בית אבות בית הלפרין באשקלון. מתוך גוגל סטריטוויו
בית אבות בית הלפרין באשקלון. מתוך גוגל סטריטוויו

זוועה בבית האבות הלפרין: עובד נאשם באונס של קשישה שדיממה במשך שעות

העובד שהיה אמור להשגיח על הקשישה בלילה, נאשם שאנס את הקשישה וגרם לה לקרע מדמם שהתגלה רק בבוקר, אז היא פונתה לבית החולים. עו"ד אמנון גולן הגיב כי מרשו מכחיש כל קשר למעשה

פורסם בתאריך: 11.1.23 12:12

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד גברה בזה, בן 44 מאשקלון, זאת לאחר שבמסגרת עבודתו בבית אבות בעיר אנס, ככל הנראה באמצעות חפץ, את אחת מדיירות המקום וגרם לה חבלה חמורה.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אלכס דרנבוים עולה כי בזה, הועסק כעובד סיעודי בבית אבות הלפרין באשקלון. הנפגעת, קשישה בת 89, מתגוררת בבית אבות והיא חסרת יכולת תקשורת וחסרת יכולת תזוזה כמעט לחלוטין. על גברה, מתוקף תפקידו, מוטלת האחריות לצרכי מחייתה, בריאותה ושלומה של הנפגעת.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בלילה בסוף חודש נובמבר, עבד בזה באגף בבית האבות במשמרת לילה, אשר החלה סמוך לשעה 23:00, ביחד עם עובד נוסף, אח בהכשרתו. סמוך לשעה 02:50 הוא החל להיכנס לחדר בו ישנה הקשישה, מספר פעמים. ושהה שם דקות ארוכות.

על פי כתב האישום, בעת שהיה בחדר הוא אנס את הקשישה ככל הנראה באמצעות חפץ וגרם לה לקרע פנימי ולאחר מכן המשיך כרגיל בעבודתו.

מספר שעות לאחר מכן, בבוקר, התגלה הדימום על ידי הצוות הסיעודי, שטיפל בקשישה והכין אותה למקלחת. היא הובהלה לבית החולים ברזילי שבאשקלון, שם נבדקה בהרדמה, והתגלה הקרע הפנימי כמקור הדימום. נוכח אבדן הדם הרב, נזקקה הקשישה לניתוח חירום, ולשתי מנות דם. היא נזקקה לטיפולים רפואיים נוספים ושוחררה מבית החולים רק לאחר שלושה שבועות.

בעקבות האירוע נפתחה חקירת משטרה, בתחילה נחקר בזה כחלק מהעדים באירוע ולא כחשוד כלל, הוא שוחח עם החוקרים בשפה העברית וטען כי הכול היה כרגיל באותו הלילה, המעיט מאוד בכך שנכנס לחדרה של הנפגעת בלילה, ואף אמר כי שותפתה לחדר של הנפגעת ישנה באותם זמנים שנכנס לחדר.

החשד כלפי בזה התעורר התגלו רק בעקבות תיעוד מצלמות האבטחה של בית האבות שם הוא מתועד בלילה לפני שהתגלתה הפגיעה, כשהוא נכנס לחדרה של הקשישה ושוהה שם דקות ארוכות, מספר פעמים, ללא כל הסבר סביר למעשיו שם, ולאחר מכן גם פושט כפפות, שוטף ידיים וכד'.

בעקבות זאת הוא נעצר ובפרקליטות טוענים כי החל מהשלב הזה הוא החל למסור גרסאות סותרות, כך למשל: בחקירותיו הבאות הוא טען כי אינו דובר עברית (והובא תרגום) ואף שינה גרסה מחקירה לחקירה, בין היתר טען כי היה בטלפון ולא שם לב לזמן (גרסה שהופרכה מבדיקת הטלפון שלו), טען כי סידר את המיטה, או את תנוחת הראש של הנפגעת (מה שהיה אמור לקחת חצי דקה עד דקה ולא שלוש פעמים של דקות ארוכות), לאחר מכן טען כי השותפה היתה ערה וצעקה ולכן היה בחדר (בניגוד לטענתו הראשונה, ובניגוד לנהלים של בית האבות לפיהם יש לדווח על אירועים כאלה בבוקר), ועוד ועוד סתירות.

בזה נאשם בעבירות של אינוס בנסיבות מחמירות וכן חבלה חמורה על ידי אחראי על חסר ישע.

עו"ד אמנון גולן. צילום: טל מחפודה

עו"ד אמנון גולן. צילום: טל מחפודה

סנגורו של בזה, עו"ד אמנון גולן מסר בתגובה: "אנחנו נקבל את חומר הראיות שנמצא בפני הפרקליטות, נלמד אותו ומתוכו אנחנו נאמוד את מצבו המשפטי של הלקוח. במיוחד לאור העובדה שמרשי טוען שמדובר בטענות משוללות כל יסוד מבחינתו ולו אין שום קשר לדבר".

מבית האבות הלפרין נמסר: "אנו בבית האבות, הופתענו מהאירוע ומצרים על כך. פועלים בשיתוף פעולה עם כל הגורמים לצורך בדיקה והגעה לחקר האמת. הדיירת ותיקה במוסדנו, מטופלת לשביעות רצון המשפחה וגם לאחר האירוע בחרו להחזירה לבית האבות.  העובד המדובר הינו ישראלי, בעל משפחה, עובד נורמטיבי- עבד מספר שנים במוסדנו והתקבל כמו כל עובד עם האישורים הנדרשים, ביניהם אישור משטרה בדבר היעדר הרשעות בעבירות מין. בכל תקופת עבודתו, ביצע העבודה בהתאם להנחיות ולא היה סימן להתנהגות חריגה כלשהי. לאור התלונה הורחק מהעבודה. במקביל, חידדנו את הנהלים והוספנו אמצעים טכנולוגיים בכדי להגן ולהמשיך להעניק לדיירים איכות חיים מיטבית, לרווחתם ולרווחת בני משפחותיהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר