פקד דורון קורן
פקד דורון קורן

קצין המשטרה מאשקלון ברח מהארץ מאימת העבריינים ותובע 5 מיליון ש"ח

ממקום המסתור שלו בחו"ל, שם הוא נמצא עם אשתו ילדיו, הגיש פקד דורון קורן מאשקלון, תביעת מיליונים נגד משטרת ישראל. אחרי ששימש כסוכן משטרתי בארגוני הפשיעה של שלום דומרני ומשפחת אבוטבול והכניס לכלא 70 עבריינים הוא טוען כי המשטרה הפקירה אותו לחסדי העבריינים ואילצה אותו לעזוב את הארץ

פורסם בתאריך: 8.6.21 09:46

     

פקד דורון קורן, זה שם שלא אומר הרבה לאדם מן היישוב, אבל עבור עבריינים רבים, השם הזה מעורר תאוות נקם. הוא היה סוכן משטרתי מבריק שהצליח להיטמע בקרב ארגוני פשיעה ולהפיל עשרות עבריינים ולהכניס רבים מהם לכלא.

אלא שבחודש מרץ האחרון, נאלץ קורן, בן 44 נשוי ואב לארבעה ילדים להימלט מישראל למדינת מסתור "וזאת בשל איומים מצד גורמים עבריינים מארגוני פשע בארץ וסכנת חיים מוחשית שנשקפה לו בהמשך מגוריו בארץ", נכתב בכתב תביעה שהגיש לאחרונה נגד משטרת ישראל.

בשנת 2005, קורן, תושב אשקלון, היה עובד כאחראי כלבייה במחלקה הווטרינרית של עיריית אשקלון. אז הוא גויס לתפקיד סוכן משטרתי סמוי כאשר עבודתו במחלקה הווטרינרית משמשת כסיפור כיסוי וכנקודת פתיחה לחדירה אל העולם העברייני שרבים מהם החזיקו כלבים, בין היתר, למטרות הגנה.

חצר הכלבייה. צילום: פבל

הכלבייה העירונית. צילום: פבל

תחילה נדרש קורן על ידי מפעיליו ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש להיטמע בארגון הפשע של שלום דומרני ובמסגרת פעילותו הסמויה הוא ביצע עשרות רבות של עסקאות סמים מתועדות בהיקפים גדולים. לאחר כשנתיים של פעילות סמויה, הוא הביא למעצרם של עשרות עבריינים מארגון הפשיעה של דומרני ואף למעצרו של דומרני עצמו.

שלום דומרני מובא להארכת מעצר. צילום: אליהו הרשקוביץ

הפעילות הזאת של קורן, "מוכתרת כהצלחה גדולה וכהישג משמעותי והנתבעת (המשטרה) מחליטה למנף את הישגי התובע לשיפור תדמיתה. אז במהלך שנועד ליחסי ציבור, שאין אלא להגדירו כמחדל רבתי, היא גם חושפת בתקשורת הכתובה והאלקטרונית את זהותו של התובע מפרסמת את שמו ואת תמונתו כמי שאחראי למעצר של עשרות עבריינים". לכתב התביעה מצורפת בין היתר הכתבה מעיתון "כאן דרום" משנת 2007 שבה מופיעה תמונתו ופרטיו של קורן.

הכתבה משנת 2007

הכתבה משנת 2007

"בעקבות חשיפת זהותו כסוכן סמוי התובע מאוים על-ידי העבריינים אותם הפליל חלקם נדונו לשנים ארוכות בכלא מבטיחים לנקום לכשישתחררו. אלא שחרף חשיפת זהותו ממשיכה הנתבעת לנצל את כישוריו של התובע, שהתגלו כייחודיים, וממשיכה להפעיל אותו כסוכן סמוי לביצוע עסקאות סמים באותו תא שטח גאוגרפי, במרחב לכיש", נטען.

בשנת 2009, מועבר קורן לתפקיד של מדובב והוא בין היתר היה ממקימי יחידת הסוכנים חומ"ש שביחידת לה"ב 433. אלא שבתור מדובב הוא נאלץ לשהות בבתי מעצר ובתי כלא שם הוא נכלא בתור "עבריין" לתקופות שונות המצטברות ל-3 שנים.

אסיר. אילוסטרציה: דודו בכר

שהה שלוש שנים בתוככי בתי סוהר ובתי מעצר. אילוסטרציה: דודו בכר

"במסגרת פעילותו הסמויה מהווה התובע חלק פעיל ומרכזי בחקירות של הפרשות החמורות ביותר שאירעו במדינה באותם שנים", נכתב בכתב התביעה, "בין היתר, בחקירת הרצח בבר נוער, בחקירת הרצח בכפר דומא, בחקירות על ארגון הפשע של עמיר מולנר, בחקירת התקיפה האכזרית בשד' חן בתל אביב (של הצעירה מהעמותה לשחרור רון ארד) וכיוצ"ב. בין לבין, בשנת 2011 שוב מפעילה הנתבעת את התובע כסוכן סמוי בארגון פשע. הפעם בארגון הפשע של משפחת אבוטבול בנתניה. במסגרת פעילותו הסמויה הזו גורם התובע, בין היתר, למעצרו של אביב אבוטבול, אחד מראשי הארגון, וכן למעצרם של עבריינים נוספים בארגון. גם פעילת התובע בארגון זה הוכתרה בהצלחה עם הישגים משמעותיים".

לאור הצלחותיו כסוכן מדובב הוא מושאל לפעילות עבור המחלקה היהודית של השב"כ והוא מושתל שם בארגוני ימין קיצוני, בין היתר כנגד פעילות של איש ימין ימין קיצוני הנחשד בדקירה ורצח של ערבים. "מסיבות שאינן ידועות לתובע פעילותו בשירות השב"כ נחשפה ותמונתו כסוכן שב"כ פורסמה על-ידי גורמי ימין קיצוני באינטרנט מזהירים נגדו ומציעים פרס כספי למי שיצליח לאתר אותו", נכתב.

בתקופת שירותו יוצא קורן לקורסי בילוש ובילוש מתקדם וכן קורסי הכשרה מיוחדים במסגרת יחידת חומ"ש. ובשנת 2014 יצא לקורס קצינים, השוטר הראשון והיחיד עד היום שיצא לקצונה מיחידת חומ"ש, ועם חזרתו הוא מוצב בתפקיד סגן היחידה. הוא זכה להערכה רבה במהלך שירותו ואף לתעודות הצטיינות, מה שהביא לקיצור הזמן לדרגת פקד, כאשר מפקדו, רפ"ק לאון הירש המליץ עליו: "ד.ק הינו סוכן הדיבוב חטוב ביותר שקיים ביחידה ולא אפריז אם אומר אף במשטרת ישראל. הנ"ל מומחה בפעילות חשאית, הבנת עולם הפשע מבפנים, יצירתי ובעל תעוזה מבצעית".

קורן מקבל תעודת מינוי ונשק ממפקד המחוז דאז, אורי בר לב

קורן מקבל תעודת מינוי ונשק ממפקד המחוז דאז, אורי בר לב

בינתיים, האיומים כלפי קורן גוברים ובעקבותיהם הוא נדרש לעזוב את העיר אשקלון, שבה פעל כסוכן סמוי כנגד ארגון הפשיעה של שלום דומרני, והוא עבר להתגורר באחד מהישובים בעוטף עזה. תוך שהמשטרה אוסרת עליו להיכנס באופן עצמאי לעיר.

אלא שבשנת 2015 מוצא קורן חור של קליע ברכבו והוא מבין כי מקום מגוריו החדש אותר "כשהמסר מהעולם העברייני ברור ואינו משתמע לשתי פנים כמו רוצים לומר 'אנחנו יודעים היכן אתה'. ואז ולנוכח האיום הקונקרטי מתקינה הנתבעת מצלמות אבטחה סביב ביתו של התובע. ואז אשתו של התובע גם מבינה לראשונה את גודל הסיכון שכרוך בפעילותו של התובע ובעקבות האיומים עליו היא דורשת כי יחדל מפעילותו המסוכנת אך התובע, חדור תחושת שליחות, נאמנות ומחויבות לנתבעת, לא מסכים לעזוב את תפקידו ומשכך במטרה להגן עליה ועל ילדיה היא מחליטה לעזוב את הארץ למגורים בחו"ל שם היא וילדיהם שהו במשך כ-4 שנים עד לאמצע שנת 2019".

הלחץ הנפשי, המתח והחרדה לצד סכנת החיים והאיומים שהיה נתון בהם קורן, נתנו בו את אותותיו והוא מאובחן כמי שסובל מפוסט-טראומה. בעקבות זאת הוא מועבר לתפקיד שאינו מבצעי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר חזרת אשתו וילדיו ארצה הם חוזרים לגור באשקלון, כאשר קורן עצמו, מטעמי הגנה לא התגורר עמם אלא ביישוב אחר. אבל למרות השנים שחלפו העבר של בעלה ממשיך לרדוף אותה כאשר מופנים אליה איומים במהלך מפגש אקראי בשוק כאשר ניגש אליה אדם שהיה אינה מכירה ושואל אותה "אם גם המלשין חזר". במקרה אחר שרטו לה את הרכב בעת שעמד במקום חניה מוסדר. לאור זאת, ועדת המאוימים דנה שוב בעניינו של קורן ושם מחליטים להשאיר את דרגת האיום 5 מתוך 6 ובתוך כך המליצה הוועדה גם להוציא את משפחתו מתחומי העיר אשקלון.

בשלב הזה מחליטה המשטרה להעביר את קורן למשטרת אילת לתפקיד קצין בילוש. אלא שגם שם הוא לא מגיע למנוחה ולנחלה כי גם משטרת אילת החליטה לנצל את כישוריו הייחודיים כסוכן סמוי ולמרות מצבו הבריאותי, הוא נשלח לבצע עסקת סמים. רק בדיעבד מתברר כי ככל הנראה, בשל כשל מודיעני, יעד המבצע הזה היה שכן של קורן וכך שוב זהותו כסוכן סמוי נחשפת והאיומים כלפיו שוב חוזרים.

גראס מריחאנה קנאביס

סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

וכאילו כל זה לא מספיק, בשל מצבו הבריאותי מחליטים במשטרה לקחת לו את נשקו, ובסופו של דבר מודיעים לו כי בשל מצבו הבריאותי הוא אינו יכול למלא עוד את תפקידו כשוטר. במשטרה מודיעים לו כי הוא שירותו מסתיים בתאריך 3.3.21. "כל זאת כאשר הנתבעת יודעת כי התובע מאוים ויודעת היטב, לכל הפחות צריכה לדעת, כי המשך שירותו במשטרה והחזקתו בנשק אישי מהווים אולי קו הגנה אחרון מפני פגיעה בו או בבני משפחתו", נכתב, "בלית ברירה, ולנוכח האיומים עליו בסמוך לאחר הפסקת שירותו נאלץ התובע לעזוב במהירות את הארץ למדינת מסתור וזאת כדי להגן על חייו ועל חיי בני משפחתו".

בכתב התביעה נטען כי בשל התנהלותה הפרה המשטרה את חובת הזהירות כלפי קורן בהגנה על פרטיותו, על חופש התנועה שלו, בהגנה על חייו ועל בטחונו אישי. כמחדלים של המשטרה מצויים בין היתר הפעלתו כסוכן סמוי מספר פעמים באותו תא שטח בניגוד לנהלים. השאלתו לשב"כ בניגוד לנהלים. חשיפת זהותו כסוכן "מתוך שיקולים זרים שיקולי יח"צ ופרסום" ועוד.

לאור זאת תובע קורן מיליון ש"ח על הפגיעה בזכויותיו וכן עוד 4 מיליון ש"ח פיצויים כתוצאה מעלויות המעבר למדינת מסתור, לרבות עלויות המחיה בתקופת הסתגלות, ובכלל זה, עלויות טיסה, מגורים, כלכלה, ניידות, חינוך, הוצאות וכיוצא בזה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר