משאית. צילום: דוברות המשטרה
המשאית שע"פ החשד שימשה לעבירות. צילום: דוברות המשטרה

הוארך מעצרם של שני תושבי אשקלון: חשודים בכריית וגניבת חול

במשטרה חודשים כי חברה לעבודות עפר מאשקלון, שילבה גם פעילות פלילית של כריית חול באופן בלתי חוקי וגניבתו. שני תושבי אשקלון נעצרו ומעצרם הוארך

פורסם בתאריך: 11.1.21 12:34

     

לאחר חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש בחודשים האחרונים, אתמול בבוקר נעצרו שלושה תושבי אשקלון. החקירה שהתנהלה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה ורשות מקרקעי ישראל, החלה לאחר שעלה החשד לגניבה, כריה בלתי חוקית ומכירתו של חול מאדמות באזור אשקלון. עוד עלה החשד, כי החשודים משליכים פסולת בניה ברשות הרבים בניגוד לחוק, ולא במטמנות המוגדרות לכך, ועפ"י החשד עשו שימוש בחלק מהחול על מנת לכסות את הפסולת ולהסתירה.

שניים מהעצורים, גבריאל אלמקייס, בן 51 וזוהר שילוני בן 45, שניהם תושבי אשקלון, הובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב איציק חליווה, אמר בדיון כי אלמקייס ושילוני ביצעו את העבירות הללו יחד. עוד הוסיף כי אלמקייס הינו בעל חברה בשם "חגי תשתיות" באשקלון, שהיא הבעלים של שופל ומשאית שבאמצעותם נעשו העבירות הללו. במשטרה החרימו את כלי הרכב הללו ומתכוונים לחלט אותם.

המשאית והשופל שנתפסו על ידי המשטרה

המשאית והשופל שנתפסו על ידי המשטרה

העבירות של כריית וגניבת החול, בוצעו על פי חשד המשטרה ב-7 מקרים בשלושת החודשים האחרונים. "במסגרת החקירה נוכחנו לדעת שחברה לגיטימית שמבצעת פעולות לגיטימיות (הובלות, עבודות עפר) משלבת בפעילותה גם פעילות פלילית בהנחיה ובמודעות של בעל החברה, בדמות גניבת חול, השלכת פסולת ברשות הרבים. רצף האירועים מעיד על הנזק גם המשאב הטבע במדינת ישראל וגם לגבי רכוש פרטי של אדם", הסביר חליווה.

הוא אף ציין כי שילוני שוחרר למעצר בית בתיק אחר בו הוא מעורב כאשר אלמקייס התחייב לפקח עליו בעבודה, "אנו למדים מרצף האירועים שהתנאים לא מולאו ובוצעו בתאריכים האלה עבירות פליליות", הוסיף חליווה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סנגורם של השניים, עו"ד שרון וקנין דרש לשחררם לאלתר ואמר כי "הם טוענים שיש להם הזמנות עבודה להכל".

השופטת קיבלה במלואה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם ב-4 ימים.

עו"ד וקנין מסר בתגובה: "מדובר בתיק אשר קיימת מחלוקת לעניין הכרייה והמחלוקת תיפתר בשלב החקירה והטעות תתבהר. בכל אופן, אין המדובר בתיק מעצר אלא אך בתיק שיש לברר את החשדות ולשחרר את החשודים מיד בסיום שלב הבירור. שכן, מלבד עילת השיבוש אין כל עילה להחזיקם במעצר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר