זאת היא האריכה את מעצרו של החשוד בשישה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר