הסימנים על גופו של אלון מרסיאנו

"הוא נושך אותי! הצילו!": כך הותקף תושב אשקלון על ידי מתנדב משטרה. צפו בתיעוד

אלון מרסיאנו בסך הכל רצה לתעד מתן דו"ח לא מוצדק. אבל זה הסתיים באלימות קשה מצד מתנדב משטרה שאפילו תועד כשהוא נושך אותו. "המתנדב הושעה", נמסר מהמשטרה

פורסם בתאריך: 21.11.22 15:49

     

ביום חמישי האחרון היה אלון מרסיאנו, תושב אשקלון יחד עם חבר בעיר ירושלים. אבל גם בסיוטים שלו הוא לא תאר כי הוא יסיים את הלילה בחדר מיון עם סימני נשיכה וחניקה על גופו.

"זה התחיל כשחבר פנה שמאלה בכביש חד סטרי ואני יצאתי מהחנות וראיתי אותו עוצר ומוציא ווייז", סיפר מרסיאנו ל"כאן דרום", "איך שאני מתקרב אליו, באה משטרה מהר ורוצה רשיונות ודורשים ממנו לצאת מהרכב.

"אני מבין שמדובר בכאלה שבאו לעשות דו"ח סתם כי לא היה שלט שאוסר, אז הוצאתי טלפון והתחלתי לצלם הם לא אהבו את זה ואז אחד מהם התנפל עליי והתחיל לאגרף אותי בפנים. אז כנראה הדפתי לו את היד".

צפו בתיעוד האירוע:

זה הספיק למתנדבים לשלוף אזיקים ולעצור את מרסיאנו באשמה של תקיפת שוטר, "הם אזקו ואני נותן להם את הידיים ולא נלחם איתם. ואז אני רואה שהם רוצים להכניס אותי לניידת שלהם אז אמרתי להם שאני לא נכנס איתם לניידת כי 'הרגע תקפתם אותי ואני לא סומך עליכם שלא תעשו לי כלום. איו מצב שאני נכנס אתכם'. ואז אחד השוטרים הכניס אותי בכוח מהצוואר ולא נתן לי לנשום לכמה רגעים והבנתי שאם אני לא צורח את החיים שלי עכשיו אין מצב שאני יוצא מזה בחיים. יצאתי והתחלתי לצרוח שאם לא באה משטרה אחרת הם לוקחים אותי והורגים אותי".

בשלב הזה מתרחשת סיטואציה בלתי נתפסת: "באותו הזמן שאני צורח, הוא תופס אותי מאחורה ונושך אותי בגב", מתאר מרסיאנו את הרגע שתועד במצלמות על ידי חברו ועל ידי עוברי אורח, "אחרי כמה זמן באה משטרה, ראיתי שוטר והרמתי ידיים באוויר ואמרתי לו שייקח אותי כי אני לא הולך איתם. הוא הרחיק אותם ושאל אותי מה קרה וזה נתן לי מרווח נשימה".

מרסיאנו בזמן שהוא ננשך בגבו

מרסיאנו פונה מהמקום לקבלת טיפול רפואי, ומשם הובא לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. אבל לאחר שהשוטרים צפו בסרטונים הם הבינו את הסיטואציה, שחררו מיד את מרסיאנו לאחר סגירת התיק נגדו והשעו את המתנדב מפעילות במשטרה.

מרסיאנו כשהוא עדיין אזוק ועם סימנים בצוואר

מרסיאנו עצמו הגיש אתמול תלונה במחלקה לחקירת שוטרים, לאחר שגם המשטרה העבירה את החומרים למח"ש.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר בירור ראשוני, נמצא שהתנהלות המתנדב במקום אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המצופות מאוכף חוק במפגשו עם אזרח. בהתאם הוחלט להשהות את פעילות המתנדב במשטרה עד לסיום בדיקת המקרה, לשחרר לאלתר את האזרח כבר באותו הלילה ללא תנאי (לאחר גביית עדות פתוחה), ולסגור את התיק נגדו. בנוסף כלל החומרים הועברו על ידי המשטרה לבדיקת מח"ש. יודגש כי התנהלות זו אינה מאפיינת את עבודתם של מתנדבי המשטרה המסורים הפועלים לצד השוטרים בתחום אכיפת התנועה ובכל תחום אחר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר