רגע התזת הגז. שימוש לפי סעיף 27א'
רגע התזת הגז. שימוש לפי סעיף 27א'

שעט לעבר המפגינים וריסס בגז מדמיע: אישום נגד תושב אשקלון. צפו בתיעוד

רם אייל מאשקלון מואשם שנהג במהירות לעבר מפגינים בתל אביב ואז יצא מרכבו וריסס אותם בגז מדמיע. על פי המשטרה זה נעשה בין היתר "בשל חילוקי דעות פוליטיים". מנגד, הוא טען כי עשה זאת לאחר שהם פגעו ברכבו, תקפו אותו והוא חש מאוים

פורסם בתאריך: 24.3.23 13:52

     

ביום חמישי שעבר, התקיימו ברחבי הארץ מחאות נגד מהלכי הממשלה בנוגע למערכת המשפט. אחת ההפגנות התקיימה בתל אביב בצומת הרחובות מרדכי נמיר-יעקב דורי.

בסביבות השעה 11:00 בוקר הגיע למקום רם אייל, תושב אשקלון בן 24, כשהוא נוהג ברכבו. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, איים אייל על חלק מהמפגינים בכך שנסע במהירות לעברם עד שנעצר לידם בפתאומיות. אז יצא אייל מהרכב כשהוא אוחוז בידו גז מדמיע והתיז לעברם.

תיעוד של האירוע שהופץ ברשתות: (לפי סעיף 27א')

כתוצאה ממעשיו נגרמו לחלק מהמפגינים צריבה בפנים ובעיניים. המשטרה מייחסת לאייל את המעשים בין היתר בשל "חילוקי דעות פוליטיים".

שוטרים שהגיעו לזירה עצרו את אייל והוא בחקירתו טען כי המפגינים דפקו על רכבו במיקרופון מברזל ולכן יצא מהרכב ואז אחד המפגינים היכה בכפתו עם דגל ולכן הוציא את הגז מדמיע שנמצא בכיסו באופן קבוע, "רק בשביל לאיים עליהם". לאחר שלא נרתעו הוא ריסס לעברןם וזאת משום שחש מאוים.

במשטרה סיפרו כי אייל טען כי נחבל בכתפו, אך הציג סימן דווקא בחזה. כאשר במשטרה הראו לו את הסרטונים שתיעדו את האירוע האו השיב "אין תגובה" וטען כי הסרטונים ערוכים ומציגים רק את החלקים שבהם הוא "לא נראה טוב" אך לא מתעדים את הצעדים המאיימים שהופנו כלפיו.

במשטרה הגישו נגדו כתב אישום בעבירות של איומים ותקיפה הגורמת חבלה.

בנוסף, ביקשה המשטרה מבית המשפט לשחרר את אייל בערבות כספית ותנאים מגבילים אשר כללו הרחקה למשך חודש מכל מוקד של הפגנות וכן מעצר בית מוחלט בביתו באשקלון. וכן פסילת רישיון הנהיגה שלו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב, טענה המשטרה למסוכנות מצד אייל. מנגד, עורך הדין שלו טען כי זה מרחיק לכת וכי מדובר באדם ללא עבר פלילי וטען שאפשר להסתפק בכך שהוא יישאר בתחומי העיר אשקלון ולא ייצא ממנה.

אייל והמפגינים. שימוש לפי סעיף 27א'

אייל והמפגינים. שימוש לפי סעיף 27א'

בית המשפט קיבל זאת וקבע כי הוא יורחק מכל מוקד של הפגנות לפחות 20 מטרים וכן לא ייצא מגבולות העיר אשקלון.

המשטרה הגישה על כך ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב וטענה כי התנהלותו של אייל מצביעה על "מסוכנות ברורה" בפרט כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית וכי ישנו חשש שיחזור על התנהגותו האלימה אם יתקל שוב במפגינים.

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טענה הסנגור של אייל, כי מעצר בי מוחלט זה לא מתקבל על הדעת וזה שהוא נותר בעיר אשקלון תחת ליווי של הוריו זה מספיק.

השופט שמואל מלמד קיבל את ערעור המשטרה וקבע כי אייל יישאר במעצר בית מלא עד לדיון שיתקיים ביום חמישי הבא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר