שוטר. צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל
שוטר. צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

שוטר מאשקלון הורשע בהטרדה מינית של נחקרות ובהפניית נחקרות לעו"ד מקורב

רכז החקירות האגף התנועה של לכיש, רס"ר ז'אק בן זכרי ועו"ד ישראל נחמיאס הודו והורשעו בכך שניצלו את מעמדו של השוטר על מנת להעביר תיקים למשרד של עוה"ד. בנוסף, השוטר עצמו הורשע בכך שקיים קשרים אינטימיים עם נחקרות ואף הטריד מינית ושיבש חקירות

פורסם בתאריך: 23.5.23 18:25

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום את רכז החקירות באגף התנועה של מרחב לכיש, ז'ק בן זכרי, ועורך הדין ישראל נחמיאס, שהודו במסגרת הסדר טיעון, כי ניצלו את תפקידם כך שבן זכרי הפנה מעורבות בתאונות דרכים לטיפולו של עורך הדין, על מנת להשיג רווח כספי עבור עורך הדין. בנוסף, קיים השוטר קשרים בעלי אופי אינטימי עם מספר מעורבות בתיקי חקירה שביחידתו. וכן, שיבש מהלכי חקירה במספר הזדמנויות.

ביהמ"ש הרשיע את השניים בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים וכן הרשיע רק את בן זכרי בעבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט והטרדה מינית. על פי כתב האישום המתוקן, במסגרת תפקידו כרכז חקירות תעבורה, פגש השוטר בן זכרי מעורבות בתאונות דרכים, חלקן חשודות חלקן מתלוננות, והמליץ להן לשכור את שירותיו של ידידו, עורך הדין נחמיאס, בטענה כי ישיג עבורן תוצאות טובות, בשל 'קשריו הטובים' עם המשטרה.

דו"ח תנועה. צילום: דוברות המשטרה

כך למשל, במקרה אחד, פגש בן זכרי בתחנה את ט' שנחשדה בתאונת דרכים ושאל אותה אם יש לה עורך דין והסיף שחבל שמקרה כזה יגיע לבית משפט. באותה הזדמנות, מסר לה את מספר הטלפון של נחמיאס והיא שוחחה עמו. נחמיאס אמר לה כי ייפגש עמה באשדוד, ושעליה להיות מצוידת במועד הפגישה ב-7,000 ש"ח במזומן, כדי שייטול על עצמו את הייצוג בתיקּה.

כחודש לאחר מכן, ומאחר וט' לא יצרה קשר עם נחמיאס, הוא פנה לבן זכרי וביקש ממנו להלחיץ אותה בטענה כי רישיונה עלול להיפסל למשך 60 יום, וזאת כדי שתשכור את שירותיו. בהמשך, נחמיאס עדכן את בן זכרי שט' לא פנתה אליו, ובתגובה הוא השיב לו כי הוא מזמן אותה ופותח לה תיק. וכך – בתאריך 14.11.2018 נחקרה ט' באזהרה בתחנה, אם כי לפרקליטות לא ידוע אם זומנה לחקירה בעקבות השיח בין הנאשמים, אם לאו.

במקרה נוסף, הייתה נ' מעורבת בתאונת דרכים ונחשדה באחריות לה. יום למחרת, היא נחקרה באזהרה ורישיונה נשלל. במועד זה או סמוך לו, הציע לה השוטר בן זכרי לשכור את שירותיו של עורך דין "שהם עובדים איתו", כלשונו, ונ' הסכימה להצעתו. בהמשך, הודיע לה בן זכרי כי שכר הטרחה של עורך הדין הוא 4,000 ש"ח והוסיף שעורך הדין הגיע להסדר טיעון מול התביעה המשטרתית, בעוד שבפועל מי שדאג להסדר הטיעון היה הוא עצמו.

טרם שהיא חתמה על הסדר הטיעון, וידאה נ' מול בן זכרי כי ההסדר מגובה בעורך דין והוא השיב בחיוב. נ' הגיעה למחלקת תביעות תעבורה, הממוקמת באותה קומה של יחידת החקירות בה עובד בן זכרי כדי לחתום על הסדר טיעון, ועשתה זאת בנוכחותו. לאחר מכן עדכן בן זכרי את נחמיאס כי הוא מפנה אליו מעורבת בתאונה בשם נ' ושהוא כבר "סגר" לה הסדר טיעון תמורת 4,000 ש"ח. הוא גם אמר לו שאם היא תבקש חשבונית אז שיגבה ממנה גם מע"מ. היא אכן ביקשה חשבונית ושילמה 4,680 ש"ח.

במקרה אחר, נחשדה ח' בגין אחריותה בתאונת דרכים בה היתה מעורבת. השוטר בן זכרי הבהיר לה שהיא אשמה בתאונה, ואמר לה לעדכן אותו כשתקבל זימון לבית משפט. לאחר שהיא עדכנה אותו הוא כתב לה שיעשה את המקסימום שלא תהיה לה פסילה ארוכה. הוא גם אמר לה שאם התביעה לא תסכים בלי פסילה, אולי שווה לבדוק עם עורך דין ש"היה כאן בוחן", וכי הוא עצמו יסגור עבורה את הסכום מול עורך הדין.

תאונת דרכים. צילום ארכיון: תיעוד מבצעי מד"א

יום למחרת, הודיע לה השוטר בן זכרי שעורך הדין סגר את התיק, ורוצה עבור הטיפול בתיק 3,000 ש"ח, תוך שאומר לה שבדרך כלל לוקחים בין 5,000 ל-8,000 ש"ח והמחיר שגבה עורך הדין זה "בשבילו". ח' אישרה את הסכום ובן זכרי אמר לה להעביר אליו את הכסף והוא יפעל להעבירו לעורך הדין. באותו יום, חתמה ח' על הסדר טיעון מול התביעה מבלי ששוחחה כלל עם נחמיאס  אלא רק עם השוטר.

לאחר מכן, משבוששה ח' לשלם את שכר הטרחה, בירר בן זכרי עם נחמיאס אם ח' שילמה או שהיא "מתחמקת כרגיל". נחמיאס השיב לו: "נמתין קצת". בהמשך הוא עדכן אותו שהיא לא משלמת ובן זכרי פנה אליה ואמר לה שהיא "עושה לו פדיחות" מול עורך הדין. בהמשך לכך העבירה ח' את הכסף לבן זכרי, זאת למרות שנחמיאס לא נטל כל חלק בהסדר הטיעון.

קשרים אינטימיים עם מעורבות בתאונות

עוד על פי כתב האישום, בן זכרי ניהל חסים אינטימיים והתכתבויות שונות, שחלקן בעלת אופי אינטימי, עם מעֹורבֹות – נפגעות וחשודות כאחד – בתיקי חקירה הקשורים ביחידה, חרף העובדה שבשלבים מסוימים של הקשר האישי עימן, תיקי החקירה בעניינן היו תלויים ועומדים, וטרם הושלמה בהם החקירה. הוא עשה כן על אף תפקידו הציבורי כרכז החקירות של התחנה, אשר אמון בין היתר על קבלת מעורבים בתאונות דרכים, היותו גורם מנחה עבור החוקרים ואחראי על ניתוב אחריות בתיקים אליהם, ועל ביצוע הליך הסגירה והעברתו לאישור הקצין הממונה. מלבד זאת, בן זכרי מסר לחלקן מידע בדבר התקדמות החקירה והסטטוס שלה.

כך למשל, בחודש ינואר 2019 נפגעה ב"ב בתאונת דרכים ובעוד התיק נחקר בתחנה, וחרף תפקידו כרכז החקירות, המעורב בכל התיקים ביחידה, הוא רקם עמה קשר. במסגרתו התכתב עימה בהסכמה בשיח בעל אופי מיני. היא מצידה ביקשה ממנו את מספר הטלפון של הנהגת הפוגעת עבור חברת הביטוח והוא ענה לה שאף על פי שאסור לו, הוא ייתן לה את המידע. הוא גם עדכן אותה בגרסה אותה מסרה הנהגת הפוגעת במשטרה, ודיווח לה כי היא 'לא בורחת מאחריות'. זאת, חרף העובדה שהחקירה הייתה בעיצומה ולמרות שב"ב היא עדה מרכזית בתיק, שוודאי אינה אמורה להיות חשופה לפרטי החקירה, ולא כל שכן לגרסאות יתר המעורבים.

מטה מרחב לכיש. צילום: דור גפני

מטה מרחב לכיש. צילום: דור גפני

"מה את לובשת?"

במקרה אחר, הייתה ד"ד מתלוננת בתאונת דרכים. בן זכרי גבה ממנה עדות על אודות תאונת הדרכים, אך למרות שהיא הייתה צד לתיק החקירה, וחרף העובדה שהתיק היה בחקירת התחנה בה הוא משרת, הוא ביקש ממנה את מספר הטלפון שלה, והחל בהתכתבויות בעלות גוון מיני עמה.

במהלך הקשר ביניהם, הוא עדכן אותה על ההתקדמות בתיק החקירה, לרבות המועד בו צפוי החשוד בתאונה למסור את גרסתו. הוא התכתב עמה בהתכתבויות בעלות אופי מיני, ואף דרש ממנה שתשלח לו תמונות כשהיא ללא בגדים, אם כי מוכן "להתפשר" רק על חלק עליון. היא מצידה, סירבה לו בתירוצים שונים.

במועד בו הגיע החשוד בתאונת הדרכים למסור את גרסתו, עדכן השוטר בן זכרי את ד"ד ועדכן אותה על היותו של החשוד מנכ"ל חברת קידוחים. היא השיבה לו שימשיך לעדכן אותה והוא בתגובה השיב לה הנאשם כי יעשה כן רק אם תשלח לו תמונה, והציע לה כי תהיה "נועזת" ותיכנס לשירותים לצורך זה, אך היא לא עשתה זאת.

בהמשך אותו יום, ניסה בן זכרי לשכנע אותה לשלוח לו תמונה חשופה שלה, בתמורה לקבלת מידע על המתרחש בתיק החקירה, אך היא נמנעה מלעשות זאת.

לאחר מספר ימים של שיח בין הצדדים, היא ביקשה מבן זכרי את מספר תעודת הזהות של החשוד בתאונת הדרכים, כדי שתוכל להעביר לחברת הביטוח, מן הטעם שהחשוד מסרב להודות בתאונה.

השוטר בן זכרי שלח לה את מספר תעודת הזהות ואף אמר לה ששוחח עם התובע המטפל בתיק כדי שיחיש את כתב האישום נגד החשוד בתאונת הדרכים.

במקרה נוסף, בעוד התיק תלוי ועומד ביחידת החקירות של בן זכרי, הוא קיים שיח אינטימי עם ג"ג שהייתה באותה עת חשודה בגרם תאונת דרכים. במסגרת השיח המיני, הוא שלח לה הודעות כגון: "מה את לובשת" ו"באה למים… איזה בגד ים חוטיני". על אף שג"ג לא חפצה בשיח זה, שיתפה פעולה עם תכתובותיו המיניות של בן זכרי, הואיל וידעה כי תיק החקירה עודנו פתוח ורצתה לקבל מידע על הסטטוס שלו.

עו"ד רובי גלבוע. צילום: גדי קבלו

"במעשיו אלו, הטריד נאשם 1 מינית את ד"ד ואת ג"ג בכך שהציע להן הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, בהיותו עובד ציבור ובקשר לתפקידו ותוך שימוש לרעה בסמכותו; כמן כן, עשה הנאשם, בהיותו עובד ציבור, מעשי הפרת אמונים, בעת מילוי תפקידו, הפוגע בציבור", נכתב בכתב האישום.

התיק נוהל על ידי עו"ד אליסף קליין ונחקר על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים.

את הנאשמים ייצג עו"ד רובי גלבוע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר