רכב שנרגם באבנים. צילום ארכיון
רכב שנרגם באבנים. צילום ארכיון

צעירים מאשקלון חשודים כי השליכו אבנים על רכב שבו ישבו ערבים

משטרת ישראל עצרה הלילה בעיר אשקלון, שני חשודים תושבי העיר, בחשד לתקיפת שני ערבים וגרימת נזק לרכבם ממניע גזעני - מעצרם הוארך

פורסם בתאריך: 13.5.21 19:33

     

כוחות המשטרה הפועלים בעיר אשקלון, הוזעקו הלילה בעקבות דיווח שהתקבל ממתלונן ערבי שטען כי כמה צעירים שהבחינו בו באזור המרינה באשקלון, רגמו את רכבו באבנים וניפצו שמשות ואף ניסו לדקור את הצמיגים ולתקוף אותו ואדם נוסף שהיה עמו, דבר שאילץ אותם להימלט מהמקום.

השוטרים שהגיבו במהרה לדיווח, החלו לבצע פעולות חקירה, במהלכן אותרו שני חשודים בני 19-20 מאשקלון שעל פי החשד מעורבים בתקיפה.

החשודים הובאו לחקירה בחשד לתקיפה, חבלה במזיד ברכב ועבירות ממניע גזענות, והם הובאו בפני בית משפט השלום בקרית גת.

נציג המשטרה בדיון, אלכסיי גורודייב סיפר שם כי "החשודים הגיעו לאזור המרינה באשקלון כשמדובר בבני מיעוטים התחילו לזרוק אבנים לרכב וגרמו נזקים לרכב וניסו לדקור גלגלי רכב וגם ניסו לפתוח את הרכב כדי לתקוף את היושבים ברכב".

עוד הוסיף כי בתוך הרכב ישבו שני הערבים שם שתי ישראליות וכאשר החשודים החלו לתקוף את הרכב שלהם הם יצרו קשר עם המשטרה והחלו לנסוע לכיוון תחנת המשטרה, כאשר בזמן הזה החשודים מנהלים מרדף אחריהם. בשלב כלשהו הם חברו לניידת המשטרה והצביעו על הרכבים של החשודים ואמרו לשוטרים כי אלה הם שתקפו אותם. החשודים שהבינו שמזהים אותם החלו לנסוע לאחור ולנסות לברוח מהמקום ברכבם, עד שנעצרו על ידי המשטרה.

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

אחד החשודים טען כי הוא זה שהותקף על ידי אותם מתלוננים מול עיני השוטרים ולכן הוא ניסה לברוח מהמקום והוסיף כי כנראה יש טעות בזיהוי כי הוא כלל אל היה באזור החוף בשעות הללו. גם החשוד השני הכחיש כל קשר והסנגורית שלו טענה כי "בקלות ניתן לטעות בזיהוי של אנשים שאנחנו לא מכירים, באמצע הלילה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופט עידו כפכפי כתב בהחלטתו כי על רקע האירועים בארץ בהם ערבים פוגעים ביהודים הדבר עלול להוביל "לפעולות נקם כאלה ואחרות, יש להשיב את הסדר על כנו ולמנוע פעולות אלימות משני הצדדים", כתב ולגבי השניים עצמם כתב כי "בשלב ראשוני זה קשה לקבוע בוודאות כי היו שותפים" אך עדיין זה מספיק להארכת מעצר ראשונית וקיבל את בקשת המשטרה במלואה להאריך את מעצרם של השניים בארבעה ימים.

מהמשטרה נמסר כי "התגובה המהירה והנחושה של השוטרים מיד עם קבלת הדיווח, הביאה למעצר מהיר של החשודים וחקירתם, וכך אנו מתכוונים להמשיך ולפעול על מנת למנוע מקרים נוספים בעתיד, והעברת מסר ברור שהמשטרה תפעל בנחישות נגד כל גילויי גזענות, וביחוד אלו אשר באים לביטוי באמצעות התנהגות בריונית או עבריינית מצד כל אדם, ותפעל למיצוי מלוא הדין עמו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר