אולם בית משפט. צילום: דוברות הרשות השופטת
אולם בית משפט. צילום: דוברות הרשות השופטת

סללו את הדרך: עתרו נגד כביש שנסלל סמוך לביתם, מה החליט בית המשפט?

בעלי בית במושב שחר במועצה האזורית לכיש, עתרו לבית המשפט לאחר שנסלל כביש סמוך לביתם וביקשו לאסור על השימוש בכביש לאורך כל שעות היממה בין היתר בטענה כי הוא מרעיש ומפריע להם

פורסם בתאריך: 10.6.22 15:06

     

כביש שנסלל בסמוך לבית מגורים במושב שחר, גרם לבעלי הבית הסמוך להגיש עתירה כנגד ההחלטה של הרשות המקומית לסלול כביש עוקף בתוך המושב.

בעוד שהעתירה הייתה על סמך הפגיעה בשגרת החיים עקב נזקי רעש מהמכוניות בכביש, שכחו העותרים לציין שלפני סלילת הכביש, היה שביל עפר, ששימש לנסיעת מכוניות במהלך היום, וגרם לאבק רב באזור.

בעתירה טענו בעלי הבית כי הכביש נסלל על שטח פרטי פתוח, כאשר עבודות הסלילה בוצעו ללא הליך תכנוני מתאים ותוך פגיעה בזכויות יסוד ובאינטרסים שלהם. לטענתם, כאמור, תנועת הרכבים על הכביש החדש גורמת להם בעיקר נזקי רעש והיה על הרשות המקומית למסור להם הודעה טרם סלילת הכביש. לפיכך, ביקשו העותרים מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאסור על השימוש בכביש לאורך כל שעות היממה.

מה החליט בית המשפט?

מנגד, המועצה האזורית לכיש והוועדה המקומית לכיש טענו באמצעות עו"ד עדי הדר, שותף במשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות', כי יש לדחות את העתירה כיוון שהיא הוגשה כאשר העבודה על הכביש הושלמה ולכן גם מדובר ב"מעשה עשוי". עוד טענו המועצה והוועדה המקומית, כי גם בעבר, לפני סלילת הכביש, השביל שימש למעבר של רכבים בו אולם העותרים הסתירו עובדה זו מבית המשפט. לדברי המועצה, סלילת הכביש רק הפחיתה את מפגעי האבק והרעש שהיו בעבר ולולא סלילתו, מעבר של כלי רכב חקלאיים רבים היה נעשה דרך מרכזה של שכונת מגורים במושב.

השופט גד גדעון קיבל את טענות המועצה והוועדה המקומית, וקבע כי אכן מדובר ב"מעשה עשוי" וכיוון שהעותרים הסתירו את העובדה שלפני הכביש היה של שביל ששימש מעבר לתנועת רכבים במשך שנים. עוד נקבע, כי יש לקבל את פרשנות הוועדה המקומית לפיה סלילת הכביש הולמת את הוראות התוכניות החלות במקום.

לדברי בית המשפט, המצב הקודם, בו עיקר נפח התנועה הופנה למסלול העובר בתוך שכונת ההרחבה, סיכן את התושבים ומשתמשי הדרך, כאשר מנגד, קבע מומחה כי הרעש בבית העותרים אינו חורג מהתקנים הרלוונטיים.

יחד עם דחיית העתירה, נקבע כי על הרשות המקומית להסדיר את הליך הרישוי בתוך שנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר