סימנדו סימנדוייב, כלא השרון. צילום: אתר שב"ס
אלים ומסוכן. סימנדו סימנדוייב. (צילום אישי). כלא השרון. (צילום: אתר שב"ס)

לאחר מאבק מאחורי הסורגים: האחים סימנדוייב עברו לכלא השרון

פורסם בתאריך: 22.5.23 15:09

     

בשנה האחרונה שהו שלושת האחים, סימנדו, לוי ויונתן סימנדוייב, באותו התא באגף השמור בכלא איילון. האחים, ובעיקר יונתן (ג'וני) וסימנדו, ביססו שם את מעמדם באמצעות יצירת קואליציות עם גורמים בכירים בעולם התחתון.

האח הגדול סימנדו, שנחשב לעבריין אלים ומסוכן ביסס את מעמדו וחיזק את הקשרים עם משפחת פשע מהמגזר הערבי שפועלת באזור השפלה. הוא אמור להשתחרר בחודשים הקרובים, זאת לאחר שריצה מאסר בן 4.5 שנות מאסר. סימנדו הורשע בכך שרכש לבנת חבלה ואקדח בתמורה לצ'קים וכסף מזומן. זמן קצר לאחר הרכישה הוא נעצר ובחיפוש ברכבו נתפסו אמצעי הלחימה. תחילה נגזרו 5 שנות מאסר, אך בעקבות ערעור לעליון הומתק העונש.

לוי סימונדייב

מתקרב לדת. לוי סימונדייב

מנגד, האח הקטן, לוי שמרצה מעצר עד תום ההליכים בעקבות עבירות אלימות, אמר למקורביו כי הוא אינו דוגל בחיים של עולם הפשע והוא איש של שלום ואף החל בתהליך של התקרבות לדת.

בשנה שעברה נפל אסון על המשפחה לאחר שהאח אלון נרצח ביריות. המשטרה עצרה מספר חשודים ברצח, אך כולם שוחררו לבסוף לביתם וכעת החשש הוא מנקמה של האחים, שכאמור נמצאים כעת מאחורי סורג ובריח.

אלון סימנדוייב ז"ל

נרצח. אלון סימנדוייב ז"ל

לפני מספר חודשים, עוד באמצע השנה שעברה, באו האחים בדרישה להעברתם לאגף השמור בכלא השרון. למרות שהבקשה הייתה אמורה להתקבל ללא כל בעיות, בשירות בתי הסוהר לא הגיבו מהר ודי גררו רגליים בעניין.

הדרישה עברה משם לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עתירה שהגיש עו"ד מוטי אזולאי מאשקלון. בעתירה נכתב כי כבר במהלך השנה שעברה, לאחר ששלושת האחים הועברו לתא אחד, הובטח להם על ידי קצין מודיעין כי הם יועברו בתוך חודש לכלא השרון. לאחר מכן בתחילת חודש ספטמבר 22' הבטיח להם בכיר בכלא איילון "כמה ימים אתם בכלא השרון".

אלא שבשל הזמן שעבר, והדבר לא קרה, בסוף ינואר השנה, ירד האח סימנדו לצינוק במחאה על כך. בהמשך לכך נענשו האחים בבידוד וכל מוצרי החשמל הוצאו מהתא שלהם, אך הם לא ויתרו.

בשלב הזה, כך על פי העתירה, הגיע קצין תורן לתא בו ישב סימנדו ואמר לו כי לא ניתן להעביר אותו מהצינוק ישר לכלא השרון והוא חייב לחזור לאגף לצורך כך. עם חזרתו לאגף, הבטיח לו מפקד הכלא, כך על פי העתירה, "בתוך יומיים אם בכלא השרון".

עו"ד מוטי אזולאי

עו"ד מוטי אזולאי

"חרף ההבטחה השלטונית, על ידי מספר קצינים של שב"ס, נראה כי הוא לא מקיים את ההבטחה השלטונית ולא מתכוון להעביר את האחים אל האגף השמור בכלא השרון", נכתב בעתירה.

עו"ד אזולאי דרש בעתירה כי בית המשפט יורה על העברת האחים לכלא השרון. אלא שלפני מספר ימים, ועוד לפני דיון בעתירה עצמה, הועברו האחים לאגף השמור בכלא השרון.

עו"ד מוטי אזולאי: "אני בסופו של יום ביקשתי להעביר אותם בשל הבטחה שלטונית של מספר קציני שב"ס להעברה מכלא אחד לכלא אחר. נכון שהעברה מכלא לכלא נתונה לשיקול דעתו הבלעדית של שב"ס, אך למרות זאת וכפי שמצוין בעתירה ניתנה הבטחה על ידי מספר קצינים של שב"ס. לבסוף, השירות החליט להעביר אותם עוד לפני קיום דיון בעתירה. אני שמח על ההחלטה ואני מקווה ששב"ס ידע להפעיל שיקול דעת גם במקרים ולא להתנהל כפי שהוא מתנהל בשגרה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר