גלאור תכשיטים. צילום: חשיפה, בי"ס לצילום
גלאור תכשיטים. צילום: חשיפה, בי"ס לצילום

אישום: פרצו לחנות "גלאור" באשקלון וגנבו תכשיטים במיליון ש"ח

כנופיה של עבריינים מהפזורה הבדואית בדרום נאשמים כי פרצו לחנות התכשיטים הפופולרית באשקלון וגנבו ממנה תכשיטים וכן 100 שעוני ראדו שלא היו מבוטחים בשווי של למעלה ממיליון ש"ח. כמו כן, הם ניסו לפרוץ לחנות "רויאלטי" בקרית גת, אך שם נפלו למארב משטרתי שכלל ירי

פורסם בתאריך: 3.1.22 16:05

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר כתב אישום נגד שש נאשמים מהפזורה הבדואית, אשר פרצו לחנויות תכשיטים באשקלון ובקרית גת ושדדו בחנות באשקלון תכשיטי זהב ושעונים בשווי של כמיליון ש"ח.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אירה ויימן קריקון, חברי הכנופיה החליטו לפרוץ לחנויות תכשיטים "גלאור" באשקלון שבבעלות יעקב חדד ורויאלטי בקרית גת  ולשדוד מהן סחורה. לאור זאת, הם הצטיידו בכלי רכב, כולל ג'יפ טויטה לאנדקרוזר בעלי לוחיות זיהוי מזויפות, טלפונים וכן בכלי פריצה ותקיפה שונים, כגון לום, מברג קאטר ושקי בד גדולים.

בדיוק לפני חודש בתאריך 3 בדצמבר ביום שישי בערב, הגיעו ארבעה מהם לאזור של גלאור עם הג'יפ והציוד והחלו לתצפת על החנות.  החנות עצמה הייתה סגורה, ותריס גלילה מתכתי כיסה את דלת הכניסה והוויטרינה. בשלב כלשהו, יצאו הפורצים יצאו מהג'יפ, כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות לידיהם, קשרו את הג'יפ אל התריס באמצעות הרצועות ואז אחד מהם נכנס לרכב, התנגש מספר פעמים בדלת החנות ואז נסע במהירות קדימה ומשך את התריס ועקר אותו.

מיד לאחר מכן, שלושה מבין הפורצים השתחלו אל החנות מתחת לתריס השבור, כשבידיהם השקים והחלו לגרוף אל תוך השקים שעונים ותכשיטים שהיו על המדפים מאחורי זכוכית מחוסנת ובתוך המגירות בחנות. בשלב זה בחנות הופעלה אזעקה שכללה גם מיסוך עשן, אך הפורצים המשיכו במעשיהם, עד שמילאו שני שקים גדולים בסחורה של החנות.

הפורצים יצאו מהחנות עם השקים המלאים בתכשיטי זהב ויהלומים ומעל 100 שעוני "RADO" בשווי כולל מוערך של יותר ממיליון ש"ח שלא היו מבוטחים, חזרו לרכב הלנדקרוזר, בו נהג אחד הפורצים ונמלטו מהמקום. בנוסף, הנזק שנגרם לחנות מהפריצה עמד על מעל 90 אלף ש"ח.

תכשיטים. צילום אילוסטרציה: freepik.com

תכשיטים. צילום אילוסטרציה: freepik.com

מספר ימים לאחר מכן, הגיעו הנאשמים לחנות "רויאלטי" במרכז קניות "ישפרו" בקרית גת. בסמוך למרכז הקניות ובתוך החנות הוצבו מבעוד מועד כוחות משטרה של ימ"ר נגב ולוחמי ימ"מ. הנאשמים נכנסו לחנות, כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות, ובידיהם סכין, מברג ארוך, פטיש, אלה ושקים גדולים. השודדים השתחלו מתחת לתריס הגלילה של החנות, פתחו את דלת הזכוכית שהייתה סגורה, ונכנסו לחנות בעוד בתוך החנות יש מוכרת ושוטרת.

אחד הפורצים נכנס ישירות לחדר הכספת ונתקל בשני הלוחמים אשר חבשו כובעי זיהוי על ראשם וצעקו "עצור, משטרה!". על מנת להסיח את דעתם של יתר השודדים שנכנסו לחנות מהרעש בחדר הכספת, השוטרת הרימה ידיים וצעקה שהשודדים "יקבלו מה שהם רוצים רק שלא יעשו להן כלום", אך שלושת הפורצים האחרים הבחינו במארב ונמלטו מהחנות.

הפורץ שהיה בחדר הכספות ניסה להימלט גם הוא והצליח לצאת לחלל המרכזי של החנות, אך הלוחם שהיה בחדר הכספת היכה בגופו באלה בניסיון לתפוס ולהשתלט עליו. הפורץ החל להיאבק עם הלוחם, הפילו ארצה, הכה בו באגרופים ודחף אותו לעבר וויטרינות הזכוכית.

במהלך המאבק צעק הלוחם לפורץ "משטרה, תירגע" ואמר לו ש"זה נגמר", אך הפורץ המשיך להכות את הלוחם ואיים עליו באמרו "אני אדקור אותך". הלוחם הצליח לתפוס את ידיו של הפורץ אשר המשיך להיאבק עם הלוחם, ואף תפס וניסה להוציא דבר מה מחגורתו של הלוחם. הלוחם צעק לעבר השוטרת שהפורץ מנסה לדקור אותו וביקש ממנה לירות בנשקה ברגלו של הפורץ.

השוטרת ירתה לעבר רגלו של הפורץ ופגעה בו, הוא נפצע והחל לדמם, אך המשיך להיאבק עם הלוחם. הלוחם הלם בו באלה וצעק לעברו ש"יירגע" ויאפשר לו לטפל בפציעתו, אך הפורץ המשיך להתנגד עד שהלוחם הצליח להשתלט עליו ולעצרו בעזרת לוחם אחר שהגיע למקום.

במקביל לכך, כוחות ימ"מ נוספים ששהו בקרבת מרכז הקניות, חבושי כובעי זיהוי משטרתיים, החלו במרדף רגלי אחר שאר הפורצים תוך קריאות לעברם "משטרה עצרו!". אך הם התפצלו וברחו לכיוונים שונים.

צפו בלכידתו של אחד הפורצים:

אחד מהם נלכד לבסוף על ידי כלב משטרתי שתפס אותו ברגלו והשני נורו לעברו כדורי ספוג שלא פגעו בו, עד שהוא נתפס בתוך אתר בניה.

כתב האישום מייחס לפרצים גם במקרה זה, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, התפרצות, היזק בזדון, ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי "הנאשמים פעלו בשיטתיות, נועזות ולאורך זמן ככנופיה מאורגנת היטב, גרמו נזק רב לחנות אחת ורק עקב פעילותה של משטרת ישראל נעצרו בטרם השלימו את תכניותיהם לשדוד חנות נוספת עד תום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר