שטרות כסף
שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

400 אלף ש"ח במזומן: המשטרה פשטה על עסק שביצע משלוחי אלכוהול לקטינים

אלכוהול, כידוע אסור למכור לקטינים ואסור למכור בכל שעה. המשטרה חושדת כי עסק באשקלון מצא דרך לעקוף את האיסור הזה, באמצעות משלוחים. וכך יכלו קטינים להזמין אלכוהול בכל שעה ולקבל אותו בביתם. בפשיטה של המשטרה על המחסן, נמצאו גם מאות אלפי שקלים במזומן

פורסם בתאריך: 23.12.20 13:27

     

עידן הקורונה שמלווה את העולם כעשרה חודשים שינה את התנהלותם של עסקים רבים שהחלו לעבוד באמצעות משלוחים. לאחרונה אף פתחו כמה עסקים סניפי 'אקספרס' חדשים שמהם יוצאים המשלוחים לבתי הלקוחות באשקלון.

אבל יש עסק אחד באשקלון שגילה את פוטנציאל המשלוחים כבר לפני שש שנים ומאז שנפתח הציע משלוחי אלכוהול לכל מקום בעיר בתוך 20 דקות. מלבד ההזמנה הטלפונית, לחנות אף נפתח אתר שבאמצעותו היה ניתן להזמין אלכוהול או מוצרים דומים, לשלם באשראי ולקבל את המשלוח עד לבית בתוך 20 דקות.

המשטרה נלחמת בתופעת מכירת האלכוהול לקטינים. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה נלחמת בתופעת מכירת האלכוהול לקטינים. צילום: דוברות המשטרה

אלא שלמשטרה הגיע מידע על העסק שעל פי החשד מוכר אלכוהול בניגוד לחוק האוסר מכירת אלכוהול אחרי השעה 23:00 ולא זאת בלבד אלא שגם על החוק שאוסר מכירת אלכוהול לקטינים לא ממש הקפידו במקום בלשון המעטה.

רפ"ק משה שטרית. צילום: פבל

רפ"ק משה שטרית. צילום: פבל

"כשאנחנו מדברים על עסק שמוכר אלכוהול, מבחינת החוק הוא מחויב בתנאים של הרגולטורים שקיימים במדינה. הווי אומר: אישור משטרה, אישור כבאות, אישור של משרד הבריאות ואחרי שיש לו את כל האישורים הללו הוא יכול לקבל רישיון עסק מהרשות המקומית. בעסק הזה לא היה שום מהלך על מנת לקבל את רישיון העסק", מספר קצין אגף המבצעים בתחנת אשקלון, רפ"ק משה שטרית, "בנוסף לזה גם בעניין האלכוהול יש חקיקה מאוד ברורה. הווי אומר: אלכוהול אסור במכירה החל מהשעה 23:00 אלא אם מדובר בפאב או בעסק מסוג כזה שמותר לו להגיש ולמכור אלכוהול ובתנאי שמדובר בצריכה במקום. וכמובן שיש את החקיקה שאוסרת את מכירת האלכוהול למישהו שהוא מתחת לגיל 18. בפעילות שעשינו בתקופה האחרונה אותו בעל עסק ללא רישיון עסק, הוא גם עובר על החוק בכך שהוא מוכר אלכוהול אחרי השעה 23:00 בלילה וגם מוכר אלכוהול לקטינים, כי בסופו של דבר הכי נוח להתקשר בטלפון להזמין בקבוק וודקה לנער בן 17 או 16. מגיע שליח, נותן את השקית והולך לדרכו. כך שאין מבחינת העסק פיקוח על הנושא של איסור מכירת אלכוהול לקטינים".

תופעת האלכוהול בקרב קטינים כבר הפכה לנפוצה ומסוכנת. בתקופות החופשים ובעיקר בעונת הקיץ מדווחים למד"א מקרים רבים של קטינים שנמצאים מוטלים ברחוב, בקרבת חוף הים או בפארקים כשהם שתויים עד כדי מצב מסכן חיים. "אנחנו מבינים מה המשמעויות של אלכוהול גם ברמה הבריאותית בשל שתייה מופרזת וגם ברמה של מה שזה עלול לייצר מבחינת עבירות אלימות, נהיגה תחת שכרות, דברים שאנחנו כמשטרה מייחסים חשיבות מאוד גדולה ופועלים בצורה מאוד שוטפת כל השנה", מסביר רפ"ק שטרית.

שיכור. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

לאחר פעולות חקירה שביצעו חוקרי תחנת אשקלון עורבו אנשי משרד הבריאות, אנשי כיבוי אש ופקחי רשות המסים וביום ראשון האחרון יצאו כולם יחד ופשטו על הווילה בשכונת אפרידר, ממנה פעל העסק. במהלך הפשיטה נתפסה כמות גדולות של משקאות משכרים, נתפס סכום כסף מאוד גדול של כ-430,000 שקלים במזומן שעל פי ההערכה פדיון מהמכירות שבמזומן, נתפסו סמים, נתפסו טלפונים ומחשבים ששימשו את העסק לטובת פעילות המכירה.

כך נראה המחסן של בית העסק:

"אנחנו כרגע בעיצומה של החקירה של אותו חשוד שנתפס במקום, צעיר תושב אשקלון בשנות ה-20 לחייו. יש לנו אינדיקציות גם למכירה לקטינים וגם למכירה לבגירים אחרי השעה 23:00, למעשה האינדיקציות הללו היו יריית הפתיחה לפעילות שעשינו". במהלך הפשיטה נתפס גם רכבו של החשוד והחוקרים חקרו גם את השליח שביצע את המשלוחים וצעירה נוספת שהיתה במקום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"כרגע החקירה נמצאת בעיצומה בגין ניהול עסק ללא רישיון. הרעיון הוא להגיע לכתב אישום כנגד אותו אדם ולחלט את כל מה שנתפס, גם הכסף וגם הרכב שנתפס לטובת המדינה", אמר רפ"ק שטרית.

עו"ד עידן גיספאן המייצג את החשוד מסר: "מדובר בעסק הפועל על-פי חוק, מכירת האלכוהול לאחר השעה 23:00 נעשית במשלוחים בלבד לבית הלקוח דבר המותר על-פי החוק וכאשר המזמין מצהיר טלפונית או באמצעות אתר האינטרנט כי הוא מעל גיל 18. החשדות נמצאים כעת בשלבי החקירה ואנו סבורים כי בסופה יתברר כי 'ההר הוליד עכבר'".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר