צילום אילוסטרציה: Freepik.com

כך התפתח סכסוך על בחורה עד לירי לעבר מסעדה באשקלון והנחת מטען בשדרות

הצהרת תובע - הוגשה לפני זמן קצר נגד שני חשודים שנעצרו בחשד שהניחו מטען חבלה בפתח בית בשדרות וביצעו ירי לעבר בית עסק בעיר אשקלון. מחר יוגש כתב אישום נגד חשוד שלישי שהודה בביצוע המעשים. דנ"א של חשוד רביעי נמצא על סרט הדבק של המטען והכל החל בגלל ריב על בחורה

פורסם בתאריך: 23.5.22 16:37

     

בסוף חודש אפריל, בלילה בין 27 ל-28 בחודש התקבל דיווח במשטרה על חפץ חשוד שנמצא ליד פתח של בית בשדרות. למקום הוזעקו חבלני משטרה שבדקו את החפץ שהתברר כמטען חבלה (מטען צינור). החבלנים ניטרלו אותו ללא נפגעים.

זמן קצר לאחר מכן, התקבל דיווח בעיר אשקלון אודות אירוע ירי לעבר מסעדה שהייתה סגורה וריקה מאדם, באזור התעשייה הדרומי.

מטען החבלה שהונח בפתח הבית בשדרות. צילום: דוברות המשטרה

מטען החבלה שהונח בפתח הבית בשדרות. צילום: דוברות המשטרה

במרחב לכיש של המשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שניהל באופן סמוי את החקירה בתחנת אשקלון, לאחר שעלה החשד לקשר בין שני האירועים החמורים, שהתרחשו על פי החשד על רקע סכסוך פלילי הנמשך זמן רב. תחילתו של הסכסוך הוא לפני למעלה משנה אז בחורה צעירה נפרדה מצעיר בן 20 ובהמשך נוצר קשר בינה לבין צעיר אחר והדבר הביא לסכסוך מר שכלל הצטיידות בנשק ושהמשטרה הצליחה לרוב למנוע את השימוש בו.

באחד המקרים נעצר תושב אשקלון עם כלי נשק רבים בביתו כולל שכפ"צים ומסכות ובמשטרה סבורים כי גם זה קשור לאותה היריבות. במקרה אחר נעצרו חשודים שהתארגנו לביצוע ירי עם רובה קרלו מאולתר. במקרה נוסף בוצעה הצתה של מסעדה באשקלון על רקע הירבות הזאת. הסכסוך הזה הסלים והסלים עד שכאמור בסוף חודש אפריל נעשה שימוש בנשק חם עם ירי לעבר מסעדה השייכת לבן משפחה של אחד היריבים והנחת מטען בפתח בית המשפחה בשדרות.

אחד הנשקים שנתפסו במסגרת היריבות. צילום: דוברות המשטרה

אלות וסכינים שהמשטרה תפסה במסגרת הסכסוך. צילום: דוברות המשטרה

חוקרי הצח"מ שאספו ראיות וממצאים בשתי הזירות, הצליחו להתחקות אחר מסלולם של החשודים בלילה בו התרחשו האירועים, וכן איתרו את זהותם של שלושה חשודים תושבי אשקלון ודימונה. עם המעבר לשלב הגלוי הם נעצרו לחקירה לפני כשבועיים – יבנאל קרטר (27), אלזפן ג'קסון (28) ונתן שלמה (21). קרטר ושלמה הכחישו מעורבות באירוע, קרטר טען כי היה בביתו ואילו שלמה טען שהיה בתל אביב באותו הזמן. ג'קסון מצידו הודה במעשים וסיפר למשטרה על מעורבותו במעשים שהתרחשו באותו הלילה.

המסעדה לאחר הירי

המסעדה לאחר הירי

חשוד רביעי נעצר רק אתמול לאחר שהמשטרה חיפשה אחריו בחודש האחרון, הוא חשוד במוערבות באירוע לאחר שדנ"א שלו נמצא על הסרט הדביק שעוטף את המטען, הוא טוען להגנתו כי הוא עיסוקו הוא עם סרטי דבק ולכן טביעות האצבע שלו נמצאו על זה. עוד נתפס בשלב המעצרים, קטנוע שעל פי החשד שימש את החשודים בביצוע אירוע הירי.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום, והיום הוגשה נגד קרטר ושלמה הצהרת התובע, תוך כוונה להגיש את כתב האישום בימים הקרובים. הצהרת תובע נגד ג'קסון צפויה גם כן בימים הקרובים.

"מדובר בסכסוך מתמשך בין הצדדים, כשברקע שלו אירעו מספר אירועים קודמים של ניסיונות פגיעה וגרימת נזק", מסר פקד יוסי מזרחי, קצין הפשעים בתחנת אשקלון, "בפעילות חקירה מהירה וממוקדת, הצלחנו להתחקות אחר מסלול החשודים באותו לילה, בו ביצעו בזה אחר זה את האירועים החמורים, שכללו הנחת מטען חבלה וירי במטרה לגרום נזק במזיד. הצלחנו בחקירה לקשור גם את מי שלפי החשד עומד מאחורי האירועים וגם את מי שביצע אותם בפועל, תוך כוונה להביאם לדין כבר בימים הקרובים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר