המערבל שנפל על הפועל. צילום: דוברות המשטרה
המערבל שנפל על הפועל. צילום: דוברות המשטרה

דּוּד בֵּטוֹן מחץ את הפועל באגמים: מנהל העבודה מואשם בגרימת מוות ברשלנות

תושב אשקלון אשר עבד כמנהל עבודה באתר בנייה בשכונת אגמים, מואשם כי גרם ברשלנות למותו של פועל שנפל עליו דוד בטון ומחץ אותו למוות

פורסם בתאריך: 2.3.21 18:48

     

בשנים האחרונות העלתה המדינה הילוך במאבקה כנגד תאונות העבודה אשר מתרבות משנה לשנה וגובות קורבנות רבות. לאחרונה הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד תושב אשקלון אשר היה מנהל עבודה באתר בניה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ערן צרויה, בתחילת חודש פברואר 2018, באתר בנייה של חברת דונה בשכונת אגמים, עסקו מספר עובדים ביציקת בטון במרפסת באחד הבניינים ברחוב עמק יזרעאל. לצורך כך, העובדים השתמשו בדוד בטון, אשר הורם למרפסת באמצעות מנוף עגורן, כאשר דוד הבטון היה מחובר למנוף על ידי שרשראות שהיו פגומות ולכן לא היו מחוברות באופן בטיחותי ומלא לדוד.

הפצוע מפונה בטיפול נמרץ לברזילי. צילום: אלירם משה

הפועל מפונה בטיפול נמרץ לברזילי. צילום: אלירם משה

מלבד זה, היו מספר ליקויים בטיחותיים נוספים, כמו זה שבאתר הבניין לא נכח באותו הזמן, אתת שתפקידו להכווין את המנוף וכי את החיבור של השרשראות לדוד לא עשה בעל המקצוע המוסמך לכך.

באתר הבנייה הזה עבד פועל בשם מועתסם עבאסי, בן 23 מסילוואן. עבאסי היה סטודנט לרפואה שנה שלישית בטורקיה, באותו הזמן הוא היה בחופשה והחליף את אח שלו שלא היה יכול להגיע לעבודה.

מועתסם עבאסי

עם סיום עבודות יציקת הבטון, החל עבאסי בניקוי הדוד משאריות הבטון שבתוכו. לשם כך, מיקם המנופאי את הדוד, כשהוא תלוי מספר מטרים מעל הקרקע. במסגרת הפעולות לניקוי הדוד, עבסאי שפך מים אל תוך הדוד, ולאחר מכן משך ושחרר לסירוגין מספר פעמים את ידית פריקת הבטון המותקנת בדוד, וזאת כדי ששאריות הבטון יישפכו החוצה יחד עם המים, אלא שאז הדוד התנתק מהחיבורים שלו ונפל על עבאסי. בשלב זה, מנהל העבודה כלל לא נכח באתר הבניה.

תיעוד מזירת התאונה באתר הבניה:

כתוצאה מהתאונה נגרמה לעבאסי חבלה רב מערכתית קשה והוא פונה מהזירה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. אלא שלושה ימים לאחר מכן הוא מת מפצעיו הקשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי כתב האישום, התאונה, על תוצאותיה הקטלניות, ארעה עקב רשלנותו של מנהל, אשר באה לידי ביטוי באופן הבא:

  1. "בהיותו מנהל העבודה באתר, אפשר שימוש באביזר הרמה (מענב השרשראות) פגום, כשבשל כך הדוד התנתק ממענב השרשראות ונפל על המנוח".
  2. "בהיותו מנהל העבודה באתר אפשר את הרמת הדוד באמצעות העגורן, למרות שהדוד לא חובר אל העגורן ע"י עניבן שהינו אתת מוסמך".
  3. "בהיותו מנהל העבודה, לא שהה באתר בעת קרות התאונה ולפיכך לא פיקח על העבודות המבוצעות בו, ובכלל זה ניקוי הדוד, עת הדוד מחובר אל העגורן באמצעות אביזר ההרמה הפגום".
  4. "לא פעל כפי שמנהל עבודה מן היישוב היה פועל בנסיבות העניין".

מנהל העבודה, מואשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר