אחד הנערים מנפץ שמשה של רכב
אחד הנערים מנפץ שמשה של רכב

מהשלכות הסגר: כך פרצו שני נערים לכלי רכב רבים ברחבי אשקלון

פריצה למחסן אופניים ושוטר ערני שלא היה בתפקיד, הביאו למעצרם של שני נערים בני 14-15 מאשקלון שהיו אחראים להתפרצויות לכ-15 כלי רכב, מוניות וסתם ניפוץ חלונות של רכבים מתוך שעמום. "חשוב שבני הנוער יבינו שלמעשים כאלה יש השלכה להמשך חייהם", אומרת רס"ב מאיה אזרד

פורסם בתאריך: 11.2.21 17:12

     

בלילה אחד בסוף חודש ינואר, בשעה 3:18 בלילה התקרבו שתי דמויות לבניין ברחוב אפרים צור באשקלון. הם הוציאו מכשיר ידני ופרצו מנעול של מחסן. מתוך המחסן הם גנבו שתי זוגות אופניים השייכים לעובדים זרים המתגוררים שם והחלו להתרחק מהמקום.

הם לא ידעו שבאותו הזמן צפה בהם שוטר שלא היה בתפקיד ועקב אחרי מעשיהם. הוא דיווח מיד לעמיתיו על המעשה ותיאר את לבושם של הפורצים ואת המראה שלהם. למקום נשלחה ניידת סיור שמהר מאוד תפסה את השניים בקרבת מקום, כשהם לבושים לפי התיאור של השוטר.

בתחקור מהיר התברר כי אלה אכן הפורצים שגנבו את האופניים, בכליהם נמצאו כלי פריצה כמו קאטרים ופטישון אדום אבל מה שהפתיע את השוטרים היה גילם הצעיר של החשודים: נערים בני 14-15. הם הובאו לתחנת המשטרה באשקלון, שם נחקרו על ידי חוקרי נוער ומפאת גילם הם שוחררו למעצר בית.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

אלא שבמקביל, התנהלה חקירה בנוגע לשורה של התפרצויות לרכבים, ומצילומים ותיעודים מהזירות השונות שאספו חוקרי הזירה הטכנולוגית של המשטרה, התברר כי יש התאמה בין הדמויות בסרטונים לבין הנערים שנעצרו.

הנערים זומנו שוב לחקירה, נשאלו על ההתפרצויות האחרות ואז החלו להודות במעשים, ומדובר בלא מעט מעשים. בכל פעם שהם זומנו לעוד חקירה והוצגו להם עוד סרטונים מעוד זירות הם הודו גם בהם.

על פי כתב האישום שהוגש נגדם הם התפרצו בעיקר למוניות שבדרך בהם יש קצת כסף בפאוצ'ים או ברכב עצמו. בחקירתם הם הודו כי עשו זאת על מנת להשיג כסף וסיפרו כי הכסף שימש אותם בדרך כלל לרכישת מותרות כמו סיגריות ואוכל בלילות שבהם הם שוטטו.

צפו בסרטון של אחד הנערים פורץ למונית כאשר חברו מתצפת:


גם שיטת הפריצה שלהם הייתה קבועה, הם נהגו לשוטט בלילות של הסגר, כשכמעט אין נפש חיה בחוץ, לזהות את המונית שהם רוצים לפרוץ אליה ובזמן שאחד פורץ אליה, השני מתצפת עם האופניים ובודק שאיש לא מתקרב. בחקירתם הם גם סיפרו על עוד נערים שסייעו להם מדי פעם בהתפרצויות.

הנערים אף הובאו לזירות שבהם הם ביצעו את הפריצות ושיחזרו אותם ובחלק מהמקרים הם אף סיפרו על רכבים אחרים שעמדו שם באזור והודו כי גם אליהם הם פרצו וגנבו.

פגיעה בפרנסה

בשלב הזה המשטרה התעקשה להאריך להם את מעצר הבית, ונאבקה על כך בבית המשפט וזאת על מנת הנערים הללו לא יחזרו לרחובות. ההתעקשות של המשטרה נבעה בין היתר מכך שהנזק שהנערים גרמו בהתפרצויות למוניות הוא לא קטן.

שוטרי מחלק הנוער בראשות רס"ב מאיה אזרד הבינו כי פריצה למונית, מעבר לכך שנגרם לנהג נזק משמשה שבורה ומתיק גנוב, גם הפרנסה שלו נפגעת כי הרכב שלו מושבת במשך יומיים או שלושה עד לתיקון הנזק. מדובר בהשבתת עבודתו של אדם למשך ימים וכשמדובר בכמה וכמה נהגי מוניות הדבר מסתכם בעשרות ימי עבודה שבהם הנהג אינו יכול להתפרנס.

אחד הנערים פורץ רכב

אחד הנערים פורץ רכב

במחלק הנוער התאמצו מאוד להגיש את כתב האישום המאוד מורכב הזה, ושוטרי המחלק אף עבדו בסוף השבוע כולל בשבת על מנת להכין את התיק, יחד עם התובעים של יחידת התביעות של מרחב לכיש.

התפרצויות בכל העיר

כתב האישום שהוגש נגד שני הנערים, כולל בתוכו 15 סעיפי אישום שרובם נוגעים לפריצות למוניות מכל רחבי העיר. כך למשל הם התפרצו למוניות ברחובות בלפור וקדש בברנע, חובבי ציון וההסתדרות בשמשון, רחוב ציפורי בנווה אילן, רחוב סיני בנווה הדרים ועוד וגנבו מהם תיקים עם מסמכים וכסף.

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

ביצוע מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בחלק מהמקרים אף סתם ביצעו ונדליזם, כך למשל אחד הנאשמים עבר ברחוב בלפור באמצע ינואר בשעת לילה מאוחרת ובאמצעות פטישון ניפץ שמשות ברכב שחנה שם. במקרה אחר הם עברו ליד רכב ברחוב אריה בן אליעזר וניפצו לו את אחד החלונות.

באחד המקרים הם ניקבו גלגלים של רכב ברחוב בלפור, אלא שבעל הרכב ירד למטה והחל לרדוף אחריהם והצליח לתפוס רק נערה אחת שהשתתפה עמם במעשים. הנערה הובאה לחקירה אך סירבה להסגיר את חבריה למעשים.

במקרה נוסף הם מואשמים כי פרצו לרכב בשכונת אפרידר גנבו ממנו טרקטורון פשוט רכבו עליו ברחבי העיר בשעות הלילה המאוחרות.

עלייה בעבריינות נוער

אין ספק שמקרים כאלה הם בין היתר תוצר של שעמום וחוסר במסגרות קבועות לבני הנוער. במשטרה אף מציינים כי מתבצעות יותר עבירות נוער בתקופת משבר הקורונה שבה מערכת הלימודים מושבתת, "אנחנו רואים עלייה גבוהה בתקופה הזאת", אומרת אזרד, מ"מ מפקד מחלק הנוער בתחנת אשקלון, "הנערים דיווחו בחקירות שלהם על מקרים שבהם הם סתם ניפצו חלונות של רכבים. הילדים משעמם להם ולא מוצאים את עצמם והם פשוט יוצאים ופורקים כל עול בחוץ ומבצעים מעשי ונדליזם. הקורונה והזמן בבית והמסכים, יצרו להם נזק ואנחנו רואים את זה המון. אנחנו עוברים מפרשיה לפרשיה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הנערים לרוב, גם אינם מבינים את ההשלכות של המעשים הללו, על העתיד ועל החיים שלהם. "חשוב שבני הנוער יבינו שלמעשים כאלה יש השלכה להמשך החיים שלהם. נער כזה, זה משפיע לו על העתיד ועל השירות הצבאי ועל אפשרויות התעסוקה שלו בעתיד. זה בדרך כלל כתם לכל החיים. אנחנו מטפלים היום בשני נערים שהצבא לא מגייס אותם בגלל שיש להם תיק פתוח. זה משפיע על העתיד", מוסיפה אזרד.

היא מדגישה גם כי השוטרים הם לא המחנכים של הנוער ואין להם גם אפשרות כזאת לכן צריך במקרים כאלה גם שיתוף פעולה מצד המשפחה, "חשוב לנו שההורים ישתפו אתנו פעולה, כי האינטרס הוא לעזור לילדים האלה. לנו חשוב שהקטינים האלה לא יחזרו לבצע עבירות פליליות", מסכמת אזרד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר