הכסף שנתפס בעת החיפוש. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט שחרר את עורכי הדין שנעצרו ומתח ביקורת על המדינה

שני עורכי דין ובעל עסק מאשקלון עוכבו הבוקר לחקירה בחשד לעבירות מס ונדל"ן. בית המשפט מתח ביקורת על היחידה החוקרת ושחרר את השלושה ללא תנאים

פורסם בתאריך: 26.4.21 18:20

     

הבוקר עוכבו לחקירה עורך דין ידוע, ויחד איתו נעצר עוד עורך דין ובעל עסק מאשקלון.

מי שהובילה את החקירה היא יחידת יהלום של רשות המסים, כאשר החשד הוא כי הם ביצעו עסקאות בנדל"ן ודיווחו על סכום נמוך יותר, כאשר חלקה בוצע במזומן.

השלושה, הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

הסנגורית של העו"ד תהתה במהלך הדיון מדוע החוקרים ביצעו את הפשיטה והודיעו לו על עיכובו לחקירה ועל כך שהוא יובא להארכת מעצר, אך לא הוציאו צווי מעצר מראש וטענה כי מדובר ב"מעצר לא חוקי".

הנציג של רשות המסים טען בתגובה כי זאת סמכותו לעכב לחקירה.

סנגורו של בעל העסק מאשקלון טען כי מרשו כבר נחקר בעניין הזה לפני תשעה חודשים ולכן אין סיבה לחשוש הוא ישבש את החקירה עכשיו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופט ארז מלמד כתב בהחלטתו כי מדובר בחקירה המתנהלת כבר מספר חודשים ומתח ביקורת על התנהלות החוקרים וציין כי הוא לא מבין את ההתנהלות של היחידה החוקרת שהתייצבה אצלו כבר בשבוע שעבר ולא הוציאה צווי מעצר כפי שמתבקש.

עוד כתב בהחלטתו כי העבירות המיוחסות לחשודים, עבירות מס ונדל"ן, אינן מקימות עילת מעצר, בטח כאשר החומר כולו נמצא בידי היחידה החוקרת.

ובכך הוא דחה את בקשת רשות המסים למעצר של 4 ימים ושחרר את השלושה, ללא מגבלות וללא ערבויות או תנאים מלבד זה שהוא אסר עליהם ליצור קשר אחד עם השני. כמו כן, אסר השופט לפרסם את שמם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר